אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות האלכוהול: קיצור תולדות הזמן

חדשות האלכוהול: קיצור תולדות הזמן

יצרני ג'וני ווקר השיקו מיתוג מחודש ונועז שקורא תיגר על החשיבות של גיל הוויסקי ושמו דגש על הטעם

09.01.2013, 10:06 | עמית יריב
מותג הוויסקי ג'וני ווקר הציג השבוע בישראל קמפיין חדש, שיעלה בשבועות הקרובים וילווה שני סוגי וויסקי חדשים. הקמפיין, שהושק ברחבי העולם בסתיו 2012, ונושא את הכותרת "Where Flavor is King" (בתרגום חופשי: הטעם הוא המלך), זכה לשבחים ומסמן שינוי אסטרטגי חשוב של המותג השייך לקבוצת האלכוהול הגדולה דיאג'ו.

המוביל העולמי של קטגוריית הוויסקי (18 מיליון ארגזי 9 ליטר ב־2011) יוצא כאן במהלך נועז החותר תחת המוסכמות השיווקיות שבבסיס שוק הוויסקי. אם עד כה נהגו כל היצרנים להדגיש בגאווה על התווית את גילו של המשקה - נתון שהוא קל לזיהוי ומאפשר ללקוח לבחור וויסקי על פי פרמטר חד משמעי וברור - בא ג'וני ווקר וקובע פרמטר שיווקי אחר: הטעם.

הקמפיין החדש של ג הקמפיין החדש של ג'וני ווקר. תפיסה חדשה שמסירה את גיל היישון ממוצר פרימיום הקמפיין החדש של ג

במסגרת השינוי יפסיקו בג'וני ווקר לייצר את גרסת התווית הירוקה (Green Label), ממסך (בלנד) של סינגל מאלטים, שהצעיר שבהם הוא בן 15 שנה. גרסת התווית הזהובה (Gold Label) תעבור שינוי, תאבד את ציון היישון שלה (18 שנה), ותוחלף ב־Gold Label Reserve, ממסך דומה, אך ללא התחייבות לגיל הרכיב הצעיר ביותר. במקביל, משיקים בג'וני ווקר את תווית הפלטינה (Platinum Label), וויסקי שכן נושא הצהרת גיל, 18 שנה לרכיב הצעיר ביותר. אלה

מצטרפים לגרסת ה־Double Black, אף היא ללא ציון יישון, שהיא גרסה נוספת לגרסת ה־Black Label, ממותגי העל של ג'וני ווקר, הנושאת ציון יישון של 12 שנה. הבחירה להסיר את ציון היישון ממוצר פרימיום (גרסת הגולד רזרב נמכרת בכ־450 שקל) משקפת את התפיסה החדשה.

ציון היישון (Age Statement) מייצג את גילו של הוויסקי הצעיר ביותר שנכנס לממסך, גם בלנדד וויסקי וגם בסינגל מאלטים, שמהווים בעצמם ממסך בין חביות שונות של וויסקי. גיל הויסקי נחשב מסורתית לתקן איכות.

נראה שבמהלך של ג'וני ווקר יש קריצה למסע הפרסום של האחים שיבאס, שהשיקו לפני כשנתיים קמפיין פרסום שכותרתו "Age Matters" ׁ(הגיל קובע). שיבאס, שנתח השוק שלה על פי נתוני 2011 הינו רק כרבע מנתח השוק של ג'וני ווקר, בחרה לדבוק בקו השמרני, בעוד ג'וני ווקר, מובילת השוק, יכולה להרשות לעצמה לשבור מוסכמות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות