אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכב היברידי? אל תסייעו לו בשעת תאונה

בלעדי לכלכליסט

הרכב היברידי? אל תסייעו לו בשעת תאונה

אף שרכבים חשמליים והיברידיים עומדים בתקנים מחמירים, משרד התחבורה דורש מהיצרנים אישור כדי לא לסכן צוותים רפואיים

21.01.2013, 08:20 | תומר הדר

מדינת ישראל דורשת מכל יבואני הרכב שייבאו ארצה מכוניות חשמליות או היברידיות להציג מסמכים מיוחדים מטעמו של יצרן הרכב, שלפיהם הרכב אינו מסוכן לעוברי אורח במקרה של תאונה. ל"כלכליסט" נודע שבמידה שמסמכים אלה לא יסופקו למשרד התחבורה, לא יוכלו היבואנים לקבל אישורים לייבא דגמים היברידיים וחשמליים. כך עולה מתוכנו של מכתב שנשלח לאחרונה אל כל יבואני הרכב בישראל שמייבאים דגמים חשמליים או היברידיים.

על פי תוכן המכתב, שעליו חתום כמאל קייס, ראש תחום התקינה במשרד התחבורה, קיימת בחוק חובה על כל אזרח לתת עזרה במקרה של תאונה לפני הגעת צוותי ההצלה. אלא שמכוניות חשמליות, מדגישים גורמים המקורבים למשרד התחבורה, אינן בנויות כמו מכוניות רגילות. לכן דורשים במשרד התחבורה מיבואני הרכב החשמלי וההיברידי "הוראות יצרן אשר יתארו אם יש צורך בפעולות מיוחדות מצד הציבור או הצוותים הרפואיים בטרם יתחילו בטיפול רפואי בנפגעים בתוך הרכב". במידה שהוראות מיוחדות כאלה אינן קיימות, אומרים אנשי משרד התחבורה כי "במידה ולא נדרשות פעולות מיוחדות מצד הציבור או הצוותים הרפואיים, היצרן נדרש לציין זאת במפורש".

ניסאן ליף. תאונה? חכו לאישור מהיצרן ניסאן ליף. תאונה? חכו לאישור מהיצרן ניסאן ליף. תאונה? חכו לאישור מהיצרן

לדברי גורמים המקורבים למשרד התחבורה, דרישה זו לחייב את יבואני הרכב לקחת אחריות על מקרה של פגיעה באזרחים במהלך חילוץ מתאונה ברכב חשמלי היא ייחודית לישראל ואינה קיימת באף מדינה בעולם. "יצרני הרכב הגדולים מייצרים את הרכבים החשמליים וההיברידיים לאחר אלפי שעות מחקר והקפדה על סטנדרטים בטיחותיים שאינם שונים מאלה של כל מכונית אחרת בעלת מנוע בנזין", מדגיש יבואן רכב. "יצרן רכב לא יעז לחתום על מסמך כזה ולכן יבוא רכבים חשמליים לישראל ייתקע. באותה מידה יכלו במשרד התחבורה לבקש גם אישור זהה למקרה שבו מכל הדלק של מכונית רגילה מנוקב בתאונה ועוברי אורח ייפגעו בשריפה", מסביר היבואן. לדברי גורמים במשרד התחבורה, בימים אלה פועל המשרד להסדרת הנושא.

ממשרד התחבורה נמסר: "דרישות משרד התחבורה לרכב חשמלי מבוססות בין השאר על דרישות רשויות הביטחון וההצלה, המחייבות נקיטת אמצעי זהירות הנחוצים בעת חילוץ והצלה. נציין כי הנושא עלה במסגרת דיונים של משרד התחבורה עם איגוד יבואני הרכב, שבהם הוצגו בפני אנשי האיגוד הדרישות ומקורן".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
להגורמים המקורבים למשרד התחבורה יש כנראה מניות בחברות הדלק!
הסתתרות מאחורי הגדרה של "גורמים מקורבים" מרמזת על אינטרס כלשהו, רכב המופעל על גז, על בנזין או על סוללה חשמלית ההגיון הפשוט אומר בנזין וגז מסוכנים הרבה יותר . ואם מדובר על קרינה הרי משרד הבריאות מאשר בתקן לכולנו לקבל קרינה ישירה ממהסלולר הן מהמכשירים והן מהאנטנות, ולא רק במקרה של "תאונה" חו"ח. נראה לי שיש גם קשר של חברות הנפט בכישלון של הכנסת הרכבים החשמליים של בטר פלייס.
יוסי , שוהם  |  24.02.14
לכל התגובות