אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הספונסר החדש של מנצ'סטר יונייטד: האיש העשיר בסין צילום: רויטרס

הספונסר החדש של מנצ'סטר יונייטד: האיש העשיר בסין

הנגז'ואו וואהאהא גרופ, יצרנית המשקאות שבבעלות המיליארדר זונג קינגהו, חתמה על הסכמים בשווי מיליונים עם סגנית אלופת אנגליה

16.01.2013, 16:19 | בלומברג

הנגז'ואו וואהאהא גרופ (Hangzhou Wahaha Group), יצרנית המשקאות שבבעלות האדם העשיר ביותר בסין (זונג קינגהו), חתמה על חוזה ספונסרשיפ עם מנצ'סטר יונייטד, שמטרתו למשוך את אוהדי הספורט למשקאות האנרגיה.

קראו עוד בכלכליסט

הגלייזרים בבורסה. הקבוצה מעריכה כי יש לה 108 מיליון אוהדים בסין, צילום: איי פי הגלייזרים בבורסה. הקבוצה מעריכה כי יש לה 108 מיליון אוהדים בסין | צילום: איי פי הגלייזרים בבורסה. הקבוצה מעריכה כי יש לה 108 מיליון אוהדים בסין, צילום: איי פי

מהחברה נמסר כי החוזה לשלוש שנים יסייע לוואהאהא לקדם את משקה קילי (Qili) בסין. הקבוצה האנגלית עשויה לצרוך את המשקה במהלך אימונים ומשחקים, ציין דובר החברה שאן קינינג. בהודעה נפרדת מסרה הקבוצה כי חתמה גם על חוזה לשלוש שנים עם בנק הבנייה הסיני (China Construction Bank), שמעניק למלווה השני בגודלו במדינה זכויות בלעדיות להנפקת כרטיסי אשראי במיתוג של מנצ'סטר יונייטד במדינה.

מנצ'סטר יונייטד, שבשורותיה משחקים כוכבים כמו ווין רוני ורובין ואן פרסי, מעריכה כי יש לה 108 מיליון אוהדים בסין, שבה שיחקה 11 פעמים מאז 1975, ושכדורגל נחשב לספורט המשוחק ביותר במדינה. המועדון, המכונה "השדים האדומים", העריך ב-2011 כי מקרב 330 מיליון האוהדים שלו מרחבי עולם 190 מיליון מגיעים מאסיה.

וואהאהא, ש-67% ממנה מצויים בבעלות המיליארדר זונג קינגהו (67), מוכרת מים מינרלים, מיצים ותה. שווי ההון שלו עומד על פי מדד המיליארדרים של בלומברג על 16.6 מיליארד דולר.

"ההודעה על שיתוף הפעולה עם מנצ'סטר יונייטד מייצגת פסקת פתיחה מושלמת לפרק הבא בהיסטוריה שלנו", מסר זונג.

ההסכם נחתם ביום שלישי בעיר הנגז'ואו במזרח סין, שממנה פועלת החברה, בנוכחותו של כוכב מנצ'סטר יונייטד לשעבר אנדי קול. זהו ההסכם הראשון של חברת המשקאות עם קבוצת ספורט בינלאומית.

וואהאהא תערוך מבצעי קידום מכירות, כולל תחרויות כדורגל שלושה על שלושה, שיעניקו למנצחים את ההזדמנות להתאמן באקדמיית ההכשרה של מנצ'סטר. "וואהאהא היא אחד המותגים הידועים ביותר בסין, כזה שמסמל את הדינמיות והחוזק של הכלכלה הסינית המודרנית", הוסיף ריצ'רד ארנולד, מנהל השיווק של הקבוצה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות