אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העתידן ריי קורצווייל מפתח עבור גוגל "חבר קיברנטי" - מנוע חיפוש אישי צילום: Michael J. Seamens

העתידן ריי קורצווייל מפתח עבור גוגל "חבר קיברנטי" - מנוע חיפוש אישי

מומחה האינטליגנציה המלאכותית חשף פרטים ראשונים על הפרויקט, שנועד ליצור אווטאר מקוון עבור המשתמש - וידע לחפש עבורו מידע, להמליץ לו על פרטי טריוויה, מוצרים, מאמרים וללמוד אותו אישית

07.01.2013, 14:37 | הראל עילם
ריי קורצווייל, אחד העתידנים, יזמים ומפתחי האינטילגינציה המלאכותית הנחשבים והמובילים בעולם, חשף אמש (א') בראיון לאתר TechCrunch פרטים ראשונים על המיזם השאפתני שעליו הוא עובד ביחד עם גוגל. לפני כחודש, ענקית החיפוש הכריזה כי היא שכרה את קורצווייל כראש מחלקת הפיתוח בחברה.

קראו עוד בכלכליסט

קורצווייל אמר כי הוא מעוניין לפתח את מה שנחשב בתחום העתידנות והמדע בדיוני כ"גביע הקדוש" - אינטיליגנציה מלאכותית אישית. מדובר במעין  אווטאר מקוון שיוכל להכיר, ללמוד ולהתאים את עצמו למשתמש. קורצווייל מגדיר את הפרויקט כ"חבר קיברנטי".

הדור הבא של החיפוש ברשת

האווטאר הוא בעצם שכלול של מנוע החיפוש הקיים של גוגל, שכבר כיום מתאים את עצמו למשתמש על פי מיקום גיאוגרפי, היסטוריית גלישה ועוד. קורצווייל מקווה שבעתיד, החבר הקיברנטי יוכל לבצע עבור המשתמש חיפושים באופן עצמאי, חכם ועמוק יותר על מנת למצוא בדיוק את המידע שהמשתמש מחפש.

הפרויקט של קורצווייל: בוט-חיפוש אישי שינחש מה מעניין אותך אפילו לפניך, צילום: shutterstock הפרויקט של קורצווייל: בוט-חיפוש אישי שינחש מה מעניין אותך אפילו לפניך | צילום: shutterstock הפרויקט של קורצווייל: בוט-חיפוש אישי שינחש מה מעניין אותך אפילו לפניך, צילום: shutterstock

בהמשך, האינטיליגנציה המלאכותית תגיע לרמה כזו שהיא תוכל אף לספק למשתמש מידע שהוא לא ידע שהוא מחפש - כמו המלצות על בתי עסק ומאמרים בסיס תחומי עניין, טיפים אישיים, פרטי טריוויה, ועוד. הוא סיפר כי גוגל מעניקה לו "תקציב מכובד, על מנת לפתח את הפרויקט החשוב הזה".

"החבר הקיברנטי הזה יודע שיש לך שאלות מסויימות על בעיות רפואיות או אסטרטגיות עסקיות. הוא יכול לסרוק את כל המידע שמופץ בעולם בכל דקה, ואז להביא אותו לידיעתך, בלי שתצטרך לשאול זאת", מסביר קורצווייל.

הוא ציין כי גוגל יודעת על משתמשים יותר מכל חברה אחרת, ולכן היא הבחירה הטבעית לשיתוף פעולה: "יש לה גישה למה שאתה קורא, למיילים ולבלוגים שלך, לשיחות שלך, מה אתה שומע, ומה אתה אומר". הרעיון של תוכן מותאם אישית אינו חדש ולאחרונה ניתן לראות התפתחות בתחום. סירי מציעה מערכת לימוד מכונה מוגבלת, ומספר אפליקציות כגון פליפבורד מנסות להתאים את התוכן המוצג למשתמש על בסיס בחירות ומידע מרשתות חברתיות. עם זאת, עד כה לא פותחה אינטיליגנציה מלאכותית מתקדמת באמת שמסוגלת להבין בני אדם לעומק - ואת זה מקווה קורצווייל לשנות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
הבעיה המרכזית בחיפוש: מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים
כדי לשאול שאלה אינטלגנטית את מנוע החיפוש צריך לדעת מה שאנחנו לא יודעים. אבל המידע השימושי ביותר עבורנו הוא דווקא מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים ואת זה מנוע חיפוש שמבוסס על אינטלגנציה מלאכותית מסוגל לעשות. ואם הוא אכן יעשה זאת באופן אפקטיבי על סמך ניתוח של מה שאנחנו כבר יודעים (ובעיקר מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו יודעים מתוך המידע שיש לנו) - כלומר דפוסים שלא זיהינו בתוך הנתונים שאספנו למשל המסמכים שיש לנו במחשב ומנע החיפוש יסרוק עבורנו) - זו תהיה פריצת דרך משמעותית ביותר!
סוציולוג  |  07.01.13
לכל התגובות