אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסמל מחליף ידיים: סין קנתה את יצרנית המוניות של לונדון צילום: בלומברג

הסמל מחליף ידיים: סין קנתה את יצרנית המוניות של לונדון

יצרנית הרכב הסינית ג'ילי הודיעה כי רכשה את חברת מגנז ברונז הולדינגס - המייצרת את המיני-קאבס - תמורת 11.04 מיליון ליש"ט

02.02.2013, 17:45 | סוכנויות הידיעות

לונדון מאבדת את אחד מסמליה הבולטים ביותר לטובת הסינים: יצרנית הרכב הסינית ז'ג'יאנג ג'ילי הולדינג (המוכרת בשם ג'ילי) הודיעה בסוף השבוע כי רכשה את נכסיה של חברת מגנז ברונז הולדינגס, המייצרת את המיני־קאבס - המוניות השחורות של לונדון. ג'ילי הצהירה כי שווי הרכישה עומד על 11.04 מיליון ליש"ט (17.5 מיליון דולר).

לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", המהלך מהווה ביטוי לשתי מגמות בולטות: מחד, שאיפותיהם הבינלאומיות של יצרני הרכב הסיניים, ומאידך, הקושי להחזיק ייצור מוצרי נישה - כמו מוניות - במקום כמו בריטניה, שעלויות הייצור בה הולכות ועולות.

מוניות בלונדון. בידיים סיניות, צילום: בלומברג מוניות בלונדון. בידיים סיניות | צילום: בלומברג מוניות בלונדון. בידיים סיניות, צילום: בלומברג

כמו כן, נהגי מוניות בבירה הבריטית צמצמו באופן ניכר רכישה של מוניות חדשות, לאור ביצועי הכלכלה המדשדשים בבריטניה, שהביאו פחות ופחות נוסעים לשלם את התעריפים היקרים של המוניות. ב־2011 נמכרו בלונדון 1,502 מיני־קאבס, לעומת 1,653 ב־2010.

ג'ילי הצהירה כי היא מתכוונת לשמור על קיומו של מפעל ייצור המיני־קאבס הממוקם בעיר קובנטרי, וכי היא תמשיך להרכיב אותן שם אף שמרבית החלקים להן מיוצרים בסין. עוד הודיעה חברת הרכב הסינית כי היא מתכוונת להשקיע בשדרוג ובשיפור המכוניות השחורות הללו, וכי היא מתעתדת להתחיל למכור אותן גם מחוץ לשוק הבריטי.

העסקה הזאת מהווה דוגמה נוספת לתיאבון הסיני לרכוש חברות בינלאומיות, אך בעיקר חברות אירופיות המתמודדות הן עם המשבר המתחולל ביבשת והן עם העלייה הרצופה בעלויות העבודה, המייקרות את הייצור.  

תגיות