אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלביט מערכות בוחנת מעבר לליסינג כדי לחסוך בעלויות צילום: אלעד גרשגורן

בלעדי לכלכליסט

אלביט מערכות בוחנת מעבר לליסינג כדי לחסוך בעלויות

החברה היא הארגון הגדול האחרון במשק שעדיין מחזיק בציי רכב בבעלותו, רוכש אלפי מכוניות מדי שלוש שנים, מתחזק אותן לאורך התקופה ומוכר אותן בהמשך

09.01.2013, 07:47 | תומר הדר

החשש ממשבר כלכלי ב־2013 גורם לחברות ההייטק הגדולות לבחון מחדש את התקשרויותיהן עם יבואניות הרכב. ל"כלכליסט" נודע שנציגי אלביט מערכות, המחזיקה באחד מציי הרכב הגדולים במשק, ייפגשו מחר עם כמה חברות ליסינג כדי לבחון אפשרות להעביר את צי הרכב שלה לשיטת הליסינג.

קראו עוד בכלכליסט

אלביט מערכות נחשבת לחברה הגדולה האחרונה בארץ שאינה מחזיקה במכוניות של חברות ליסינג, אלא בצי מכוניות המצויות בבעלותה. על פי הערכות של גורמים בענף הרכב, צי הרכב של אלביט מונה כ־3,000 מכוניות בשווי מוערך של כ־30 מיליון שקל. המשמעות היא שמדי שלוש שנים החברה נדרשת לרכוש אלפי מכוניות ולמכור אותן בהמשך, ואחראית לשגרת הטיפולים בהן. לדברי גורמים המקורבים לאלביט מערכות, לאחר שיתקבל השבוע המידע מחברות הליסינג, שמתקיים במסגרת הליך RFI, יבחנו בחברה כמה מכוניות ירצו לקחת בליסינג.

משרדי אלביט במגדל העמק, צילום: אלעד גרשגורן משרדי אלביט במגדל העמק | צילום: אלעד גרשגורן משרדי אלביט במגדל העמק, צילום: אלעד גרשגורן

עם הגופים שמחזיקים ציי רכב גדולים באמצעות חוזי ליסינג נמנים אמדוקס, עם כ־3,000 מכוניות שמחולקות בין כמה חברות; צה"ל עם כ־5,000 מכוניות בליסינג והתעשייה האווירית עם כ־2,400.

מאלביט מערכות נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה וטרם הוחלט לגביו".

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
אלביט קנתה בזול כחלק מרכש גומלין טורקי
ענייני הרכב ברכש עצמי הגואה באלביט החל עם רכש גומלין של טויוטות מתוצרת טורקיה. טויוטה כבר מזן לא הרכב המועדף וגם העסקים עם טורקיה ממש לא פורחים אז יש זמן לחלופות אחרות. מה שעומד, לדעתי, לנגד עיני אלביט היום היא העובדה שהשוק מוצף במכוניות והיא מתקשה למכור את צי הרכב שלה ולחדשו. אלביט זכתה להנחות שלא נופלות מאלו של הליסניג ולכן לגביה, הליסינג תמיד יקר יותר מרכישה עצמית בסדרי גודל שכאלה.
מימוניהו  |  13.01.13
21.
מעבר מרכישה עצמאית לליסינג מעיד בעיקר על
מעבר לשיטה שבה אין רכוש שצריך למכור. מה שאומר ש - או שיש בעייה קשה, ולכן רוצים לצמצם רכוש, ולעבור לתשלומים שוטפים, או שרוצים לצמצם כח אדם - ולכן מצמצמים רכוש בהתאמה או שמעבירים את הפיתוח למקומות אחרים בעולם, ורוצים את הגמישות של להחזיר את הרכב, ולא להיות צריכים להתעסק במכירה.
12.01.13
לכל התגובות