אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמסונג מציגה תוצאות רבעוניות טובות במיוחד

סמסונג מציגה תוצאות רבעוניות טובות במיוחד

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית דיווחה על הכנסות העולות על התחזיות שלה עצמה, על פי הדיווח, ביצועי חטיבות התקשורת והשבבים הם שדחפו את התוצאות המרשימות

26.01.2013, 12:49 | סוכנויות הידיעות

סמסונג העלתה ציפיות לאחר שפרסמה בתחילת החודש את תחזית ההכנסות שלה, ואתמול היא עמדה בכולן. החברה דיווחה כי הרווח התפעולי עמד ברבעון הרביעי של 2012 על 8.84 טריליון וון (8.27 מיליארד דולר), בעוד שההכנסות הסתכמו ב-56.06 טריליון וון (52.45 מיליארד דולר).

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים היו גבוהים במעט מהתחזיות של סמסונג, שעמדו על הכנסות של 56 טריליון וון ורווח של 8.8 טריליון וון. הרווח מייצג עלייה של 10% בהשוואה לרבעון הקודם, וזינוק מרשים של 89.3% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011. הרווח התפעולי עבור 2012 כולה עמד על 29.05 טריליון וון (27.18 מיליארד דולר) וההכנסות הסתכמו ב-201.10 טריליון וון (188.14 מיליארד דולר).

באופן לא מפתיע במיוחד, לחטיבת הטלפונים הניידים של סמסונג שיחקה תפקיד מהותי בתוצאות הפיננסיות של החברה. סמסונג מובייל קמיוניקיישנס צמחה ב-4% לעומת הרבעון הקודם. בחברה ציינו את המכירות החזקות של מכשירי הגלקסי אס 3 והגלקסי נוט 2, כמנועי הצמיחה העיקריים שעמדו מאחורי הביצועים של חטיבת הטלפוניה.

חטיבת המוליכים למחצה של החברה דיווחה אף היא על נתונים מרשימים, זאת כאשר חטיבת השבבים הלוגיים (logic chip unit ) של סמסונג לבדה, רשמה עלייה של 39% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון השלישי, ל-1.42 טריליון וון (1.33 מיליארד דולר).

בעוד שחטיבת הטלוויזיות נחשבת לרוב כסקטור אלקטרוני שעומד בפני בעיות, סמסונ הצליחה להתגבר גם על מגמה זו. חטיבת המוצרים האלקטרוניים, שאחראית על מסכים ומכשירי טלוויזיות, דיווחה על זינוק של 87% ברווח התפעולי מהרבעון הקודם.

עם זאת, החברה פרסמה תחזית זהירה עבור 2013. בשיחת הוועידה שבה דנו בתוצאות, המנהלים הבכירים בסמסונג הזהירו כי על פי ההערכות בחברה, ההכנסות יפלו ברבעון הראשון של 2013 בשל מגמות עונתיות. כמו כן, ההערכה היא כי תושפע מה"מעבר הדינמי" שמאפיין את תעשיית ה-IT, ופירושו שמוצרים מסורתיים כמו מחשבים עומדים בפני ירידה בעניין בשל ההתמקדות המתמשכת במוצרים ניידים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ענית בעצמך על השאלה - זול לייצר גרוטאות
אפל מצליחה בגלל השוק האמריקאי - זה שצרכניו נוטים חסד למותג יותר מאשר למוצר, זה שמעניק אשראי לחברה לפי המוניטין (פרסום ויח"צ) ולא לפי הישגיה הטכנולוגיים, זה שמעניק פטנטים על פינות עגולות למסגרת שחורה, אבל לא לטכנולוגיית תקשורת דור 4. הצרכן האמריקאי מטומטם. הוא משלם בכסף שלווה ממזרח אסיה על מוצר בגלל שאופרה אמרה שיש לה כזה. הוא צופה בסופרבול בשביל לראות מי יופיע השנה בפרסומת של פפסי, והוא אוהב להעריץ את חברות הענק שבבעלות אמריקאית, למרות הנזק העצום שהם עושות לכלכלה הקורסת של אמריקה. לכן הצרכן האמריקאי משלם על גרוטאה הרבה כסף.
משה  |  27.01.13
1.
אני חייב שתסבירו לי דבר אחד:
לסמסונג יש מיליון מוצרים: פלאפונים, מחשבים, שבבים, מקררים, מזגנים, טלוויזיות, ציוד מכני כבד, ספינות (כן - יש להם מספנה) - מאות ואלפי מוצרים. אז איך יכול להיות שחברה שיש לה בערך 15 מוצרים (שיעול, זאת עם התפוח, שיעול) רושמת הכנסות גבוהות יותר (54.5 מיליארד לעומת 52.45) אבל רווחים גדולים בהרבה (13 לעומת 8 וקצת)? הרי אפל מייצרת גרוטאות, לא?
נו , באמת  |  26.01.13