אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת: "איש חסיד היה", תיאטרון הבימה ותיאטרון חיפה צילום: דניאל קמינסקי

ביקורת: "איש חסיד היה", תיאטרון הבימה ותיאטרון חיפה

ערב שירים, מעשיות, משלים ובדיחות מעולם החסידות, שמביא את הצדדים היפים והחכמים של המסורת

22.01.2013, 09:28 | מאיה נחום שחל

מופע מאת דן אלמגור בבימוי איציק ויינגרטן, לחנים וניהול מוזיקלי של אורי וידיסלבסקי וכוריאוגרפיה של יעל תורג'מן. עם יגאל שדה, גיל קפטן, נדיה קוצ'ר, רונה פרומצ'נקו, נצנת מקונן, יגאל מזרחי, אתי וקנין, צחי הלוי, דיוויד בילנקה ועדי ארד.

קהל היעד: חובבי מוזיקה וסיפורים מבית סבא.

דבר המבקרת: ערב שירים, מעשיות, משלים ובדיחות מעולם החסידות, המחדש את ההפקה המיתולוגית של תיאטרון בימות מ־1968. מהחתן שקנה בנדוניה שני ניגונים במקום שתי פרות, דרך אברמ'לה מלמד הרבי המרקד וגעצל מחלם, ועד הבעל שם טוב שמחפש את שכנו לחדר בעולם הבא.

איש חסיד היה במהדורה החדשה, צילום: דניאל קמינסקי איש חסיד היה במהדורה החדשה | צילום: דניאל קמינסקי איש חסיד היה במהדורה החדשה, צילום: דניאל קמינסקי

המופע בנוי מסיפורים ושירים שאיש לא התיימר לחבר להם קטעי קישור שיזכו אותו בכותרת מחזמר, וטוב שכך. לבה של ההפקה היא המוזיקה הנפלאה של וידיסלבסקי, שניסה ליצור, לדבריו, "פסקול ישראלי יהודי עכשווי" ובהחלט הצליח. לניגונים החסידיים האשכנזיים נוספו פיוטים מהמזרח, לחנים ועיבודים חדשים ושירים מודרניים, ובהם "אייכה" של שולי רנד בביצוע מרגש של פרומצ'נקו ומקונן. כל אחד מהשחקנים־זמרים מביא לבמה משהו אישי וקסום משלו, ויחד הם יוצרים פסיפס תרבותי מגוון. בראשם יגאל שדה הנפלא, מלא נשמה וקול מטלטל. ויינגרטן ניצח וארגן בנועם ותורג'מן יצרה תנועה המשלבת ישן וחדש ומותאמת לרוח ההפקה. באשר למינון, אפשר היה להוריד כמה קטעים פחות מוצלחים. ציטוט למזכרת: "כי הצער הוא חטא חמור שאין לסלוח. העצבות, רק לטיפשים היא. והחסיד, אוי החסיד, צריך לשמוח!".

שורה תחתונה: תיאטרון סיפור מוזיקלי שמביא את הצדדים היפים והחכמים של המסורת.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
איש חסיד היה ?
היינו אתמול אשתי ואני, בהצגה ,ויצאנו מזועזעים, זו ממש הונאה, יכולתם לקרוא להצגה, "פארודיה " על איש חסיד היה, ולא טעם של פעם ,בלבוש עכשוי. כמי שגדלו על ההצגה הזו, בזמנו ,כל בית ספר שרצה לכבד את עצמו העלה את המחזה הזה, והשקיע בתפאורה ,בלבוש, ובמשחק. לא ראינו אתמול אף חסיד, ל א רב, ,לא מראה של עיירה יהודית, על הבמה, כך שהשחקנים ,מוכשרים ככול שיהיו, ללא אותם אלמנטים שהזכרתי שחסרו, לא יכלו להעביר את הסיפורים לקהל. מאוד מפליא שתיאטרון כמו הבימה, וחיפה, ובימאי כמו איציק ויינגרטן לא רגישים לעניין.נוסף על כך המסר המסולף שרבנים של היום הם לא ממש טהורים, ומספרים על הרב אבו הב, שהיה "בודק בציציות "אישה שמבקשת להתגרש, או גיורת שצריכה לטבול והיה יורד לטבול איתה כדי להכשירה, זה ראוי ?? בקיצור תסיקו את המסקנות ,ותפעלו בהתאם.אני ממליץ חד משמעית שלא ללכת להצגה הזו.חבל על הכסף.
ישראל , בקעת הירדן  |  22.10.13
לכל התגובות