אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי צריך סופרבול כשיש כדורגל אנגלי? צילום: איי אף פי

מי צריך סופרבול כשיש כדורגל אנגלי?

בזמן שכל שוק הפרסום האמריקאי עסוק בהכנות לקראת הסופרבול, בשברולט עסוקים בבניית המותג הבינלאומי שלהם דרך היריבות בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול

14.01.2013, 16:00 | סוכנויות הידיעות

יצרנית הרכב שברולט לא מתכוונת לחזור בה מהודעתה ולהופיע בפרסומות במהלך משחק הסופרבול, שיתקיים ב-3 בפברואר, אך המותג עשוי להשיק קמפיין פרסום תחת הסלוגן החדש “Find New Roads” שיופיע בטלוויזיה ביום המשחק עד לשריקת הפתיחה וייתכן שגם אחרי סיומו.

קראו עוד בכלכליסט

"הפלטפורמה הזו תהיה חלק מתוכנית להגברת המודעות לשברולט ברחבי העולם" "הפלטפורמה הזו תהיה חלק מתוכנית להגברת המודעות לשברולט ברחבי העולם" "הפלטפורמה הזו תהיה חלק מתוכנית להגברת המודעות לשברולט ברחבי העולם"

מעבר לכך, בסוף השבוע האחרון מצאה עצמה שברולט כספונסרית של משחק שזוכה לחשיפה עולמית גבוהה יותר משל הסופרבול. מדובר במשחק של מנצ'סטר יונייטד נגד ליברפול, שנערך אתמול באצטדיון אולד טראפורד. זו היתה הפעם ה-186 ששתי הקבוצות שיחקו אחת נגד השנייה. 

"זוהי פלטפורמה עצומה עבורנו, וזו למעשה רק תחילת מערכת היחסים שלנו עם מנצ'סטר יונייטד, ליברפול והפרמיירליג", הודיע אלן בייטי, סגן נשיא בג'נרל מוטורס. "הפלטפורמה הזו תהיה חלק עצום בתוכנית להגברת המודעות לשברולט ברחבי העולם". הניצול ואף הגדלת הפלטפורמה העולמית של שברולט הם מהמניעים המרכזיים שעומדים מאחורי קמפיין “Find New Roads”, שמחליף את הסלוגן “Chevy Runs Deep”.

בכל הנוגע לסופרבול, בייטי ציין כי בג'נרל מוטורס הודיעו מראש כי במסגרת קמפיין Find New Roads בכוונתם להשתמש במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה רק באמצעי תקשורת חיצוניים. עם זאת, בייטי טען שאינו יודע אם מודעות תחת הסלוגן “Find New Roads” יופיעו במהלך הסופרבול.

בשנה שעברה חתמה שברולט על חוזה ספונסרשיפ מתוקשר עם מנצ'סטר יונייטד בשווי 57 מיליון דולר עד לשנת 2021, עוד נמסר באותו הזמן כי בג'נרל מוטורס לא מתכוונים לשדר פרסומות במהלך הסופרבול של השנה, וכי החברה אינה מוכנה לשלם יותר עבור פרסום מודעות בפייסבוק. מאחורי עסקת מנצ'סטר יונייטד עמד ג'ואל איווניק, סמנכ"ל השיווק הידוע לשמצה של החברה, שנאלץ לעזוב בעקבות המחלוקת על האופן שבו ניהל את העסקה.

שמה של שברולט לא יתנוסס על חולצות שחקני מנצ'סטר יונייטד לפני 2014, אך בשלב זה היא כבר הוציאה לפועל חלקים אחרים בהסכם. במקביל, שברולט הפכה גם לשותפת הרכב הרשמית של קבוצת ליברפול.

שברולט שיווקה את המשחק בין היריבות ההיסטוריות בשלוש דרכים עיקריות: קמפיין במדיה החברתית, שבמרכזו סרטונים של שחקני הקבוצות, נוכחות במגרש עצמו בצורת שלטים ורכבים של שברולט ופעילויות שהתקיימו באולד טראפורד, אצטדיון הבית של מנצ'סטר יונייטד שבה נערך המשחק, והענקת חסות לפרויקט One World Futbol, ארגון הצדקה שבין מייסדיו נמנה סטינג, שמחלק כדורי כדורגל לילדים ברחבי העולם.

במשחק עצמו צפו לפי ההערכות מאות מיליוני אוהדים ברחבי העולם. הסופרבול צפוי למשוך 100 מיליון צופים לפחות בארה"ב ועוד רבים אחרים ברחבי העולם.

בהתחשב בכך שהיריבות בין מנצ'סטר וליברפול היא רצינית לפחות כמו היריבות הספורטיבית בין אוהיו סטייט ומישיגן, הפאקרס והברס, הרד סוקס והיאנקיז וכל יריבות ידועה אחרת בספורט האמריקאי, והיא אף בעלת היסטוריה ארוכה יותר, אין זה מפתיע במיוחד שהמעורבות של שברולט במשחק שנויה במחלוקת. פרסומת ששודרה בבריטניה עוררה סערה בעולם הרשתות החברתיות, שכן הפרצופים של השחקנים היריבים מתלכדים ואומרים את אותן המילים. "אנחנו ניזונים מהיריבות, אך מדברים על מה שמאחד ביניהם", מסביר ויג'אי אייר, מנהל התקשורת של מותגי שברולט וקדילאק באירופה.

הקמפיין החברתי של שברולט סביב המשחק והיריבות הוותיקה כולל 20 סרטונים שהופצו ברשת, שמדגישים את היריבות באמצעות סדרה של ראיונות עם השחקנים משתי הקבוצות.

הפלטפורמות השיווקיות ביום המשחק כללו תליית שלטים אדומים גדולים, לציון הצבע המאפיין את שני המועדונים, בכל אחת מהכניסות לאצטדיון ועוד שלל שלטים המציגים את המכוניות של שברולט, שהונחו גם כן ברחבי אולד טראפורד. בנוסף, האוהדים יוזמנו להשתתף בפעילויות כדורגל במקום, ולהצטלם עם הקבוצה במושבי dugout המפורסמים של האצטדיון, ולשתף את התמונות באמצעות המדיה החברתית. האוהדים יוכלו להשתמש גם בטכנולוגיית לכידת תמונת תלת ממדית, כדי לתייג עצמם בצילום פנוראמי של האצטדיון, לחפש אחר רמזים ופרסים ולהשתתף באתגר חברתי, שיימשך גם לאחר סיום המשחק. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות