אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשחק עדיין לא נגמר: זינגה עקפה את התחזיות צילום: בלומברג

המשחק עדיין לא נגמר: זינגה עקפה את התחזיות

חברת המשחקים פרסמה דו"ח רבעוני שמשקף מגמת שיפור ברווחי החברה ובתפוצת מוצריה. עם זאת, היא תלויה באפליקציות בודדות ובגחמות פייסבוק. האם תצליח החברה לשרוד על אף הצניחה בפופולריות מותגיה?

06.02.2013, 15:47 | הראל עילם
זינגה הצליחה לשמר את הכנסותיה ועקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון האחרון של 2012. כך עולה מהדו"ח הרבעוני שהחברה פרסמה אמש (ג'). בסך החברה, החברה דיווחה על הכנסות בגובה 311 מיליון דולר, והפסד תפעולי בגובה 48.6 מיליון דולר. כתוצאה מכך, המניה זינקה ב14% במסחר הרשמי ולאחר סגירת השערים.

קראו עוד בכלכליסט

זהו שיפור משמעותי עבור החברה, שלאחרונה מדווחת רק על חדשות רעות. רק ברבעון המקביל אשתקד דיווחה על הפסדים בגובה 435 מיליון דולר. ברבעון הקודם, השלישי ב-2012, החברה דיווחה על הכנסות בגובה 317 מיליון דוחר והפסדים בגובה 53 מיליון דולר.

שווי החברה עומד כרגע, לפני פתיחת השערים, ב-2.29 מיליארד דולר. זאת הפעם הראשונה שהחברה הצליחה להגיע לשווי כזה מאז ספטמבר האחרון, אבל הוא עדיין רחוק משמעותית מהשיא שהחברה רשמה במרץ 2012, עת עמד שוויה על  11.5 מיליארד דולר.

מארק פינקוס, מנכ"ל זינגה, צילום: MCT מארק פינקוס, מנכ"ל זינגה | צילום: MCT מארק פינקוס, מנכ"ל זינגה, צילום: MCT

אבל מאז, בועת הרשת החברתית התפוצצה, מניית פייסבוק הונפקה והתמוטטה, וזינגה החלה להתמודד מול קשיים רבים - היא פיטרה מאות עובדים, סגרה 11 משחקים ומשרדים, בכירים רבים נטשו, היא נתבעה על ידי המשקיעים, העובדים שלה וחברת המשחקים EA, איבדה את קשרי הידידות שלה עם פייסבוק, כמה ממשחקיה המובילים החלו להכשל - כולל Draw Something, ורבים קראו להדחתו של המנכ"ל והמייסד מארק פינקוס - שאף הודה בכך שהחברה נכשלה.

 

מס' 1 בפייסבוק

 

נראה שהחברה מנסה לבלום את התרסקותה ולשנות את המגמה. היא השיקה את פארמוויל 2 בהצלחה, והוא כיום האפליקציה המובילה בפייסבוק - שליש מהכנסותיה של החברה מגיעות מהמותג.

 

היא גם החלה לבצע ניסויים בהימורים בכסף אמיתי והחלה לקרוץ לכיוון פיתוח של משחקים מורכבים יותר לאחר שרכשה סטודיו שמפתח משחקי פעולה. היא השיקה שישה משחקים נוספים, אבל אף אחד מהם לא זכה להצלחה מרשימה - גם לא CityVille 2, שככל הנראה יסגר סופית בחודשים הקרובים.

 

פארמוויל 2. הצילה את זינגה, לעת עתה פארמוויל 2. הצילה את זינגה, לעת עתה פארמוויל 2. הצילה את זינגה, לעת עתה

 

לראשונה, החברה גם מדווחת על 24% מהמשתמשים שגם צורכים את אפליקציות הסלולר שלה. זה שיפור עבור חברה שרק לפני שנה, 95% מכל המשתמשים שלה הגיעו ממקום אחד - פייסבוק.

 

פינקוס גם הוסיף כי החברה מתכוונת להשיק קשת של משחקי סלולר במהלך 2013, נקודת חולשה עבור החברה עד כה. "הצוות שלנו עבד היטב בבניית ערוצי הכנסות אלטרנטיביים. 2013 תהיה שנת מהפך עבורינו, ואנחנו נתמקד בפיתוח המותגים שלנו בסלולר, נרחיב את הפלטפורמה ונעבור לרווחיות".

 

הופעה של סוס בודד

אבל האם זינגה תצליח לעשות את המהפך המיוחל? בעוד שאי אפשר לפסול את האפשרות, זינגה עדיין תלויה יותר מדי במותג אחד - פארמוויל, ובמקור הכנסות אחד - פייסבוק.

למרות הפופולריות של פארמוויל 2, החברה מעולם לא הצליחה להמיר אותו להצלחה עולמית מרשימה כפי ש-Rovio הצליחה לעשות עם Angry Birds. זינגה, אם כך, היא הופעה של סוס אחד, וגם לא סוס חזק במיוחד. היא תלויה בכל גחמה ושינויים בתקנון השימוש של פייסבוק.

כל שאר המשחקים שהיא ניסתה להשיק זכו להצלחה מסחרית קצרה, אם בכלל, והרכישות שלה - כגון OMGPop, מפתחת Draw Something - התגלו לבסוף ככשלונות. לא בטוח שיש לחברה את הכסף, המשאבים או כוח האדם לעשות שינוי משמעותי. העובדה שהיא גם נאלצה לסגור כל כך הרבה משרדים ומשחקים גם מראה שהאסטרטגיה הישנה שלה - לירות לכל הכיוונים ולקוות לכמה מותגים מצליחים - לא יכולה לעבוד יותר.

הדרך היחידה שזינגה תוכל להתאושש, אם כך, תהיה השקת כותר מנצח שיחזיק אותה מספר שנים - ברמה של פארמוויל או Words with Friends. בעוד שנראה שהמשקיעים מוכנים לתת לחברה את הצ'אנס, לפחות לזמן מה, הסיכוי אינו גבוה. במקרה של זינגה, לא היינו מהמרים הפעם לטובתה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות