אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטומי מדיה רוכשת את מדיהוויז האמריקאית בכ-15 מיליון דולר צילום: עידו איז'ק

מטומי מדיה רוכשת את מדיהוויז האמריקאית בכ-15 מיליון דולר

הכנסות החברה שהקים אילן שילוח צפויות לעלות ל-230 מיליון דולר בשנה בעקבות הרכישה. מטומי מדיה עוסקת בשיווק ברשת, תוכניות שותפים ופרסום ותתמקד מעתה בשוק האמריקאי

08.01.2013, 13:04 | מאיר אורבך

מטומי מדיה של אילן שילוח רוכשת את מדיהוויז, סוכנות דיגיטל אמריקאית. רכישה זו באה בעקבות השקעתה של מטומי ב-2011 בחברת אדפריו, בה רכשה אחזקות מיעוט עם אופציה להגדלת השליטה - והיא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של הקבוצה בארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט

ההכנסות השנתיות של מדיהוויז, שמעסיקה כ-100 עובדים, הן כ-75 מיליון דולר ובעקבות רכישה זו יגדל מחזור ההכנסות של קבוצת מטומי לכ-230 מיליון דולר. זאת, בנוסף לרווחים שמקורם באדפריו, שלפי הערכות עומדות על כ-30 מיליון דולר. מטומי מדורגת שלישית בגודלה באירופה בתחום פעילותה, על פי דיווחי החברה ומחזיקה בפעילות בדרום אמריקה ובארה"ב. החברה מעסיקה כ-350 עובדים בישראל ובעולם. 

התמקדות בשוק האמריקאי

מטומי מתמחה בפעילות דיגיטלית הכוללת שיווק שותפים, פרסום דיספליי, סלולר, חיפוש ומטבע וירטואלי. בעלי המניות העיקריים של מטומי מדיה הם אילן שילוח, יו"ר החברה (29%), ויולה פרייבט אקוויטי (22%), עופר דרוקר, מנכ"ל החברה (9%) וניר טרלובסקי (8%).

כ-50% מפעילות מטומי תתמקד בצפון אמריקה לאחר הרכישה האחרונה, 35% באירופה ו-15% בדרום אמריקה. כמו כן, המיזוג יאפשר לה להתרחב למספר קטגוריות חדשות, בהן חינוך ופיננסים.

מדיהוויז דורגה במקום ה 2 בסקר שביעות רצון לקוחות מ"רשתות שותפים" (Affiliates) של מגזין mThink/Revenue Performance ומגזין Advertising Age דירג אותה במקום ה-11 ל-2012 בתחום שיווק מבוסס חיפוש ובמקום ה-21 בקרב כלל סוכנויות המדיה הדיגיטלית בארה"ב. מטה מדיהוויז בניו-יורק ולחברה סניף נוסף בפלורידה. למנכ"ל החברה מונה הקאן לינדסקוג, שלעבר מנכ"ל חברת הפרפורמנס הגלובלית Neverblue.

תגיות