אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההאטה בשוק המשומשות הביאה לעליה בגניבות רכבים

ההאטה בשוק המשומשות הביאה לעליה בגניבות רכבים

שנת 2012 אופיינה בעלייה של 2.3% בשכיחות גניבות הרכב לעומת שנת 2011. 28% מהרכבים שנגנבו הם רכבים פרטיים

05.01.2013, 10:48 | תומר הדר

שנת 2012 אופיינה בעלייה של 2.3% בשכיחות גניבות הרכב לעומת שנת 2011 - כך עולה מנתונים שמציגה חברת "פוינטר". פוינטר מתמחה באיתור רכבים גנובים באמצעות מערכת איכון המותקנת ברכב.

עם זאת, הנתון המעניין ביותר הוא העלייה בשכיחות הגניבות דווקא במהלך המחצית השניה של שנת 2012, בשיעור של שבעה אחוזים, בין מחציתה הראשונה של השנה שעברה למחציתה השניה.

לדברי אילן גולדשטיין, מנהל חטיבת פוינטר, העליה בגניבות נובעת ממספר סיבות: ירידה בדרישות המיגון של חברות הביטוח (בנוסף, השנה נאסרה התקנה של אזעקות רכב המשמיעות צפירה) וקיפאון בשוק המשומשות, שגורם לבעלי רכב לנסות ולהיפטר ממכוניתם באמצעים לא חוקיים, קרי פניה לגורמים פליליים וניסיון לביים מצב בו הרכב כביכול נגנב כדי לאסוף את דמי הביטוח. בנוסף מדווחת פוינטר על עליה בגנבות של טנדרים בעלי מנועי דיזל, הנגנבים כדי שמנועיהם יפורקו וישמשו להפעלת משאבות מים.

חלה עלייה בגניבות של טנדרים חלה עלייה בגניבות של טנדרים חלה עלייה בגניבות של טנדרים

פוינטר אף מתעדת את כמויות הגניבות של רכבים. יודגש כי התיעוד תקף רק לגבי לקוחותיה של פוינטר שמכוניותיהם מצוידות במערכת המעקב של החברה. על פי הנתונים, 28% מהרכבים שנגנבו הם רכבים פרטיים. בגניבה בסגמנט זה חלה בשנת 2012 ירידה של כ-1% לעומת 2011. 17% מן הרכבים הגנובים היו מסחריות, בדומה ל- 17% בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2012 4% מהגנבות היו של ציוד מכאני ובעיקר טרקטורים ומערבלים בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל לעליית הפופולאריות של רכבי כביש שטח בישראל. על פי נתוני החברה, 19% מהגניבות היו של רכבי כביש שטח לעומת 17% בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, 13% מהגניבות הם רכבי פיק-אפ בדומה ל-13% ב-.2011

בחלוקה על פי אזורים עולה שתושבי גוש דן הם הנפגעים העיקריים מגניבות הרכב: כך, גוש דן מוביל עם 25% מגנבות הרכב המשקף כ-8% גידול ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. גל הגנבות שפגע בשנים האחרונות בתושבי השרון גרם לעליה ברמת המיגון של רכביהם של תושבי השרון ולעליה ברמת ההגנה של ישובי השרון - כתוצאה מכך ירידה של 16% נרשמה באזור השרון מ-18% בשנת 2011 ל-15% בשנת 2012. בירושלים נרשם גידול של כ-8% ל-18.5% הצפון ירד ב-35% – ל- 9% בשנת 2012 והדרום ממוקם עם 17.5%. באזור השפלה ירידה של כ- 42% ל-8%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אנשים הגיעו למצב שהם מביימים את גניבת הרכב שלהם
כנראה שהמצב באמת גרוע. לא עדיף למכור במחיר מעט נמוך יותר מאשר להסתבך בפלילים?! תמיד אפשר למכור למגרש מכוניות (למרות שזה גם סוג של פלילים) או לחברת ליסינג. אחותי מכרה את הרכב שלה לאלבר, אולי קיבלה קצת פחות מהמחירון אבל לפחות זה לא פשע.
ניצן  |  08.01.13
5.
אילן (מגיב #3): מה יועילו 300 או 3000 לוחמים אם המגבלות החוקיות?
לצערנו, היו מקרים של שוטרים שנדרסו ע"י גנבי רכב; בוודאי שלוחמי הקבלן שלך לא יסכימו לסכן את חייהם כדי להחזיר מכונית לבעליה, ואוי להכניס עבריין זוטר ל-5 שנים בכלא. צריך דבר פשוט: מערכת מחשוב חלקים לאומית. מערכת אינטרנטית שאתה מזין אליה מס' קוד של מקור לגיטימי לחלפים (יבוא או פירוק מרכב), בוחר מתוך תפריט חלק מסוים שנכלל במקור, ומקבל בתוך שניות מספר אסמכתא שאתה חייב לציין בדו"ח התיקון. המערכת בודקת לבד שלא מפרקים מאותו טנדר איסוזו מושבת שני מנועים, שלא מפרקים גיר מרכב עם רישוי בתוקף, ושלא מתקנים עם החלפים של אותה מכולה עם 200 דלתות ימין לקורולה 201 מכוניות. תשלום לכל העסק ע"י משרד התחבורה או שקלים בודדים עמלה לכל שאילתא. אפשרות ללקוח לוודא בחינם שמספר האסמכתא תקף. ניהול ע"י חברת היי-טק שתיבחר במכרז לפי ניסיון ומחיר נמוך לשאילתא. מעלים את אחת הסיבות העיקריות לגניבת רכב- הרי אי אפשר להשתמש בו כמקור לחלפים. על הדרך, גם מעודד את המוסכים לא לעבוד בשחור (ממילא עובדים רק עם חלפים חוקיים, שבוודאי נרכשו במחיר מלא) ומשפר את איכות החלקים (לך תדע מה מצב החלק ה-"משומש במצב טוב" , ספק-גנוב, שקיבלת במחיר נמוך).
מאיר , נתניה  |  06.01.13
3.
ממש לא מסכים
יש לי תחושה שיש כמה גורמים שיש להם אינטרס שהגנבות ימשיכו כרגיל: המדינה: מסים חברות הביטוח: מחזורים ענקיים, הכנסות גדולות מוסכים: חלפים זולים רק אנחנו הנהגים סובלים מפרמיות מטורפות... 30,000 מכוניות נגנבות בשנה * 100,000 ש"ח למכונית זה: 3 מיליארד שקל בשנה. שוב לכל כבדי השמיעה: מדינת ישראל (אתה ואני) מדממת בכל שנה 3 מיליארד שקל. השתגענו לגמרי !!! את זה כולנו משלמים בעיקר דרך הפרמיות המטורפות לחברות הביטוח. אתם יודעים כמה בתי חולים ובתי ספר אפשר לבנות עם סכום כזה? בכמה משפחות נזקקות אפשר לתמוך? כמה כבישים לתקן?..... פתרון: חוק בכנסת מספר 1: חברות הביטוח יקימו על חשבונן כוח מיוחד שמטרתו חיסול הבעיה. חוק בכנסת מספר 2: הורדת הפרמיות לביטוח ב 40% לאלתר. הכוח יורכב מ- 300 יוצאי יחידות קרביות, משכורות מכובדות , ציוד חדיש + מסוקים+ נשק חם. (יעלה פחות מעשירית מהסכום הדימיוני הנ"ל). שלא להזכיר: 20 מיליארד שקל מתוך 40 מיליארד שהחברות ביטוח גובות מאיתנו הנהגים כל שנה לא חוזר עלינו !! אני מבטיח שתוך חודש מספר הגנבות רכב ירד פי 10. מתאים לכם? יש חבר כנסת שמוכן להרים את הכפפה?
אילן , חיפה  |  06.01.13
לכל התגובות