אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לנובו הופכת את ThinkPad ליחידה נפרדת שתתחרה באפל

לנובו הופכת את ThinkPad ליחידה נפרדת שתתחרה באפל

חברת המחשבים מתפצלת: יחידת לנובו תתמקד בפיתוח קשת מוצרים רחבה לצרכן ולארגונים ויחידת Think החדשה תתמחה בפיתוח מוצרי פרימיום מתקדמים ותנוהל בידי ד"ר פיטר הורטנסיוס, מאבות הלפטופ

06.01.2013, 15:38 | הראל עילם
לנובו, יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, עומדת להתפצל ולהפוך את מותג ThinkPad שרכשה מ-IBM ב-2005 לחברה נפרדת. כך עולה מתזכיר פנימי של החברה שדלף לאתר החדשות הסיני סינה.

קראו עוד בכלכליסט

בתזכיר כתב יאנג יואנצינג, מנכ"ל ויו"ר לנובו, כי בתחילת אפריל 2013 תתפצל החברה לשתי קבוצות: קבוצת לנובו, שתייצר מוצרים המיועדים לקהל הרחב ותשתמש במותג לנובו - וקבוצת Think, שתפתח מוצרי פרימיום שצפויים להתחרות ישירות מול אפל. הוא אף אמר כי זה "המותג היחידי שיכול להתחרות בהצלחה אפל".

לנובו X1 Carbon, אולטרה-בוק ארגוני של החברה. יורשיו כבר יצאו תחת מותג Think לנובו X1 Carbon, אולטרה-בוק ארגוני של החברה. יורשיו כבר יצאו תחת מותג Think לנובו X1 Carbon, אולטרה-בוק ארגוני של החברה. יורשיו כבר יצאו תחת מותג Think

את קבוצת לנובו ינהל ליאו ג'ון, שכיום אחראי למחלקת התוכן הדיגיטלי בחברה, ואילו את קבוצת Think ינהל ד"ר פיטר הורטנסיוס, ראש מחלקת המוצרים בלנובו כיום. הורטנסיוס, מאבות המחשב הנייד, עבד קודם ב-IBM במשך 17 שנה ועבר ללנובו בעקבות רכישת המותג.

מותג ותיק וחזק יום הולדת 20 ל-ThinkPad, המחשב שלקח את IBM לחלל סדרת המחשבים הוותיקה היא יותר מהצלחה מסחרית; מחשבי ThinkPad חוללו תמורות חשובות בעולם המחשוב הארגוני, רשמו שיאי מכירות ופיתוחים ייחודיים והיו הראשונים שיצאו את כדור הארץ. איך ומדוע ויתרה לנובו על החדשנות של IBM ומה הרוויחה מכך? ניצן סדן, 11 תגובותלכתבה המלאה

קבוצת לנובו תמשיך לפתח מחשבים נייחים וניידים, טאבלטים, טלוויזיות חכמות הייברידים וטלפונים חכמים. קבוצת לנובו תתמקד במיוחד באזור סין ואסיה, והיא אף פתחה מספר חנויות ענק ממותגות במדינה בשנה האחרונה. החברה גם פועלת להעברת ייצור המחשבים הניידים למפעליה שלה ולהסתמך פחות על חברות חיצוניות כגון פוקסקון. התהליך צפוי לקחת כשלוש שנים. קבוצת Think תתרכז בפיתוח מוצרים למערב, ובמיוחד לעסקים וארגונים גדולים, ופחות על שוק הסלולר.

מ-IBM לסין ובחזרה למערב

יצרנית האלקטרוניקה הסינית זכתה להצלחה מסחרית סבירה אבל לא הצליחה לחדור למערב, עד שרכשה את המותג ThinkPad הנחשב מ-IBM, במה שנחשב לאחת הדוגמאות הטובות ביותר בעולם השיווק להעברה של מותג מחברה אחת לשניה. מאז, החלה לנובו להתאים את מוצריה לשוק המערבי ולפי גרטנר, היא הצליחה לעקוף את HP כיצרנית המחשבים הגדולה בעולם אשתקד.

עם זאת, לפי יואנצינג, ההצלחה של החברה היא רק בפלח השוק של מכשירי מיינסטרים, והחברה לא הצליחה לשמר את תחושת הפרימיום והיוקרה של מכשירי ThinkPad בעבר, או להתחרות ישירות מול אפל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות