אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבעיה היא בשיטה צילום: איי אף פי

הבעיה היא בשיטה

אם אתם רוצים כרטיסים זולים, אתם צריכים להשתלט על הקבוצות שלכם

10.01.2013, 18:24 | אוריאל דסקל

למרות היריבות המרה בין מחנות האוהדים אוהדי ליברפול ואוהדי מנצ'סטר יונייטד יעבדו יחדיו כדי להוריד את המחירים שדורשים מאוהדי הקבוצות האורחות. כחלק מקמפיין של פדרציית אוהדי הכדורגל (FSF), קבוצות אוהדים ברחבי בריטניה ידרשו קביעת "מחיר מקסימום" לאוהדי הקבוצה האורחת. הקריאה מגיעה יום אחר שמנצ'סטר סיטי החליטה להחזיר כשליש מהכרטיסים שהוקצו לה על ידי ארסנל – בגלל מחיר גבוה מדי.   

קראו עוד בכלכליסט

אוהד מנצ אוהד מנצ'סטר יונייטד. יתאחד עם אוהדי ליברפול | צילום: איי אף פי אוהד מנצ

ה-FSF וגוף האוהדים הממשלתי, Supporters Direct, עובדים כעת על מחיר מקסימלי של בין 20 ליש"ט ל-25 ליש"ט לכרטיס. מחיר הכרטיס שארסנל דרשה מאוהדי הסיטי עמדו על 62 ליש"ט לכרטיס.

מלקולם קלארק, נשיא ה-FSF, הודיע: "למרות היריבות בין מחנות האוהדי, אנחנו מבינים שללא אוהדים יריבים במגרשים האווירה במגרש גרועה הרבה יותר".

גם בישראל נערך דיון סוער על עלויות כרטיסים, ובמהלך מבורך אישרה ההתאחדות לכדורגל תיקון תקנון בעניין מכירת כרטיסים למשחקי הליגות המקצועניות בישראל. הסעיף שייכנס לתוקפו מ-1 בפברואר 2013 קובע כי אחוז הכרטיסים שיוקצה לחיילים, נוער ונשים יעלה מ-20% ל-50%. התקנון רחוק מלהיות תנ"ך עבור קבוצות רבות, אבל לפחות נעשה צעד בכיוון. באירופה ישנן גם קריאות ל"פייר פליי פיננסי" לאוהדים.

קראו עוד בכלכליסט

אבל לא משנה מה יקרה, שינוי גדול בחזית מחיר הכרטיסים לא יקרה במקומות שבהם הקבוצות בחרו לעצמם את הדרך של הניאו-ליברליזם, שמתובל בהרבה מאוד ציניות.

אוהדים לא יצליחו באמת להשפיע על מדיניות המועדונים שלהם, שבדרך כלל מוחזקות ונקבעות על ידי "נדבנים".

ה"נדבנים" כיום הם רק אנשי עסקים עם שאיפה אגואיסטית לקבל משהו מהמשחק – כסף, סטטוס או פרסום חינם. הם לא במשחק עבור האוהדים והם לא הולכים לשנות את "התוכנית העסקית" שלהם עבור האוהדים. במקרה הטוב ביותר, האוהדים עבורם הם לקוחות, שחשוב להקשיב להם בגלל שיש בזה "היגיון עסקי". אל תצפו מבעלי קבוצות לשנות משהו שיפגע באינטרס שלהם.

אם אתם רוצים כרטיסים זולים וימי משחק זולים, חייבים לשנות את השיטה – להשתלט על המועדונים.

זו לא משאלת לב אנרכיסטית ואוטופית – זו המציאות בגרמניה, היכן שהמועדונים חייבים להיות בבעלות אוהדים, וקבוצות מסבסדות מחירי כרטיסים נמוכים בזכות הכנסות גבוהות מספונסרשיפ.

כריסטיאן זייפרט, מנכ"ל מנהלת הליגה הגרמנית (DFL) מאז 2005 מסביר: "עבורנו תרבות האוהדים חשובה מאוד. המועדונים מחויבים לכרטיסים זולים כיוון שזה חשוב מאוד בגרמניה שאנשים בלי הרבה כסף יצליחו להגיע לאצטדיון. רוב יושבי הראש והמנכ"לים של הקבוצות היו אוהדים או שחקנים. הם אולי רואים שמבחינת הפרספקטיבה העסקית אפשר להעלות את מחירי הכרטיסים ולהרוויח עוד כסף, אבל הם החליטו לקבל פחות כסף מהכרטיסים כדי לאפשר לאנשים שהמשפחות שלהם אוהדות את הקבוצות במשך דורות להמשיך ולהגיע למגרשים. אנחנו רוצים שכל החברה תהיה חלק מהכדורגל שלנו" .

התפיסה הזו אפשרית רק כי בסופו של דבר האוהדים הם הבעלים של המועדונים. הם בוחרים מי יוביל את המועדון, ומי שמוביל את המועדון תלוי בהם. בקיצור, זה נקרא דמוקרטיה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות