אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש לי רעיון לאפליקציה. כיצד אני הופך את הרעיון לעסק? צילום: בלומברג

יש לי רעיון לאפליקציה. כיצד אני הופך את הרעיון לעסק?

פיתוח אפליקציה או כל מוצר אחר דורשות מעבר דרך מספר שלבים הכרחיים. מהם?

13.01.2013, 08:19 | כלכליסט

פיתוח אפליקציה או כל מוצר אחר דורשות מעבר דרך מספר שלבים הכרחיים, לצורך הגדלת סיכויי ההצלחה של המוצר. בין השלבים הללו נמנים מחשבה, תכנון, גיבוש אסטרטגיה, גיוס משקיעים, הגדרת שווקי יעד ושלבים נוספים. אלה השלבים העיקריים בתהליך:

1. בדיקת כדאיות

לאחר תהליך אפיון האפליקציה או המוצר שלך, יש לבדוק האם הם ישימים? ואם הם ישימים, האם יש להם ביקוש והאם יהיו מסוגלים להתחרות במוצרים אחרים? שאלות אלה ורבות אחרות ניצבות במרכז בדיקת הכדאיות, שמטרתה לבחון האם יש בכלל טעם להשקיע את כל המשאבים הרבים הדרושים לתהליך פיתוח מוצר.

2. גיבוש אסטרטגיה עסקית ובניית תוכנית מקצועית

בשלב זה מאושר המודל העסקי שנבחר ונבנית האסטרטגיה העסקית הנכונה שצריכה להוביל את המוצר. על-בסיס האסטרטגיה העסקית מוגדרת תוכנית הפעולה המקצועית המפורטת, ונקבעות נקודות הציון בדרך אל מוצר מוגמר – "אב טיפוס".

3. שלב ההיתכנות

לאחר שיצרנו "אב-טיפוס", הגיע הזמן לבחון אותו. בשלב ההיתכנות מומלץ לרוב לבצע פיילוט למוצר, שילמד אותנו על האופן בו הוא מתקבל בקהל היעד, יחשוף תקלות אפשריות ויאפשר לתקנן.

4. שלב ניהול המוצר המוגמר

יש לנו מוצר מוגמר ביד והגיע הזמן לתכנן ולהוציא לפועל את שילובו בשוק. בשלב זה מטופלים נושאים כגון מיצוב המוצר, שיווקו, הלוגיסטיקה שלו, מכירה, הובלה ועוד. כמו כן חשוב לבנות תוכנית חדירה, שתגדיר את שוק היעד הראשוני. המכירות בשוק היעד הראשוני יסייעו ליצור תזרים מזומנים, שיספק את הבסיס הפיננסי למכירת המסה העיקרית.

 

התשובה ניתנה על ידי חברת ייעוץ עסקי DOUBLE CHECK

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות