אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס צפויה לצמצם את הפעילות שלה גם בסין ובצרפת צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

בטר פלייס צפויה לצמצם את הפעילות שלה גם בסין ובצרפת

מיזם הרכב החשמלי ממשיך לחתוך בהוצאות: לאחר שהודיעה על הקפאת הפעילות בצפון אמריקה ובאוסטרליה, צפויים להיסגר גם מטות החברה בצרפת, בסין ובאוסטריה. לאחר סדרת הצמצומים החברה תהיה פעילה בישראל ובדנמרק בלבד

07.02.2013, 10:32 | ליאור גוטמן

חברת בטר פלייס, שמפתחת ומשווקת מערכת טעינה למכוניות חשמליות, צפויה לצמצם את פעילות החברה במדינות נוספות. לאחר שהודיעה השבוע על צמצום הפעילות באוסטרליה ובארה"ב, צפויה החברה לעשות זאת גם בצרפת, בסין ובאוסטריה.  

קראו עוד בכלכליסט

בחלק מהמדינות שבהן מצטמצמת הפעילות כלל לא מתבצעת פעילות הליבה של החברה והועסקו בהן עובדים ספורים. בצרפת הועסק עד לאחרונה משרד קשרי תקשורת בעלות שנאמדת ב־2–3 מיליון דולר בשנה.

המשרד הצרפתי העסיק חמישה אנשים, ועקב הצמצום בהיקף פעילות החברה נראה שאין בו יותר צורך. בנוסף, החברה צמצמה את מצבת כוח האדם שלה במרכז המבקרים של בטר פלייס בסין, ונשקלת אפשרות להמיר את הפעילות שם - במלואה או בחלקה - לטובת מיזם הרכב הסיני קורוס של החברה לישראל, בעלת השליטה בבטר פלייס מטה החברה המצומצם באוסטריה, שבו מועסקים שני אנשים, ושתמך בקשר עם משקיעים אירופים שהתעניינו בחברה, צפוי אף הוא להיסגר. כמו כן נבחן צמצום ההשקעות בפיילוט המוניות החשמליות בשדה התעופה סחיפהול שבהולנד.

שלשום הודיע דירקטוריון החברה על סגירת מטה החברה בצפון אמריקה ועל הקפאת הפעילות באוסטרליה, המדינה שממנה הגיע המנכ"ל הקודם אוון ת'ורנלי שפרש לפני כשבועיים וחצי. ההחלטה התקבלה כחלק מאסטרטגיית החברה לצמצם הפסדים ולהתמקד בשני שוקי הליבה של החברה - ישראל ודנמרק - תוך זניחת תוכניות התרחבות למדינות אחרות.

סגירת הפעילות באוסטרליה מגיעה לאחר תקופה ארוכה שבה החברה לא פיתחה כלל את השוק המקומי. בכירים בחברה ביקרו קשות את ההחלטה המקורית למנות את ת'ורנלי למנכ"ל בטר פלייס העולמית, לאחר שממהלך כהונתו כמנכ"ל השלוחה האוסטרלית של החברה, לפני מינויו למנכ"ל בטר פלייס העולמית, כמעט לא נרשמה פעילות ממשית ביבשת הרחוקה. מספר עמודי הטעינה ועמדות החלפת הסוללה הפעילות באוסטרליה שאף לאפס, לעומת הוצאות של כ־40 מיליון דולר.

גורמים בחברה אמרו אתמול כי מינויו של ת'ורנלי, שהחליף את מייסד החברה שי אגסי, הוביל לעזיבת מנכ"ל בטר פלייס ישראל, משה קפליסנקי, בנובמבר 2012. מבטר פלייס נמסר בתגובה: "החברה מיישמת את תוכניתה האסטרטגית, למקד את הפעילות בתקופה הקרובה בשווקים בישראל ובדנמרק, ובתוך כך מייעלת את הליכי העבודה בכל תחומי הפעילות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
העקשנות של עידן עופר- ההפסד של כולנו
מתחילת המיזם הסבירו טובי המומחים בארץ ובעולם לעידן עופר שאין סיכוי כלכלי לבטר פלייס, אין מנוע, אין סוללה מתאימה , אבל עידן נפל ברשתו של אגסי וכנגד כל הסיכויים המשיך ושרף 2 מיליארד שקל, כספי משקיעים , כספי פנסיה , כסף פרטי של עצמו. מזל שהמדינה נתנה למשפחת עופר במתנה את ים המלח ואת כיל ובזכות שני אלה , יכול עידן לצחוק על כולנו בדרך אל הבנק.... בטר פלייס זו לא תיספורת, גם לא קרחת . בטר פלייס זו מחלה אנושה חשוכת מרפא.... ועידן עופר צריך לפצות את כל ״החולים״אלה שהאמינו לו ובלעו את התרופה ....
בוריס , חיפה  |  09.02.13
7.
בטר פלייס זה שי אגסי ושי אגסי זה בטר פלייס
טעות גדולה היתה לפטר את מי שיזם הרעיון הרעיון עצמו ענק ואם נחשוב ברצינות המשמעות שלו שלא תלויים יותר בנפט ממדינות ערב. גאוני. הבעיה היתה הניהול. היו צריכים לעשות אחרת וגם לשווק מכוניות שנראות קצת יותר טוב. ההליכה עם רנו היתה טעות גדולה! היו צריכים ללכת על רכבים יפנים כמו טויוטה ומזדה וסוזוקי. חבל!!
איב מתא , תא  |  08.02.13
לכל התגובות