אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס: קודם נצליח בארץ, אחר כך נתרחב לסין צילום: אוראל כהן

בטר פלייס: קודם נצליח בארץ, אחר כך נתרחב לסין

דן כהן מונה אתמול למנכ"ל זמני של בטר פלייס. החברה מתכוונת להתמקד בשלב זה בישראל ובדנמרק, שבהן יש פריסת תשתית מלאה

23.01.2013, 08:38 | תומר הדר

דן כהן מונה אתמול (ג') למנכ"ל זמני בבטר פלייס העולמית ולמנכ"ל זמני בבטר פלייס ישראל. כהן שימש עד לפני כשנה כסמנכ"ל האסטרטגיה בחברה, והיה אמון על תכנון התפשטות החברה לשווקים עולמיים. כהן מחליף בתפקיד את אוון ת'ורנלי האוסטרלי ופרש על רקע חילוקי דעות עם בעל השליטה הראשי עידן עופר. 

קראו עוד בכלכליסט

עופר סבור שעל החברה להתמקד בשלב זה בשיווק בישראל ובדנמרק, שבהן יש פריסת תשתיות מלאה. עם זאת, לדברי בכירים בחברה, מינויו של כהן אינו מקרי: "לאחר שבטר פלייס תוכיח יכולת למכור מכוניות חשמליות בשני השווקים העיקריים הללו, בעוד כשנה יבוצעו ניסיונות להתרחב גם לאירופה, ובשלב מאוחר יותר - בעוד כחמש שנים - גם לשוק הסיני, שכהן מכיר היטב". לאחרונה גם ציין וולקר שטיינווסר, מנכ"ל יצרנית הרכב קורוס, שבבעלות החברה לישראל (החברה האם של בטר פלייס) וצ'רי הסינית, כי בחברה מתעתדים להשיק רכב חשמלי לקראת שנת 2017.

דן כהן, מנכ"ל בטר פלייס הנכנס, צילום: אוראל כהן דן כהן, מנכ"ל בטר פלייס הנכנס | צילום: אוראל כהן דן כהן, מנכ"ל בטר פלייס הנכנס, צילום: אוראל כהן

מקורבים לחברה מסבירים שההצלחה בישראל ובדנמרק קריטית מבחינת יכולת החברה לגייס הון. להערכתם, החברה תזדקק להזרמת הון נוספת בתום הרבעון הראשון של 2013: "החברה חייבת להראות למשקיעים תוצאות בישראל ובדנמרק. המטרה היא לבצע מהלכי חדירה אגרסיביים ולמכור אלפי מכוניות בישראל ב־2013".

גורמים בחברה מסרו שלאחר שכלי רכב נוספים יעלו על הכביש, החברה תתפנה לטיפול בבעיות קיימות: "אין ספק שבעתיד רשת תחנות החלפת הסוללה תתעבה, בדגש על אזור השרון". עוד הדגישו כי גלי הפיטורים הסתיימו, אך צפויים עוד קיצוצים משניים לצורך התייעלות.

בינתיים, החברה החלה בשורה של מבצעי מכירות בחברות הליסינג. כמו כן, כפי שפורסם ב"כלכליסט", בטר פלייס פנתה לאחרונה ליבואנית רנו כדי שתגדיל את מספר הסוכנויות שבהן נמכרת המכונית החשמלית. בענף מעריכים שהחברה גם תפנה למשרד האוצר במטרה להביא לכינון הטבת שווי שימוש לרכב חשמלי, שתעניק לה יתרון על פני רכב עם מנוע בנזין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
בסוף, יש כאן רעיון טוב שנתקל בחבלי לידה. זה הכל.
הרעיון להציע החלפת סוללה כשצריך, במקום סוללה ענקית (טסלה) או מטען סופר-מהיר הוא חכם ואלגנטי. הפתרון הוא בשיטה, ולא בטכנולוגיה. גישה כ"כ ישראלית. אין שום סיבה שהמיזם של בטר פלייס לא יצליח, גם כאן בארץ. כלומר, אלמלא שורת הציניקנים שרק שמחים לאידו של סטארט-אפ כחול-לבן מהמשמעותיים ומעניינים שיצאו מהמדינה שלנו, שנתקל בחבלי לידה. כבר אמרו לכם על מה חרב בית המקדש? (רמז- שנאת חינם...)
חנן , אשלים, דרום  |  27.01.13
11.
טסלה
לכותב על הטסלה כל מה שאמרת נכון אבל שחכת לציין דבר אחד חשוב, האוטו עולה בארה"ב אחרי כל ההנחות 70 אלף דולר(עם הבטריות ל300 מייל) אני לא רוצה לחשוב כמה הוא יעלה בישראל!!! היום פה בארה"ב נוסעות כמה חשמליות כמו הניסאן ליף עם 80 מייל טווח נסיעה , שזה אחלה לנסיעות עירוניות.
jojo , USA  |  24.01.13
10.
בטר פלייס תאכל את האבק של טסלה בכל צורה
טסלה- מכונית חשמלית שעושה 480 ק"מ לטעינה, תחנות הטעינה הן סולאריות ולכן בעצם תורמות לרשת יותר חשמל מאשר המכונית צורכת, מכונית סקסית בטירוף שהיא גם אחת הבטוחות בכביש למשפחות, וזוכה- לא סתם בפרס אחד אחרי השני (כולל "מכונית השנה" של motortrend- לא "המכונית החשמלית של השנה" אלא "מכונית השנה".) ועולה כמו מכונית משפחתית יקרה. כמה עולה לטעון אותה בשקע טעינה מלאה- שוב, ל480 ק"מ? 9.3 דולר. נגיד 40 ש"ח. למה? כי ככה מתנהגים כשלא רק חושבים על "לעשות מכה" אלא לטווח ארוך של עשרות שנים. וכולם להגיד תודה לאלון מאסק, מנכ"ל טסלה, על הצעד הראשון לחיסול הטרור המוסלמי וחיסול התלות בנפט. אה וכבר נמאס לי כשאני מספר על המכונית הזו לאנשים כולם שואלים- ומה קורה אם לא טענת בזמן ונגמרת הבטריה? נו, מה קורה כשאתה נוסע ונגמר הדלק באמצע הנסיעה? זה אומר שאתה אהבל.
23.01.13
לכל התגובות