אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נפל האסימון" צילום: אוראל כהן

"נפל האסימון"

"יש משהו בתרבות הצריכה שלא משרת אותנו כאזרחים", אומרת סיביל גולדפיינר, הבעלים של מותג האופנה קום איל פו, שמסבירה ל"כלכליסט" למה החליטה להפוך שלוש מחנויות המותג לחנויות אאוטלט

20.01.2013, 09:28 | רוני קציר

"לא ספגנו הפסדים, אבל יש בפירוש צמצום ברווחים", אומרת סיביל גולדפיינר, הבעלים של בית האופנה קום איל פו, שהחל מהיום מסב שלוש מתוך שמונה חנויות החברה לחנויות אאוטלט שיפעלו במתכונת של סייל מתמשך. "פעם נשים היו עושות ערימות ליד הקופה, היום הערימה הרבה יותר קטנה", היא מסבירה את אחת הסיבות למהלך העסקי ומוסיפה: "המהלך החדש מהווה עבורנו חיפוש הזדמנויות חדשות ודרך חשיבה חדשה. במקום להישאר בתבנית האמריקאית הקיימת של גדילה והתפתחות, לנסות לערוך שינויים בתוך המצב הקיים של העסק".

העסק הוותיק, שפועל כבר 26 שנה, קנה לו שם כבית אופנה איכותי ויוקרתי, המזוהה עם אג'נדות חברתיות, שהרגיזו לא מעט אנשים בטענה שמחירי הבגדים הגבוהים לא עולים בקנה אחד עם האג'נדה. ייתכן שהמהלך הנוכחי נובע מהבנה של גולדפיינר כי חברתיות ואנטי־צריכה הם השחור החדש.

"אולי עכשיו נפל האסימון. אנחנו חיים בעולם חדש, ויש שינוי אמיתי וניכר שלא נחזור למה שהיה לפני ארבע שנים, בימים פרה המשבר הכלכלי", היא אומרת. "אני מודה שאני ברגשות מעורבים, כי כן נהניתי מהצריכה הגדולה לפני המשבר, אבל אני מאמינה שיש משהו בתרבות הצריכה שלא משרת אותנו כאזרחים. אני חושבת שהשינוי שמתרחש הוא שאנשים מבינים שהם לא צריכים לקנות כל כך הרבה, כי הרי תרבות הצריכה היא צורך קיומי של הקפיטליזם שמחנך ודוחף לקנות".

המהלך האסטרטגי, שנעשה בהשקעה של 300 אלף שקל, מתבסס על מארג החנויות הכולל שמונה חנויות. שלוש מתוכן, שתיים בת"א ואחת בחיפה, יפעלו החל מהיום במתכונת החדשה, שמשמעותה היא שעם כניסת קולקציות חדשות לחנויות הדגל יעברו הקולקציות הקודמות לחנויות האאוטלט במחיר מופחת. המהלך החדש מגביל בזמן את הסיילים בחנויות הרגילות: הם יתקיימו בארבע תקופות, ינואר, סוף פברואר, יולי וספטמבר, ויימשכו רק ארבעה ימים, שבסופם יעברו הקולקציות שבסייל לחנויות האאוטלט.

גולדפיינר. "אנחנו חיים בעולם חדש, ויש שינוי אמיתי וניכר שלא נחזור למה שהיה לפני ארבע שנים", צילום: אוראל כהן גולדפיינר. "אנחנו חיים בעולם חדש, ויש שינוי אמיתי וניכר שלא נחזור למה שהיה לפני ארבע שנים" | צילום: אוראל כהן גולדפיינר. "אנחנו חיים בעולם חדש, ויש שינוי אמיתי וניכר שלא נחזור למה שהיה לפני ארבע שנים", צילום: אוראל כהן

מהשנה החולפת קום איל פו מייצרת ארבע קולקציות בשנה במקום שתיים, שמוספרו בסדר עולה, מ־1 ועד 4. למשל, היום

תיכנס לחנויות קולקציה מס' 1 ל־2013, שעוד לא הושקה רשמית ומכוונת לחורף־אביב; קולקציה מס' 4, שיצאה בדצמבר 2012 וכוללת פריטים חורפיים במיוחד, תישאר גם היא בחנויות; קולקציה מס' 3, שעיקרה פריטים לעונת המעבר, תעבור לחנויות האאוטלט ותימכר בהנחות. גולדפיינר מדגישה שבימים אלה המותג מעצב פריטים שזוהו כמוצלחים במיוחד עבור חנויות האאוטלט.

פרטים: חנויות האאוטלט: הפלך 3 ת"א (הסטודיו), כיכר רבין 9 ת"א (שימשה עד כה חנות עודפים), שדרות מוריה 22 חיפה. מחירים: 299 שקל במקום 550–590 שקל לטי שירטס, 399–499 שקל במקום 890–1,100 שקל למכנסיים, 599–995 שקל במקום 1,600–2,000 שקל לג'קטים ושמלות, 1,500 שקל במקום 3,000 שקל למעילים.

תגיות