אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזכות נייקי: מקלרוי הופך לאחד מהספורטאים העשירים בעולם צילום: אימג'בנק, Gettyimages

בזכות נייקי: מקלרוי הופך לאחד מהספורטאים העשירים בעולם

שווי חוזה החסות עומד על פי ההערכות על 20 מיליון דולר בשנה. צפוי להחליף מקומו של טייגר וודס כמפרסם מספר 1 בגולף

15.01.2013, 20:09 | סוכנויות הידיעות

הסוד הגלוי ביותר בעולם הגולף נחשף אתמול כאשר נייקי הודיעה שהיא מחתימה את רורי מקלרוי על חוזה חסות ארוך טווח שכולל הלבשה וציוד. מקלרוי יערוך השבוע את הופעת הבכורה שלו העונה באליפות הגולף של אבו דאבי ו-HSBC, והוא ישחק עם כדור ומחבטי גולף של נייקי.

קראו עוד בכלכליסט

טייגר וודס. מה ניתן ללמוד מהחוזה על גולף ועל מעמדו של וודס? "המהלך מצביע על כך שטייגר הוזז למקום השני בכל הקשור לעתיד של נייקי גולף", צילום: איי אף פי טייגר וודס. מה ניתן ללמוד מהחוזה על גולף ועל מעמדו של וודס? "המהלך מצביע על כך שטייגר הוזז למקום השני בכל הקשור לעתיד של נייקי גולף" | צילום: איי אף פי טייגר וודס. מה ניתן ללמוד מהחוזה על גולף ועל מעמדו של וודס? "המהלך מצביע על כך שטייגר הוזז למקום השני בכל הקשור לעתיד של נייקי גולף", צילום: איי אף פי

שווי העסקה עומד על פי ההערכות על 20 מיליון דולר בשנה, אף שבפורבס מדווחים כי לפי מספר מקורות, המחיר נמוך במידה ניכרת (פרטי העסקה לא נחשפו). אולם גם בגובה של 10 מיליון דולר או 15 מיליון דולר בשנה, העסקה מציבה את מקלרוי ליד צמרת שחקני הגולף המרוויחים ביותר. בדירוג שפורסם בפורבס באוגוסט, מקלרוי נכנס למקום החמישי, אך לאחר שהוביל את ה-PGA והטור האירופי ב-2012 מבחינת הכנסות, וכן ההסכם עם נייקי, מקלרוי קרוב לוודאי שיזנק למקום השלישי בקרב שחקני הגולף הפעילים, מאחורי טייגר וודס ופיל מיקלסון.

"רורי הוא השחקן המוביל החדש במשחק והעתיד שלו", אומר אד קירנן, נשיא סוכנות שיווק הספורט אנג'יין שופ. "נייקי מאכלסת את שורותיה בספורטאים הטובים ביותר בכל ענף ספורט, וברור כי היא החליטה שרורי הוא העתיד של הספורט, בהתבסס על הביצועים שלו על מגרש הגולף והיכולת שלו למשוך את העין הציבורית".

השמועות על העסקה נפוצו בחודשים האחרונים, לאחר שמקלרוי סיים חוזי חסות קודמים כך שיוכל לחתום על הסכם מקיף עם נייקי. באוקטובר הודיעה חברת Acushnet כי אינה מתכוונת להאריך את החוזה שלה עם מקלרוי. שחקן הגולף האירי נהג להשתמש בציוד הגולף של החברה מאז הפך לשחקן מקצועי ב-2007. ואילו החודש מסרה שותפתו הוותיקה Jumeirah כי לאחר חמש שנים ביחד ייפרדו דרכיהם. החוזה של מקלרוי עם אוקלי היה אמור להסתיים בסוף 2012, אך יצרני משקפי השמש תבעה את מקלרוי ואת נייקי בטענה להפרת חוזה, לאחר שאוקלי לא קיבלה "זכות לסירוב ראשוני" להגיש הצעה זהה לחוזה של נייקי. מנגד, מקלרוי צפוי להמשיך את החוזה שלו עם יצרנית השעונים Audemars Piguet.

ההכנסות של מחלקת הגולף של נייקי עמדו בשנה הפיסקאלית שהסתיימה במאי על 726 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה ל-2011. זאת לאחר שלוש שנים של ירידה בהכנסות. החוזה עם מקלרוי משווה אותו לוודס, שעזר לנייקי להשיק את מחלקת הגולף כאשר הצטרף ב-1996 לסבב המקצועי. השניים צילמו לאחרונה פרסומת טלוויזיה משותפת, שנייקי שידרה במהלך מסיבת העיתונאים.

מה ניתן ללמוד מהחוזה על גולף ועל מעמדו של וודס? "המהלך מצביע על כך שטייגר הוזז למקום השני בכל הקשור לעתיד של נייקי גולף", אמר קרינן ל"פורבס".

מקלרוי הוא אמנם העתיד של נייקי גולף, אך וודס עדיין צפוי להרוויח בשנה יותר מנייקי במסגרת החוזה הנוכחי שלו (דירוג ובונוסים מטורנירים יקבעו בסופו של דבר מי מרוויח יותר). וודס חידש ב-2006 את החוזה שלו עם נייקי, במסגרתו הרוויח 30 מיליון דולר, זאת בנוסף לזכייה ב-14 אליפויות מרכזיות. אולם על פי מספר מקורות, החוזה האחרון של וודס צומצם, בעקבות תאונת הדרכים שלו מ-2009 בעקבותיה התבררו פרטים מביכים על חייו הפרטיים. החוזה של וודס עם נייקי והחוזה של מיקלסון עם Callaway Golf הם עסקאות החסות היחידות בגולף שניתן להשוות לחוזה של מקלורי עם נייקי.

מקלרוי. אוהדי הגולף הופכת אותם ליעד מבוקש. הסבירות שאוהדי הגולף השרופים ירוויחו יותר מ-100 אלף דולר בשנה כפולה בהשוואה לסבירות שהאוהדים הכלליים ירוויחו סכומים כאלה, צילום: אימג מקלרוי. אוהדי הגולף הופכת אותם ליעד מבוקש. הסבירות שאוהדי הגולף השרופים ירוויחו יותר מ-100 אלף דולר בשנה כפולה בהשוואה לסבירות שהאוהדים הכלליים ירוויחו סכומים כאלה | צילום: אימג'בנק, Gettyimages מקלרוי. אוהדי הגולף הופכת אותם ליעד מבוקש. הסבירות שאוהדי הגולף השרופים ירוויחו יותר מ-100 אלף דולר בשנה כפולה בהשוואה לסבירות שהאוהדים הכלליים ירוויחו סכומים כאלה, צילום: אימג

וודס נותר המותג השולט בספורט, שהעניק ב-2012 לספונסרים 50% יותר זמן אוויר מאשר מקלרוי, כך עולה מסקר שערכה עבור פורבס חברת ניתוח המותגים והמחקר

Repucom. וודס הוא אמנם דמות שנויה במחלוקת, אך הוא נותר שחקן פופולרי בהרבה בקרב אוהדי הספורט האמריקאיים מאשר מקלרוי. הסקר החודשי ביקש מהאוהדים למנות את שלושת שחקני הגולף האהובים עליהם, ו-45% בחרו בוודס. מיקלסון דורג שני עם 42% מקולות הנשאלים, בעוד שמקלרוי תפס את המקום החמישי עם 16%, בין פרד קאפלס (19%) וטון ווטסון (15%9).

עם זאת, מקלרוי צובר תאוצה, שכן בתחילת 2012 רק 10% מאוהדי הגולף האמריקאיים בחרו בו בקרב שחקני הגולף האהובים שלהם. נייקי מתכוונת להעמיד מאחורי מקלרוי את מלוא הכוח השיווקי שלה, זאת מכיוון שהדמוגרפיה של אוהדי הגולף הופכת אותם ליעד מבוקש. הסבירות שאוהדי הגולף השרופים ירוויחו יותר מ-100 אלף דולר בשנה כפולה בהשוואה לסבירות שהאוהדים הכלליים ירוויחו סכומים כאלה. הקבוצה הזו רוכשת גם כמות לא מבוטלת של כדורי גולף, ציוד ובגדים. אוהדי הגולף נחשבים גם לנאמנים, כש-78% מהאוהדים השרופים אומרים כי ישקלו לרכוש מותג של ספונסרית, לפניהם מדורגים רק אוהדי נסקאר עם 80%. זו אחת הסיבות שעמדו מאחורי ההחלטה של נייקי לשלם למקלרוי מיליוני דולרים.

"נייקי צריכה שהפנים של המותגים שלה יתחרו ברמות הגבוהות ביותר, והיא קבעה שרורי הוא כוכב העל הבא של הגולף", מוסיף קירנן. "בכך שהחתימה אותו על החוזה, נייקי יוצאת בהצהרה עצומה לגבי מי לדעתה הפנים החדשות של הגולף בקנה מידע עולמי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות