אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה תקצץ תקנים בנמל אילת טרם העברתו לאחים נקש צילום:ג'ו קוט

המדינה תקצץ תקנים בנמל אילת טרם העברתו לאחים נקש

התקנים שיקוצצו הם של משרות אדמיניסטרטיביות שאינן מאוישות. המהלך יוריד את מצבת התקנים מ־133 ל־128–123 כבר בחודש הבא

27.01.2013, 21:22 | ליאור גוטמן

האוצר וההסתדרות הסכימו לקצץ 5–10 תקני כוח אדם טרם העברת פעילות נמל אילת לידי האחים נקש - כך נודע ל"כלכליסט". התקנים שיקוצצו הם תקנים של משרות אדמיניסטרטיביות שאינן מאוישות כיום בנמל אילת, ועם העברתו לידי האחים נקש הם יבוטלו. המהלך יוריד את מצבת התקנים מ־133 ל־128–123 כבר בחודש הבא, וייצור מבנה ארגוני חדש בנמל, שלפיו העובדים יהיו כפופים לבעלים החדשים ולצוות הניהול שהוא ימנה.  

קראו עוד בכלכליסט

בתמורה לקיצוץ התקנים, המדינה חתמה על הסכם קיבוצי חדש בתיווך ההסתדרות, כך שלעובדי הנמל תובטח "רשת ביטחון תעסוקתית" תחת הבעלים החדשים. במסגרת ההסכם, המדינה התחייבה להעסיק את עובדי הנמל, אם האחים נקש יחליטו לעזוב את הנכס, ולדאוג לפרנסתם לתקופה של חמש שנים באותם תנאי שכר. ההפרשות לפנסיה של עובדי הנמל הובטחו אף הן. בניהול המו"מ מול העובדים היו שותפים יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי והמשנה למנהל רשות החברות הממשלתיות מאיר שמרה. כמו כן, בעבור קיצוץ התקנים, העובדים יקבלו פיצוי של 1.6 מיליון שקל.

האחים ג האחים ג'ו ורפי נקש | צילום: סבר פלוצקר האחים ג

אדרי מסר ל"כלכליסט" שהדור המייסד בנמל, המהווה כ־20% מסך העובדים, יזכה למענק חתימה עם העברת הנמל לידיים פרטיות. מענק זה נובע מכוח תקנות רשות החברות, וערכו נע בין 35 ל־50 אלף שקל לעובד. העברת הנכס בפועל תחכה לחתימות שרי התחבורה והאוצר, כאשר החתימה הסופית והתשלום הראשון על הנמל בשווי של כ־100 מיליון שקל צפויים להתקיים השבוע.

האחים נקש, מבעלי ארקיע ורשת המלונות אורכידאה, זכו בנובמבר האחרון במכרז הממשלתי לקבלת פעילות נמל אילת ל־15 שנה, עם אפשרות הארכה לעוד עשר שנים בעבור כ־130 מיליון שקל. הפעילות כוללת הפעלת הנמל בתחומי התיירות, פריקת המכוניות ואחסנתן ויצוא הדשנים של כיל.

משפחת נקש סירבה להגיב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות