אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שותפות מפתיעה: יאהו חוברת לגוגל בתחום הפרסום המקוון צילום: בלומברג

שותפות מפתיעה: יאהו חוברת לגוגל בתחום הפרסום המקוון

החברות שיתפו פעולה עד 2004, עת החליפה יאהו את מנוע החיפוש של גוגל בזה של מיקרוסופט. ככל הנראה שהפעילות המשותפת של החברות תורחב בהמשך, לאור קשריה של מאריסה מאייר עם ענקית החיפוש

07.02.2013, 11:29 | עומר כביר

יאהו תציג באתריה מודעות של גוגל במסגרת שיתוף פעולה חדש בין שתי ענקיות האינטרנט - כך מסרה אתמול יאהו בהודעה לעיתונות. לדברי החברה, היא חתמה עם גוגל על הסכם גלובלי ולא-בלעדי לשילוב שירותי גוגל אדסנס וגוגל אדמוב (פלטפורמת הפרסום של גוגל למובייל) בשירותים השונים של החברה, לצורך הצגת מודעות קונטקסטואליות.

קראו עוד בכלכליסט

“נניח שאתה יוצא לקנות מגפיים ברשת", נכתב בהודעה לעיתונות. “אם אתה רואה מודעה למגפיים, זה יעורר את העניין שלך יותר ממודעה למצבר לרכב. זה טוב יותר למשתמשים, ולכן פרסום קונטקסטואלי הוא כלי כה חזק. הוספת גוגל לרשימת ספקי המודעות שלנו תאפשר לנו להרחיב את הרשת שלנו, כך שנוכל לספק למשמשים מודעות משמעותיות יותר".

מדובר, אפשר לשער, במהלך שנעשה ביוזמתה של מנכ"לית יאהו החדשה, מאריסה מאייר, שקודם לכניסתה לתפקיד היתה אחת מבכירות גוגל, שהופקדה על תחום החיפוש המקומי והמפות בחברה.

מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, צילום: בלומברג מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו | צילום: בלומברג מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, צילום: בלומברג

בין גוגל למיקרוסופט

בעבר קיימו יאהו וגוגל ברית הדוקה במיוחד, במסגרתה שירותי החיפוש של יאהו התבססו למעשה על מנוע החיפוש של גוגל. ב-2004 נטשה החברה את גוגל ועברה למנוע חיפוש עצמאי. ב-2009, משזה לא הצליח להתרומם, כרתה החברה ברית עם היריבה הוותיקה של גוגל, מיקרוסופט. בינג, מנוע החיפוש של ענקית התוכנה, החליף את מנוע החיפוש העצמאי של יאהו.

ואולם, לפי דיווחים, שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט לא נשא את הפירות המיוחלים והשימוש בבינג סיפק ליאהו הכנסות נמוכות יותר מאשר מנוע החיפוש העצמאי שלה. ייתכן שמאייר מעוניינת להיפטר מבינג ולעבור למנוע החיפוש של גוגל, שהיא עצמה היתה מהגורמים המובילים בפיתוחו במשך שנים רבות. ליאהו יש אמנם הסכם בלעדי ומחייב בתחום זה עד 2019, אך פרשנים טוענים שמיקרוסופט לא עומדת בהתחייבויותיה ליאהו, מה שמאפשר לאחרונה להכריז על ביטול החוזה עמה.

תרחיש זה אמנם אינו סביר, אבל אין ספק שיאהו מעוניינת לחזק את הקשרים עם גוגל. ייתכן מאוד שהסכם זה הוא צעד ראשון בדרך לשיתופי פעולה משמעותיים ביותר בין החברות, ואין לשלול לחלוטין את האפשרות כי הוא מכין את הדרך לזניחת בינג והחזרת גוגל כספקית מנוע החיפוש של יאהו.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות