אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנונית ראשונה ב-2013: הום סקינוביישנס בדרך לוול סטריט צילום: ערן יופי כהן

בלעדי לכלכליסט

סנונית ראשונה ב-2013: הום סקינוביישנס בדרך לוול סטריט

חברת המכשור להסרת שיער מיקנעם תנסה לגייס 75–80 מיליון דולר בוול סטריט במהלך השנה. ההנפקה תבוצע לפי שווי של כ־300 מיליון דולר

29.01.2013, 06:52 | ניר צליק

בחודשים האחרונים הודיעו שתי חברות ישראליות - קמהדע ובבילון - על כוונתן לבצע הנפקה בוול סטריט במהלך 2013.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי חברת המכשור הרפואי האסתטי הום סקינוביישנס עשויה להצטרף עליהן. הום סקינוביישנס, הפועלת מיקנעם, איננה רשומה כיום למסחר בתל אביב, ואם אם המהלך אכן יושלם, זו תהיה ההנפקה הראשונית שלה. החברה הגישה השבוע תשקיף סודי לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), והיא צפויה לגייס במהלך השנה 75–80 מיליון דולר לפי שווי מוערך של 300 מיליון דולר. עד כה הושקעו בחברה כ־13 מיליון דולר.

הנפקתה הצפויה של הום סקינוביישנס מהווה למעשה את ההנפקה הראשונה של חברה ישראלית בוול סטריט, מאז הנפקתה של אבן קיסר במרץ 2012 (ראו טבלה). דלק לוגיסטיקה ואלון פרטנרס אמנם הנפיקו בסוף 2012, אולם למעשה היה מדובר בנכסים של החברות־האמהות הציבוריות, דלק US ואלון USA.

אישור FDA כבר התקבל

הום סקינוביישנס שהוקמה ב־2006 על ידי משה מזרחי, ממקימי חברת האסתטיקה הרפואית סינרון, וד"ר אמיר וולדמן, שעבד עמו בסינרון, פועלת בתחום מוצרי האסתטיקה להסרת השיער - תחום שנחשב למאתגר במיוחד, בפרט במונחי וול סטריט (התחום נפגע קשות בעתות של משבר כלכלי). הכנסותיה ב־2012 הסתכמו ב־60 מיליון דולר, והרווח הנקי נע בין 5 ל־10 מיליון דולר.

הום סקינוביישנס מייצרת מכשירים להסרת שיער לשימוש ביתי, בטכנולוגיה של טיפול באור. הסרת השיער בעזרת אור מבוססת על השיטה שבה הבזק אור מאיר את רקמת העור, מתפזר בתוכה - וחלקו פוגע בשערות. כתוצאה מכך, שורש השערה ניזוק מהחום ולא מצמיח יותר שיער. מכיוון שהשיער בגוף צומח בצורה מחזורית, יש לחזור על הטיפול כמה פעמים עד להפסקת הצמיחה.

המכשיר להסרת שיער של הום סקינוביישנס המכשיר להסרת שיער של הום סקינוביישנס המכשיר להסרת שיער של הום סקינוביישנס

המוצר של הום סקינוביישנס קיבל אישור של ה־FDA כמסיר שיער לצמיתות והוא מהווה עבורה יתרון משמעותי, מאחר שאישור זה ניתן לרוב למכשירים רפואיים אך לא למכשירים שנמכרים ברשתות השיווק. המוצר של החברה להסרת שיער, שהושק כבר ב־2008, נמכר כיום בעשרות מדינות, ברובן במודל של מכירה ישירה, ללא מפיצים, כדי לשמור על רווחיות ועל רמת מחיר נמוכה.

המתחרות הגדולות של הום סקינוביישנס הן סינרון ופוטומדיקס, הנסחרות לפי שווי של 342 מיליון דולר ו־322 מיליון דולר בהתאמה.

ישראל מובילה את התחום

שוק מכשירי האסתטיקה העולמי נשלט כבר שנים רבות על ידי חברות ישראליות, הן מבחינת כמות החברות שפועלות בשוק זה והן ברמת חדשנות המוצרים והפיתוחים שהן משווקות. הראשונה היתה חברת אי.אס.סי מדיקל (הוקמה ב־1991), ששינתה את שמה לומניס, שנחשבת למובילה בתחומה במשך שנים רבות. בחודשים האחרונים מתנהלים מגעים למכירתה, וזאת לאחר מקצה שיפורים שעברה בבעלות הפרטית של עופר הייטק ו־LM פרטנרס של הראל בית און.

אחריה הוקמה סינרון (בשנת 2000) על ידי ד"ר שמעון אקהויז, שעזב בטריקת דלת את לומניס והקים יחד עם משה מזרחי את סינרון. לאחר שהביא את סינרון להנפקה ומכירות של עשרות מיליוני דולרים, פרש מזרחי מהחברה והפך להיות משקיע פעיל מאוד בתעשיית מדעי החיים המקומית.

על פי מאגר המידע IVC, מושקע כיום משה מזרחי ב־19 חברות בתעשיית מדעי החיים המקומית. בהום סקינוביישנס, כאמור, הושקעו עד היום 13 מיליון דולר בלבד, כאשר המשקיעים המרכזיים היו מזרחי וקרן ההשקעות של הדר רון, IHCV, שמשקיעה עם מזרחי במרבית החברות שלו. הקרן אף רשמה יחד עם מזרחי אקזיט גדול, כאשר רשמה רווח של 90 מיליון דולר על השקעה של מיליון דולר בחברת סינרון, שהונפקה ב־2005 לפי שווי של 260 מיליון דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות