אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סווטש רוכשת את מותג השעונים הארי וינסטון תמורת מיליארד דולר צילום: בלומברג

סווטש רוכשת את מותג השעונים הארי וינסטון תמורת מיליארד דולר

זוהי הרכישה הגדולה ביותר של החברה מזה למעלה מעשור. במסגרת העסקה, תשלם סווטש 750 מיליון דולר להארי וינסטון ותיקח על עצמה חובות של 250 מיליון דולר

14.01.2013, 10:15 | סוכנויות הידיעות

ענקית השעונים השוויצרית, סווטש הודיעה כי בכוונתה לרכוש את מותג השעונים והתכשיטים הארי וינסטון תמורת מיליארד דולר. זוהי הרכישה הגדולה ביותר של החברה מזה למעלה מעשור. במסגרת העסקה, תשלם סווטש 750 מיליון דולר להארי וינסטון ועוד תיקח על עצמה חובות של 250 מיליון דולר. בעקבות הרכישה מותג הארי וינסטון דיימונד ישנה את שמו לדומיניון דיימונד. 

סווטש, צילום: בלומברג סווטש | צילום: בלומברג סווטש, צילום: בלומברג

"העסקה הגיונית ביותר , והייתי מעדיף שסווטש תשתמש בכספים שלה עבור עסקאות מסוג זה", מציין האנליסט ג'ון קוקס מקפלר קפיטול מרקטס. "עם זאת, זו לא נראית עסקה זולה. ישנן כמובן רמות סיכון גבוהות יותר המתלוות לעסקה מסוג זו בהשוואה לעסקאות השעונים הקטנות והמסורתיות יותר שנוהגת החברה לערוך".

יצרניות השעונים השוויצריות מחפשות מזה זמן מה דרכים לנצל את ערימות המזומנים המצטברות שלהן, הנובעות מהמכירות הערות בשווקים המתעוררים. סווטש, שנכון לסוף יוני ישבה על ערימת מזומנים בגובה 1.13 מיליארד פרנק (1.2 מיליארד דולר), מוסיפה את הארי וינסטון למגוון של 18 מותגים שהיא מוכרת, ביניהם אומגה ו- Tissot.

"הארי וינסטון משלים בצורה מושלמת את סגמנט היוקרה של הקבוצה", מסרה יו"ר החברה ניילה האייק. הרכישה כוללת את חברת הייצור של הארי וינסטון בז'נבה ו-535 עובדים ברחבי העולם. היא עוד צריכה לזכות באישור רשויות הרגולציה.

קבוצת סווטש דיווחה בשבוע שעבר כי ההכנסות טיפסו ב-2012 ב-14%, על רקע צמיחה במכירות בסין. עבור השנה הנוכחית מצפה החברה גם כן ל"צמיחה בריאה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות