אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרטנר: סמסונג קטפה מידי אפל את תואר "צרכנית השבבים המובילה" צילום: בלומברג

גרטנר: סמסונג קטפה מידי אפל את תואר "צרכנית השבבים המובילה"

הענקית הקוריאנית עקפה את אפל בצריכת השבבים לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים. זאת, בשל הצמיחה בשיעור המכירות שלה. במקום השלישי ניצבת HP ואחריה - לנובו וטושיבה

24.01.2013, 10:24 | יוסי גורביץ

סמסונג הפכה ב-2012 לצרכנית הגדולה ביותר של שבבים, תואר שקטפה מידי אפל. כך עולה מנתוני חברת המעקב גרטנר שפורסמו אמש (ד'). שתי החברות הוציאו יחדיו סכום של 45.3 מיליארד דולר על שבבים בשנת 2012, עליה של 7.9 מיליארד בהשוואה ל-2011.

קראו עוד בכלכליסט

סמסונג החזיקה בנתח שוק של שמונה אחוז, בעוד שנתח השוק של אפל הצטמצם ל-7.2%. במקום השלישי המרוחק ניצבת HP, עם נתח שוק של 4.7%, ואחריה דל עם 2.9% וסוני עם 2.7%. עשר החברות המובילות בתחום (חמש האחרונות בעשיריה הן לנובו, טושיבה, LG, סיסקו ונוקיה) החזיקו בסך הכל בנתח שוק של 36%.

גם קונה שבבים, גם מייצרת שבבים. סמסונג גם קונה שבבים, גם מייצרת שבבים. סמסונג גם קונה שבבים, גם מייצרת שבבים. סמסונג

האנליסטים של גרטנר ציינו כי שש מתוך עשר החברות צמצמו את הזמנות השבבים שלהן במהלך 2012, וכי מכירות מחשבי ה-PC - שולחניים וניידים כאחד - רשמו ירידה ניכרת במהלך השנה. יצוין כי מנתוני הרבעון האחרון של אפל שפורסמו אמש, עולה כי גם מכירות המק רשמו ירידה. הלקוחות הביעו יותר עניין בסמארטפונים וטאבלטים.

מרוויחה יותר מאפל

עוד יצוין כי בניגוד לאפל, סמסונג היא גם יצרנית שבבים מובילה וחלק ניכר מההוצאות שלה על שבבים חוזר אליה כהכנסות. סמסונג מכרה ב-2012 יותר טלפונים סלולריים מאפל - הודות להתבססות שלה על קווי מוצרים במחירים משתנים, מספר מערכות הפעלה ומהלכי מיתוג ושיווק מוצלחים. על פי הערכותיה של סמסונג עצמה שפורסמו לפני כשבועיים, גם רווחיה גבוהים יותר משל הענקית האמריקאית.

תגיות