אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל נמל אשדוד: "מחפשים את הראש שלי"

מנכ"ל נמל אשדוד: "מחפשים את הראש שלי"

שוקי סגיס טוען כי מאשימים אותו בעיצומים בנמל בעקבות חיכוכים בינו לבין היו"ר החדש. יו"ר הנמל סיטרמן: "אף תפקיד הוא לא לכל החיים"

19.01.2013, 23:44 | ליאור גוטמן

"מחפשים את הראש שלי כי אני לא ממלא הוראות שנובעות מאינטרסים זרים". כך אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס. לאחר שבע שנות עבודה בנמל, כאשר על מינויו חתום שר האוצר דאז בנימין נתניהו, הופתע סגיס לגלות שהוא אחראי לשיבושים בנמל בימים האחרונים. הנימוק: הוא מסרב לכאורה לפטר את אחת מעובדות הלשכה שלו, פיטורים שנדרשו בשל הוראות שבעלי אותה משפחה לא יעבדו בנמל כשאחד מהם מכהן בתפקיד כלשהו בלשכות היו"ר, המנכ"ל או היועמ"ש. אם לא די בכך, הוא תיאם לכאורה "שביתה איטלקית" בנמל עם ועד העובדים והעומד בראשו אלון חסן, ולכן העבודה בנמל מתבצעת לכאורה בתפוקה חלקית. 

קראו עוד בכלכליסט

על פי כתב ההגנה שהגישה ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה, הסיבה לעיצומים היא חיכוכים בין יו"ר הנמל החדש גדעון סיטרמן והמנכ"ל סגיס, בטענה שהיו"ר מנסה להתערב בעבודתו של המנכ"ל.

נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן נמל אשדוד | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן

בכירים בנמל סיפרו ל"כלכליסט" כי החיכוכים החלו במכרז לקבלת סוורים חדשים לנמל, שיצא לדרך לפני כארבעה חודשים ומושלם בימים אלו. על פי ההערכות בנמל, חלק מהמועמדים רצו לקבל שדרוג מועמדות, ולכן המנכ"ל החל לקבל מסרים מבכירים בנמל כאילו יש מועמדים שרצוי "לשים עליהם עין". בנוסף, מכרזי ציוד שונים זכו לפתע להתייחסות ולתשומת לב מיוחדת מצד בכירים בנמל, פעולה שבימים כתיקונם עוברת בעיקר דיונים מקצועיים של ועדות המכרזים בנמל, כנדרש מהוראות החוק.

לדברי הבכירים, משלא נמצאה הדרך לשדרג מועמדים, סיטרמן הטיח לכאורה בסגיס שכלל המכרזים לנמל, שמבוצעים על ידי מכון קינן שפי, הם תפורים. ההאשמה החמורה הובילה להעלאת כלל הטענות של סגיס על כתב והגשתן לדירקטוריון החברה, שעדיין לא השלים את הדיון בנושא. בינתיים פסק בית הדין לעבודה כי מזכירת המנכ"ל תישאר בתפקידה לפחות עד אמצע אפריל.

בשיחה עם "כלכליסט" אמר סגיס כי "חשוב לי לשמור על כבוד הדירקטוריון, ועד שלא נשמע את תגובתו לפרטי המקרים לא אתייחס למכתב", כשהוא מתייחס לטענות שהעביר.

גדעון סיטרמן מסר בתגובה: "אני לא חבר של המנכ"ל ולא מצפה ממנו להיות חבר שלי. כשהגעתי לנמל גיליתי שתוכנית ההשקעות שעליה החליט הדירקטוריון במגוון תחומים נמצאת בתת ביצוע ודרשתי לדעת מדוע. אינני מסיר מזכויותיו של סגיס, אבל אף תפקיד הוא לא לכל החיים ומנכ"ל יימדד ביחס לתוצאות שהוא משיג. זו הפעם הראשונה שאני נתקל במנכ"ל שמפעיל לכאורה את הוועד כדי שלא לקיים החלטות דירקטוריון".

בהתייחס לטענה כאילו מכרזי הנמל תפורים, אמר סיטרמן: "מדובר בתלונה אנונימית שהגיעה ממודיע משטרתי, כאילו הוועדים משפיעים לכאורה על החלטות בנמל. אני והמנכ"ל ניגשנו למחוז כדי לבדוק את הנושא. ב־31 בינואר יתקיים דיון בדירקטוריון, שם יפרט המנכ"ל את טענותיו. ביקשתי לדחות את הדיון לסוף ינואר כדי להתכונן כראוי".  

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תפקיד היו"ר הוא להתערב בתפקיד המנכ"ל
כך בנויים תאגידים - היו"ר והדירקטוריון בודקים ומבקרים את עבודת ההנהלה והיושב בראשה. אם המנכ"ל אכן שיתף פעולה עם הוועדים כדי לכפות החלטה הנוגדת להוראות התקשי"ר עליו לשים את המפתחות וללכת. נראה שזה השלב בו על הממשלה החדשה לקרוא את נמל אשדוד לסדר ולתת גיבוי מלא ומתואם עם הדירקטוריון. להכין עובדים מסין. להכריז על רפורמה טוטלית בנמל ובמקרה של שביתה להשתלט עליו בעזרת הצבא והמשטרה ולהפעיל אותו זמנית באמצעות חברה זרה. את העובדים יהיה צריך לשלוח הבייתה על הפרות אינסופיות של הסכמים עליהם הם חתומים. אחרי תקופת מעבר להוציא מכרז ולהכניס זכיין ובא שלום על ישראל. אחרי כן או במקביל נמל חיפה וחברת החשמל.
עודד  |  20.01.13