אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מתקשה להרוויח מהפרסום בסלולר צילום: בלומברג

גוגל מתקשה להרוויח מהפרסום בסלולר

על אף נתוני דו"ח רבעוני מרשימים, ענקית החיפוש סובלת מירידה בהכנסותיה מפרסומות בסמארטפונים ומחשבי לוח. בתוך כך, חלה ירידה גם במחירי המודעות בדפדפני המחשב. האם תצליח גוגל היכן שנכשלה פייסבוק?

23.01.2013, 10:44 | יוסי גורביץ

גוגל דיווחה אמש (ג') על תוצאות הרבעון האחרון של 2012. הכנסות החברה עלו ב-36% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-14.42 מיליארד דולר; הרווחים שלה עלו בשבעה אחוז והסתכמו בכ-2.89 מיליארד. עתה נראה שגוגל עומדת בפני אתגר משמעותי, אשר גם פייסבוק מתקשה להתמודד עמו: הפרסום באפליקציות.

קראו עוד בכלכליסט

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, נרשמת האטה בהכנסות של גוגל ממודעות שמוצגות על גבי מחשבים, ושיעור ההכנסות של גוגל מכל הקלקה על מודעה רשם ירידה של שישה אחוז בהשוואה לרבעון האחרון של 2012. הסיבה לכך היא שמפרסמים משלמים פחות על מודעות סלולריות - ובעוד שיותר ויותר משתמשי גוגל מחפשים בסלולר, גוגל טרם מצאה את הדרך להוון זאת.

בעיה נוספת של גוגל היא שחיפושים סלולריים רבים נעשים באמצעות אייפונים, ועל כל מודעה שמוצגת לצידם צריכה גוגל לשלם לאפל תמלוגים - על פי חלק מההערכות, התמלוגים הללו היו גדולים עד כדי רבע מהכנסותיה של גוגל ברבעון האחרון.

גוגל פועלת בשטח לא מוכר

מנכ"ל גוגל, לארי פייג', התייחס לנושא בהערותיו אמש ואמר כי "אנחנו נמצאים מבחינה מסוימת בשטח לא מוכר בשל קצב השינויים בדברים הללו, אבל אני מאד אופטימי". פייג' העריך כי התשלום עבור הקלקה יעלה עם השיפורים בסמארטפונים. פייג' עצמו עורר דאגה בקרב המאזינים, משום שקולו נשמע חלש מאוד. גוגל דיווחה בעבר כי פייג' סובל מבעיות בריאות הקשורות לקולו.

לארי פייג לארי פייג', מנכ"ל גוגל | צילום: בלומברג לארי פייג

עם זאת, אנליסטים אמרו לניו יורק טיימס כי הם מעריכים שגוגל תפתור את הבעיה, וציינו כי שיעור התשלום עבור הקלקה אמנם רשם ירידה של שישה אחוזים לעומת הרבעון הרביעי של 2011, אבל רשם עליה של שני אחוזים לעומת הרבעון השלישי של 2012.

גוגל דיווחה עוד כי השקיעה ברבעון האחרון סכום שיא של מיליארד דולר בתשתיות, והבלוג GigaOm העריך כי הסיבה לכך היא שיפור שירותי החברה כחלק מהתחרות נגד פייסבוק, אפל, אמזון וחברות אחרות. אתר cnet הבחין כי גוגל נמנעה מכל התייחסות לרשת החברתית שלה, גוגל+, במהלך הדיווח העונתי שלה, וניסה ללא הצלחה לקבל התייחסות מגוגל לנושא.

 

האתגר שבפרסום באפליקציות

 

הפרסום באפליקציות מובייל הוא אתגר משמעותי עבור חברות נוספות: גם פייסבוק זכתה לביקורת נוקבת על של הצליחה להציג רווח משמעותי ממשתמשי המובייל. הפרסום באפליקציות סלולר למיניהן הוא בעייתי משתי סיבות עיקריות: ראשית, עיצוב האפליקציה נועד להציג מקסימום תוכן על מסך מגע ולכן יש פחות מקום לפרסומות. שנית, המשתמשים התרגלו למודל האפליקציות החינמיות, במסגרתו הם נהנים מתוכן ויודעים שמדי פעם תופיע פרסומת שצריך פשוט לסגור ולהתעלם ממנה כדי להמשיך בשימוש.

 

פייסבוק הציגה מספר כלים שנועדו להגדיל רווחים על ידי שתילת פרסומות בתצוגת הפיד של המשתמש - ואף שוקלת שילוב פרסומות וידאו בעלות הפעלה אוטומטית מתוך הפיד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
אנדרואיד עם ROOT ואין פרסומות!
יש חוסמי פרסומות לאנדרואיד שמעלימות פרסומות מהאפליקציות, כמו שתוספי הדפדפן מעלימים את הפרסומות מהאתרים השונים. החוסמים הללו יעבדו רק עם הטלפון עם גישת ROOT (לא דבר מסובך מדי). אגב, לפיירפוקס באנדרואיד יש תמיכה בתוספים, כולל חוסם פרסומות, כך שזו עוד דרך להמנע מפרסומות בזמן גלישה.
אמיר  |  23.01.13
1.
לא רוצה פרסום באפליקציות
בכל פעם שיש ברירה אני מעדיף לשלם כמה שקלים ולקנות גרסה נקייה מפרסומות. הפרסומות היחידות שאני מוכן "לסבול" הן בתוך שרותים - כמו הקפה ומאפה שקופץ בוויז וגם זה עד גבול מסויים. פרסומות גוזלות שטח מסך, מבזבזות סוללה וגוזלות משאבים. אני נהנה לשלם על אפליקציות, לדעת שתמכתי במפתח ולקבל מסך נקי.
ח  |  23.01.13