אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האח הגדול בדיסני: צמיד אלקטרוני ינטר את דפוס הבילוי צילום: בלומברג

האח הגדול בדיסני: צמיד אלקטרוני ינטר את דפוס הבילוי

במקום כרטיס הנייר השגרתי, יקבלו אורחי הפארק צמיד מקודד ובו פרטי כרטיס האשראי שלהם. השדרוג יאפשר רכישת מוצרים בנגיעת יד וכן איסוף מידע אישי על המבקרים

08.01.2013, 08:54 | סוכנויות הידיעות

חוויית הביקור בפארקי השעשועים של דיסני צפויה להפוך בקרוב למהנה אף יותר, בעקבות השקתה המתוכננת של מערכת שתצייד את האורחים בצמידים אלקטרוניים שבהם מוטמע שבב אלקטרוני הכולל את פרטי כרטיס האשראי שלהם.

כך, על ידי הצמדת הצמיד למקודד ניתן יהיה לרכוש מזכרות בחנות הפארק או לחלופין, חטיף מרענן. "הניו יורק טיימס" מדווח כי מערכת ניהול הביקורים המכונה +MyMagic עתידה לשנות את דפוסי הבילוי של כ־30 מיליון המבקרים הפוקדים את הפארקים מדי שנה.

יוזמה זו היא חלק מתוכנית שדרוג מקיפה בעלות של כמיליארד דולר המיועדת להפוך את הביקור בפארקי דיסני למייגע פחות ולידידותי יותר למשתמש. המטרה הסופית: אורחים רגועים המוציאים יותר כסף.

"אם נוכל להעצים את החוויה, יותר אנשים יבחרו לבלות איתנו את זמנם החופשי", אמר ל"ניו יורק טיימס" תומס סטאגס, יו"ר הפארקים ואתרי הנופש של דיסני. מלבד האפשרות להנעים את זמנם של המבקרים יאפשר המהלך לחברה לאסוף יותר מידע אישי על הלקוחות, בייחוד לגבי העדפותיהם. לדוגמה, החברה תוכל לדעת אם רכש המבקר בלון הליום, מהם המתקנים המועדפים עליו או האם לחץ את ידו של גופי אך התעלם משלגיה. כל זאת כדי שתוכל החברה להתאים את אסטרטגיית השיווק שלה בדיוק לדרישותיהם של לקוחותיה.

כל זה יתבצע באמצעות צמידי גומי מקודדים הנקראים "מג'יק באנדס" (Magic Bands). מהלך זה בהחלט מהווה מהפך אדיר לעומת כרטיסי הנייר שרוכשים המבקרים בכניסה לפארק. הצמידים יכילו מידע אישי שיסייע לעובדי הפארק ליצור קשר אישי יותר עם המבקרים. כך למשל, אם עד כה הסתפקו העובדים המחופשים לדמויות דיסני בלחיצת יד פשוטה, הרי שמעתה תסרוק המערכת החדשה את המידע המקודד בצמיד כך שהדמויות יוכלו לכנות את הילדים בשמם ולברכם בברכות בנוסח "היי אנג'י, מזל טוב ליום ההולדת".

הדמויות יוכלו לפנות לילדים בשמם, צילום: בלומברג הדמויות יוכלו לפנות לילדים בשמם | צילום: בלומברג הדמויות יוכלו לפנות לילדים בשמם, צילום: בלומברג

אף כי דיסני אינה חלוצה בתחום - גרייט וולף ריזורטס, המפעילה פארקי מים בצפון אמריקה, משתמשת בשיטה מאז 2006 - היא בהחלט הגדולה מכולן. "כשדיסני מבצעת מהלך היא משנה את הקוד התרבותי", אמר לעיתון סטיבן בראון, בכיר בחברה הבריטית לו־קיו המשווקת מערכות כרטוס אלקטרוניות לפארקי שעשועים. עם זאת, שאלת החדירה לפרטיות, בעיקר לזו של ילדים, היא נושא מטריד. על כן, מדגישים בדיסני, לא יחויבו האורחים להשתמש במערכת החדשה, ומי שיסכים לכך יוכל להחליט באמצעות תפריט מיוחד כמה מידע הוא מעוניין לחלוק עם דיסני. כך למשל, האורחים יקבעו אם הם מעוניינים ששמם ייכנס למאגר המידע, או אם הם מעוניינים לקבל עדכונים באי־מייל.

תגיות