אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כרמל ונצ'רס משקיעה 5 מיליון דולר באתר המוצרים האורגניים  Abe's Market

כרמל ונצ'רס משקיעה 5 מיליון דולר באתר המוצרים האורגניים Abe's Market

קרן ההון סיכון נכנסת גם לתחום הקמעונאות המקוונת, ובוחרת דווקא באתר המוצרים האורגניים הישראלי-אמריקאי, המחזיק במשרדים בירושלים ושיקגו

17.01.2013, 17:00 | אסף גלעד

מוקדם יותר השנה נכנסה כרמל להשקעה בתחום הורדות התוכנה כשהשקיעה 15 מיליון דולר באיירון סורס, חברת התקנות התוכנות החינמיות הגדולה בעולם. עתה ממשיכה קרן ההון סיכון לגוון את השקעותיה ולהכנס גם לתחום הקמעונאות המקוונת. כרמל הודיעה היום (ה') על השקעה משמעותית של 5 מיליון דולר באתר המוצרים האורגניים הישראלי-אמריקאי Abe's Market, המנוהל מירושלים ומשיקגו.

את ההשקעה מובילה כרמל לצד ברינגה ונצ'רס וקבוצת האנג'לים OurCrowd - כולם משקיעים חדשים שמשקיעים לצד הקרנות הותיקות שכבר מושקעות בחברה: אינדקס ואקסל, שהשקיעו בחברה קודם לכן כ- 4 מיליון דולר. לדירקטוריון החברה יצטרף אבי זאבי, שותף כללי וממייסדי כרמל.

Abe's Market הוא אתר מסחר אלקטרוני הפעיל כרגע בארצות הברית בלבד ומתמקד במכירת מוצרים אורגניים בתחומי המזון, התינוקות, האופנה, מוצרי ניקוי, מוצרים ביתיים ומוצרים לבעלי חיים. הוא נחשב כיום לאתר המסחר האלקטרוני הגדול ביותר בתחום האורגני, מתחרה ברשת Whole Foods, רשת מוצרי הבריאות האמריקאית.

מירושלים לארצות הברית

 

Abe's Market נוסדה בירושלים על ידי שני יזמים אמריקאים שעלו בשנים האחרונות לישראל: ריצ'רד דמב, לשעבר מייסד חברה אמריקאית בתחום התשלומים המקוונים בשם GC Zone, שהקים גם מפעל לייצור פופקורן בשם Dale and Thomas וג'ון פולין, סמנכ"ל שיווק לשעבר במספר חברות אמריקאיות כגון Clorox ו- Capital One.

עם גדילתה פתחה מרכז שיווק ומכירות בשיקגו. היא מעסיקה כ-20 עובדים, מחיצתם בירושלים ומחציתם בשיקגו. לפי ההערכה, היא הכניסה במהלך 2012 בין 4 ל-6 מיליון דולר.

את abesmarket.com, צילום מסך: abesmarket.com את abesmarket.com | צילום מסך: abesmarket.com את abesmarket.com, צילום מסך: abesmarket.com

פולין, נשיא החברה, הסביר ל"כלכליסט": "Abe's Market היא אמנם אתר קמעונאי, ומודל ההכנסות שלנו בנוי מאחוזים ממכירת מוצרים, אבל מדובר בחברה טכונלוגית שמפתחת מרכיבים חדשים שמשמשים את קהילת חובבי המוצרים האורגניים. האתר מכיל ממשק שבו מובילי דיעה בתחום המוצרים האורגניים ועובדים בתעשייה יכולים לחוות את דעתם על המוצרים ועל טרנדים שונים בענף."

הוא הוסיף כי החברה גם השיקה "מנוע חיפוש שמאפשר לבצע סינון של תוצאות החיפוש לפי מאפיינים תזונתיים וכן קיימת אפשרות ליצור קשר אישי עם משווקי המוצרים האורגניים. במובן זה האתר מזכיר רשת חברתית של צרכנים ועסקים. אנחנו מעסיקים בירושלים מעצבי מוצר, אנשי תוכנה ופיתוח ממשק משתמש. מדובר בחברת הייטק לכל דבר".

זו רשת אורגנית שרוצה לגדול בארה"ב ועושה זאת מישראל?

"העברנו לאחרונה את מטה החברה לארה"ב. אנחנו לא מסתירים את העובדה שהחברה היא ישראלית, אבל גם בארה"ב חברת מסחר אלקטרוני שמפעילה מטה מקומי ומשרד פיתוח מעבר לים במקומות כמו הודו, סין או רוסיה היא לא עניין מיוחד. יש משהו מאוד ישראלי באתר: הוא נועד לספקים קטנים של מוצרי נישה פלטפורמת גישה לקהל רחב יותר.

תגיות