אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה בעניין הצרכנים ברכישת אייפון, עליה בעניין במכשירי סמסונג צילום: Scott Schaen

ירידה בעניין הצרכנים ברכישת אייפון, עליה בעניין במכשירי סמסונג

לפי נתוני חברת מחקר אמריקאית, חלה ירידה בולטת בשיעור המשתמשים בארה"ב שמתכננים לרכוש להם אייפון. החברה בדקה גם את שביעות הרצון של המשתמשים ממערכת ההפעלה שלהם וגילתה כי iOS נמצאת במקום הראשון ואחריה - ווינדוס פון 8

16.01.2013, 12:18 | יוסי גורביץ

חברת המעקב ChangeWave טוענת כי העניין באייפון בקרב לקוחות פוטנציאליים צפוי לצנוח ב-21% ברבעון הקרוב. זאת, רק מספר ימים לאחר דיווח על שיעור מכירות מאכזב של האייפון 5 - מה שהוביל לביטול הזמנות חלפים על ידי אפל ולצניחה במנייתה. כך, לפי דיווח של TechCrunch.

קראו עוד בכלכליסט

חברת המעקב סבורה שמכשירי סמסונג, מתחרתה הגדולה,עשוים לקסום יותר לצרכן המתלבט: להערכתה, העניין במכשירי החברה הקוריאנית יעלה ב-8%.

זינוק בעניין בפאבלטים

לפי סקר שערכה חברת המעקב, אפל עדיין מובילה בבטחה בשוק הצפון אמריקאי - בניגוד לשאר העולם - וכ-50% מהאנשים שמתכננים לרכוש סמארטפון הביעו עניין באייפון. עם זאת, העניין בסמארטפון של אפל עמד על 71% ברבעון הקודם. ב-ChangeWave העריכו כי הנפילה בעניין באייפון נובעת מכך שהוא הושק בספטמבר וחלף זמן מאז ההשקה, אך ציינו כי קודמו, האייפון 4S, החזיק טוב יותר מבחינת עניין הלקוחות לאחר השקתו.

האמריקאים רוצים גדול יותר. פאבלט סמסונג גלקסי נוט 2, צילום: ניצן סדן האמריקאים רוצים גדול יותר. פאבלט סמסונג גלקסי נוט 2 | צילום: ניצן סדן האמריקאים רוצים גדול יותר. פאבלט סמסונג גלקסי נוט 2, צילום: ניצן סדן

העניין במוצרי סמסונג צפוי לעלות ב-8%, כאשר 69% מן הנשאלים אמרו כי הם מעוניינים במכשיר מדגם גלקסי S3. מכשיר הנוט 2 של סמסונג זכה להתעניינות מפתיעה בקרב הלקוחות, עם 23%. שיעור המעוניינים בפאבלטים - סמארטפונים בעלי מסך של 5 אינץ' ומעלה - עמד על 27%. מחקרים אחרים גם הם אמרו כי ניכרת עליה בעניין בפאבלטים, דבר שצפוי להעמיד בעיה בפני אפל: עד האייפון 5, התעקשה החברה שהגודל האידיאלי למסך סמארטפון הוא 3.5 אינץ'. עתה נראה שהלקוחות רוצים מכשירים גדולים יותר.

שביעות רצון ממערכות ההפעלה: אפל שולטת בכיפה

עוד מצאה ChangeWave כי האייפון מוביל ברמת שביעות הרצון בקרב הלקוחות, עם 71%, בעוד נוקיה וסמסונג מגיעות למקום השני עם שביעות רצון של 56%. מבחינת שביעות הרצון ממערכות הפעלה סלולריות, iOS של אפל הגיעה למקום הראשון עם 71%, כשבמפתיע ווינדוס פון 8 הגיע למקום השני עם 54% מהלקוחות שהגדירו עצמם כ"מרוצים מאוד". אנדרואיד של גוגל הגיע למקום השלישי, עם 48%.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אין ספק ש-IOS הרבה יותר טובה
מניסיון אישי, אייפון 4 שנמצא במשפחה כבר שנתיים ומשהו, ללא שום תקלות, ועובד מצוין. סמארטפון שני מסוג אנדרואיד (מהעבודה דגם פשוט), כל שלושה ימים צריך לכבות ולהדליק כי הוא מתחיל לא לזוז, וכמובן יותר מ-2 אפליקציות אי אפשר להתקין, כי נגמר המקום הפנימי (למרות שנשארו עוד 10 GB פנויים בכרטיס, אבל אנדרואיד לא יודע לעבוד איתם). טאבלט אנדרואיד בן 4 חודשים, נדפק האנדרואיד, לא מוכן להסתנכרן עם גוגל וצריך לקחת למעבדה לפרמוט. אין ספק מאיזו חברה יבוא הגאדגט הבא......(רמז, אני אוהב דברים שעובדים, ואני לא אוהב לחפש מעבדות בחורים שונים בארץ.....).
משה , תל אביב  |  16.01.13
4.
לא צריך לדאוג לאפל
אמנם היא מוכרת פחות ברזלים אבל מה שחשוב לזכור: 1. 100% מהרווח הולך אליה בגלל שהחומרה, התוכנה וערוצי השיווק שייכים לה. 2. האייפון הוא רק פלטפורמה לכל הרווחים שהיא עושה מתכנים ושירותים שהמשתמשים קונים בהמשך. 3. אפל מובילה בשביעות רצון (בפער של 15%!), כך שברור מי מובילה את השוק באמת.
רגינה , פתח תקווה  |  16.01.13
2.
זוהי תחילת הסוף עבור אפל. עם כל הדיווחים והשמועות הללו - איך לא תיפול?
העובדות מוכיחות מעל לכל ספק שזוהי תחילת הסוף עבור אפל: 1. סמסונג מכרו 30 מיליון גלקסי 3 ב-5 חודשים - כלומר 6 מיליון בחודש בממוצע. 2. סמסונג מכרו 40 מיליון גלקסי 2 לאורך 20 חודשים - כ-2 מיליון יחידות בחודש. 3. אפל, לעומת זאת, מכרו רק בין 35 ל-45 מיליון אי-פון 5 ברבעון האחרון - מעט יותר מ-13 מיליון יחידות בחודש, לא יותר. זה הכל. אחסוך מכם את החישוב: סמסונג מכרו כמות היסטרית של לא פחות מ-23 מיליון גלקסי 2 ו-3 ברבעון האחרון! אפל, לעומת זאת נכשלו ומכרו - לכל היותר - בין 35 ל-45 מיליון יחידות בלבד באותו רבעון! מספר נמוך לכל הדעות! ואם נוסיף לכך את מכירות הדגמים הקודמים שעדיין נמכרים - זה פשוט אוי ואבוי. אין פלא שיש ירידה בעניין הצרכנים ברכישות אי-פון! אפל נכשלה חרוצות - המספרים לעיל מוכיחים זאת. היא מכרה קצת פחות מפי 2 מאשר סמסונג, וזהו כשלון גדול לפי כל קנה מידה. תחילת הסוף של אפל - כבר אמרתי?
תחילת , הסוף  |  16.01.13