אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מצבה של HTC הטייוואנית מחריף; רווחיה צנחו בעשרות אחוזים צילום: בלומברג

מצבה של HTC הטייוואנית מחריף; רווחיה צנחו בעשרות אחוזים

יצרנית הסלולר עברה את הרבעון הגרוע ביותר שהיה לה בשמונה השנים האחרונות - ורווחיה ירדו ב-41% מאשתקד. עתיד החברה נראה קודר מתמיד, שכן נכסיה הזמינים למכירה מוערכים בכ-1.5 מיליון דולר בלבד

04.02.2013, 18:53 | הראל עילם
יצרנית הסלולר הטייוואנית HTC פרסמה הבוקר (ב') את הדו"ח הרבעוני האחרון של 2012, שמראה שמצבה של החברה - שבעבר הייתה יצרנית מכשירי האנדרואיד המובילה בעולם - ממשיך להתדרדר במהירות.

קראו עוד בכלכליסט

החברה רשמה הכנסות בסך 2.03 מיליארד דולר, מתחת להערכות האנליסטים שעמדו על 2.12 מיליארד דולר וירידה של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון הגרוע ביותר של החברה בשמונה השנים האחרונות, אבל החברה מניחה שהמגמה רק תמשיך - וחוזה שברבעון הבא תכניס בין 1.69 ל-2.03 מיליארד דולר, כלומר ירידה אפשרית של 17% לעומת הרבעון הנוכחי, ו-27% לעומת הרבעון הראשון של 2012.

 

חשיפת מכשירי ONE של HTC, צילום: בלומברג חשיפת מכשירי ONE של HTC | צילום: בלומברג חשיפת מכשירי ONE של HTC, צילום: בלומברג

 

החברה הכניסה בסך הכל 133 מיליון דולר ברבעון האחרון, שולי רווח תפעוליים של 1% בלבד. זהו ללא ספק המספר המדאיג ביותר במצב החברה, שלפני שנה רשמה שולי רווח של 13%. בין השאר, הסיבה לכך היא שהחברה נאלצה להגיע להסכמי רשיון פטנטים עם מיקרוסופט ואפל.

 

כתוצאה מכך, מניות החברה ירדו ב-1.5%. שווי החברה עומד כעת על שמונה מיליארד דולר - ירידה של 55% לעומת פברואר 2012, וצניחה משמעותית לעומת השיא של החברה באפריל 2011, עת עמד שוויה של HTC על 36 מיליארד דולר. החברה נהנתה אז ממעמדה כמובילת מהפכת האנדרואיד העולמית כיצרנית מכשיר הדגל של מערכת ההפעלה, נקסוס One. היום, היא מחזיקה פחות מ-5% מהשוק לפי חברת המחקר iSuppli.

 

המכירות ממשיכות לדשדש

 

צרות החברה, נראה, רק עומדות להתעצם. החברה כבר מכרה לא מעט מכנסיה. כמות המזומן הנזיל של החברה ירד ב-39% ל-1.8 מיליארד דולר, כמות הנכנסים הזמינים למכירה עומדת רק על 1.5 מיליון דולר - ירידה של 96%, ושווי כלל נכסי החברה ירד ב-20%. כתוצאה מכך, לרשות HTC יש הרבה פחות משאבים לעשות את השינויים שהיא חייבת על מנת לחזור להובלת השוק.

 

לפני כשנה, HTC חשפה סדרת מוצרי דגל חדשים בשם One.למרות שהם זכו לביקורות חיוביות מצד כלי תקשורת, ביניהם "כלכליסט", הסדרה לא רשמה הצלחה מסחרית - אם כי הדו"ח הרבעוני הגדיר את המכירות כ"בהתאם לצפי". 

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
טעות אסטרטגית של חברה מצויינת
כל החברות רוצות להיות אפל, אבל רק סמסונג מצליחה לעשות זאת ע"י קמפיינים פרסומיים שלא ראינו כמותם בשוק האלקטרוניקה זה שנים (פשוט שופכת מליארדים על פרסום) מה לעשות- למרות שהמכשירים של HTC טובים לפחות כמו של סמסונג, היא לא יכולה להרשות לעצמה למתג את עצמה כשווה ולכן חייבת(!) להוריד מחירים לדעתי, אם ה-HTC ONE X היה נמכר ב-200 דולר פחות מהאייפון/גלקסי 3 (סדר גודל 500-600 דולר) הוא היה נמכר בטירוף
קובי  |  05.02.13
לכל התגובות