אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר יעביר לחברת דרך ארץ את פיתוח הקטע בדרום כביש 6 צילום: צפריר אביוב

בלעדי לכלכליסט

האוצר יעביר לחברת דרך ארץ את פיתוח הקטע בדרום כביש 6

המדינה חוששת שלא תוכל לעמוד בפיתוח המקטעים הדרומיים בכביש האגרה, ותעבירו לזכיינית הנוכחית תמורת תשלום על כל רכב שיעבור בקטע הזה בעתיד

22.01.2013, 08:18 | ליאור גוטמן

משרד האוצר בוחן בתקופה האחרונה אפשרות להעביר את פיתוח המקטעים הדרומיים של כביש 6 - שאמורים לחברו לעיר הבה"דים בצומת הנגב - לידי הזכיינית הנוכחית של הכביש, חברת דרך ארץ, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

על פי ההערכות, המדינה תתקשה לפתח את המקטעים הדרומיים של הכביש בשנה שבה מתוכנן קיצוץ תקציבי, ולכן נשקלת האפשרות להעניק את הבנייה - בעלות של 2 מיליארד שקל - לזכיינית הנוכחית כאשר המדינה תשלם לחברת דרך ארץ "אגרת צל" עבור כל רכב שיעבור במקטע הזה, הסדר דומה לזה שמתבצע כיום בכביש 431.

כביש 6. המדינה תתקשה לפתח בשנה שבה מתוכנן קיצוץ תקציבי, צילום: גדי קבלו כביש 6. המדינה תתקשה לפתח בשנה שבה מתוכנן קיצוץ תקציבי | צילום: גדי קבלו כביש 6. המדינה תתקשה לפתח בשנה שבה מתוכנן קיצוץ תקציבי, צילום: גדי קבלו

בתוך כך, ועדת הכלכלה אישרה אתמול כי דמי הגבייה לנסיעה לכיוון צפון בכביש 6 לא יעלו על 1.17 שקלים. מדובר בדמי נסיעה שנגבים מהנהגים כתוספת על דמי הנסיעה עצמה, וזאת רק ללקוחות מזדמנים, והם נועדו לכסות עלויות גביית אגרה של מי שיזכה להפעיל את הכביש. ההליך המכרזי בנושא מתנהל בימים אלו.

מדובר על הנסיעה במקטעים 3 ו־7 שהמדינה הוציאה לאחרונה למכרזים, ואמורים לחבר בין אזור יקנעם - שם מסתיים הכביש כיום - עד אזור תל קשיש ומשם צפונה למחלף סומך. לפני כשמונה חודשים קבעה המדינה שתעריף הנסיעה במקטע שמסתיים בתל קשיש ינוע בין 1.74 שקלים בשעות השפל ל־2.9 שקלים בשאר שעות היממה. מחיר הנסיעה במקטע הצפוני ועד צומת סומך ינוע בין 2.32 שקל בשעות השפל ועד 4.06 שקלים בשעות השיא. המכרזים להארכת כביש 6 צפונה כבר פורסמו ובנייתם צפויה לעלות עד 5 מיליארד שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות