אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאסטרקארד מחפשת בישראל את הברקת התשלום הבאה

מאסטרקארד מחפשת בישראל את הברקת התשלום הבאה

החברה ערכה בארץ תחרות סטארט-אפים, שמטרתה לאתר את הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום התשלומים. במהלך התחרות נחשפו טכנולוגיות ייחודיות לראשונה בעולם. בין היתר, הוצגו שלטי חוצות שמאפשרים רכישת מוצר בקליק אחד, דמי כיס דיגיטליים, הפיכת אפליקציות לחנויות מקוונות ועוד

17.01.2013, 16:29 | הראל עילם

קופות חסכון וירטואליות לילדים, שלטי חוצות שאפשר לסרוק עם הטלפון ולהזמין את המוצר עליהם ישירות הביתה, אפליקציות שמוכרות לך צעצועים ומערכת חכמה שאומרת למנהלי בתי עסק מה המחיר שהם צריכים לשים על המוצרים - אלו רק חלק מהטכנולוגיות שעומדות לשנות בקרוב את התחום הרגיש והשמרני ביותר בחיינו, תשלומים.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל חברת מאסטרקארד, אג'י בנג'ה, אמר בעבר שלא מדובר יותר בחברת כרטיסי אשראי, אלא בחברת טכנולוגיה. בהתחשב בהתחזקות של חברות כמו סקוור ופייפל ובנקים וירטואליים, ההצהרה הזאת גם הופכת להיות רלוונטית יותר מיום ליום. לאחרונה, הכריזה מאסטרקארד על תחרות סטארט-אפים שמטרתה למצוא את טכנולוגיות התשלום העתידיות. התחרות נערכה בישראל, בשיתוף פעולה עם ארגון ההייטק IATI ובנוכחות סגנית נשיא מאסטרקארד אירופה, בלה סטבצ'נסקי.

שלושת הזוכים בתחרות מסטרקארד שלושת הזוכים בתחרות מסטרקארד שלושת הזוכים בתחרות מסטרקארד

התחרות חשפה לא פחות מארבעים סטארט-אפים, רובם עדיין במצב חשאי - חברות וטכנולוגיות שמעולם עוד לא נחשפו לעולם הרחב ולתקשורת. שלושת המקומות הראשונים - KitLocate, KidsCash ו-SellInAppיזכו להתקבל למאיץ החדש של הג'נקשיין בדרום תל אביב, כאשר המקום הראשון  - KitLocate - זכה גם ב-25 אלף דולר.

ב"כלכליסט" בדקנו את הטכנולוגיות המעניינות ביותר.

  

KidsCash

מה הייתם עושים אם הייתם מתעוררים יום אחד ומגלים שהילד רכש מוצרים וירטואליים ב-400 דולר במשחק מקוון? הדבר קרה למייסד חברת KidsCash הישראלית ולעוד רבים אחרים ברחבי העולם. בבריטניה, אם חד הורית גילתה שבנה בן ה-12 רכש מוצרים בפארמוויל ב-900 פאונד.

הורים שרוצים ללמד ילדים את ערך הכסף ומעניקים להם דמי כיס אינם יכולים לאפשר להם לרכוש בצורה מקוונת בקלות - או שכל עסקה דורשת את אישור ההורה, או שהוא מכניס את פרטי כרטיס האשראי, מה שיכול לגרום לרכישה לא מכוונת חוזרת. ילדים, כמובן, אינם רשאים להחזיק בכרטיס אשראי או לבצע עסקאות בעצמם.

הפתרון, אומר ארז מזרחי מ-KidsCash, הוא קופת חסכון וירטואלית. הורים יוכלו להפקיד בה את דמי הכיס של הילד – וזה יוכל לבצע רכישות בחנויות מקוונות שאישרו ההורים.

גם מפתחות המשחקים מרוצים, אומר מזרחי. רוב העסקאות הספונטניות שעושים ילדים מבוטלות לבסוף, ועסקה עם KidsCash היא בטוחה יותר, ומצריכה פחות התעסקות עם ביטולים ובירורים.

"למכור להורים זה קשה" אומר מזרחי, כאשר נשאל למי הם מנסים למכור את השירות. "ילדים הם המוכרים הכי טובים. הם רוצים את המוצר שלנו, והם יספרו עליו להורים". אבל השוק הטבעי שלו, הוא אומר, זה בכלל החברות הפיננסיות כגון מאסטרקארד, שתוכל למשל להציע את השירות של KidsCash בתוך חבילות השירותים המשפחתיים, דרך האתר וממשקי הניהול שלה.

"מבחינתם, זה דרך לחשוף את הילדים לפיננסים. אנחנו לא ממציאים את הגלגל, ילדים כבר קונים בעשרות מיליארדי דולר מדי שנה".

SellInApp

שוק אפליקציות הסלולר, אומר רון גבריאלי, מנכ"ל SellInApp, לא רווחי ו"שבור". רוב האפליקציות לא מצליחות להימכר בתשלום, שוק הפרסום בסלולר הוא רק בועה שמחכה להתפוצץ כי הוא מנסה לקדם אפליקציות אחרות שגם הן לא מכניסות כסף, ורוב האנשים עדיין לא מוכנים לשלם על תוכן דיגיטלי. גבריאלי סבור שמצא פתרון יחודי לבעיית ההיוון: שילוב חנות למוצרים אמיתיים בתוך כל אפליקציה.

רן גבריאלי, מנכ"ל SellInApp רן גבריאלי, מנכ"ל SellInApp רן גבריאלי, מנכ"ל SellInApp

גבריאלי מתאר עולם שבו משתמשים שהורידו אפליקצייה ללימוד מוזיקה יוכלו להזמין את דפי המוזיקה או אפילו הכינור והחליל הוירטואלי כמוצר אמיתי לכל דבר, אליהם הביתה. המשחק האהוב עליכם אולי יאפשר לכם לקנות, בלחיצת כפתור אחת ובתוך האפליקציה, חולצות וכובעים ממותגים. בכל המקרים, המוצרים יהיו רלוונטיים ומתאימים לחברה. בין הלקוחות של SellInApp היא IOnRoad הישראלית.

"כל מה שאפשר לקנות ברשת, אפשר לקנות בסלולר" אומר גבריאלי, ומציין כי החברה עצמה לא אוספת נתונים על הלקוח - אלא עובדת על ידי התמשקות עם פייסבוק, כך שניתן לשלוח את המוצרים ישירות הביתה או כמתנה לחברים.

גבריאלי גם מסביר כי רוב מפתחי האפליקציות לא יכולים להתעסק עם הקמת חנות או יצירת מוצרים - ולכן הם ינהלו עבורם את הכל, מערכת לניהול מותגים, חנויות, שליחויות ומצאי, חבילת פתרונות מלאה לחלוטין. הם אפילו יעבדו יחד עם מפתחי האפליקציות על מנת לעצב מוצרים ולייעץ להם מה ליצור. למשל, הוא מספר כיצד הם יצרו משחקי פאזלים מעץ עבור אפליקציית פאזלים פופולרית - ובקרוב הם יתחילו למכור אותם דרך האפליקציה. המפתח מצידו מקבל ערוץ הכנסות קבוע, של 15% מכל המכירות.

KitsLocate

במקום הראשון זכתה, באופן מפתיע, דווקא חברת KitLocate - חברה שאינה קשורה באופן ישיר לתשלומים, אבל מציעה פתרון טכנולוגי חשוב וישים שאם יצליח ישנה הרבה מאוד מהרגלי הצריכה שלנו.

מנכ"ל KitLocate, עמרי מורן מנכ"ל KitLocate, עמרי מורן מנכ"ל KitLocate, עמרי מורן

אם סוחרים ובעלי חנויות ידעו היכן אנחנו נמצאים בכל רגע, הם יוכלו להציע לנו קופונים כאשר נעבור ליד החנות שלהם, לפרסם מבצעים מתחרים כאשר נכנס לחנות אחרת, או פשוט לספר לנו על בתי עסק ומסעדות מעניינים באזור.

הרעיון עצמו אינו חדש. שנת 2010 הייתה השנה שבה כולם דיברו על אפליקציות מבוססות מיקום, כגון פורסקוור ו-GoWalla. אבל הבועה לבסוף התפוצצה, מכיוון שאנשים אינם מעוניינים לפרסם את המיקום שלהם לכל דיכפין, וגם הפעלת שירותי מיקום כגון GPS שרצים ברקע מחסלת את הסוללה.

הפתרון של KitLocate עושה שימוש חכם בכלים הקיימים במכשיר על מנת לספק שירות מיקום שיכול לרוץ ולצרוף עשירית מהאנרגיה של GPS רגיל.

על ידי ניטור של המקום והמהירות של המשתמש, הוא יכול להפעיל לרגעים קצרים פתרונות אלטרנטיביים לאיתור מיקום שהם יותר חסכוניים באנרגיה מ-GPS מלא. על ידי בדיקת מד התנועה של הסמארטפון, הוא גם יכול להחליט באיזו תדירות לבצע דגימות מיקום נוספות.

בדרך זו, השירות יוכל לעבוד במשך יום שלם ובעצם לרוץ ברקע כל הזמן, ולהפוך את אפליקציות המיקום לרלוונטיות שוב. החברה לא תפתח בעצמה אפליקציה אלא תציע כלי פיתוח לחברות, ויש לה כבר כמה לקוחות גדולים בארץ

תגיות