אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות מזון גלובליות צילום: בלומברג

4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות מזון גלובליות

שווקים מתעוררים: האמריקאים מוכרים לסינים קורנפלקס, האירופים בונים על היוגורט

11.02.2013, 07:43 | ענת ציפקין

דנונה (BN:EN)

קבוצת דנונה נחשבת כמובילה עולמית בתחום המזון הבריא ומתרכזת כיום בארבעה תחומי פעילות. מוצרי החלב הטריים (עם מותגים דוגמת אקטימל ואקטיביה), מים (אוויאן), מזון לתינוקות (אפטמיל) ותזונה רפואית (תוספי מזון שונים).

הסיכוי: במהלך העשור האחרון החליטה החברה להתמקד בתחום המזון הבריא והפונקציונלי. בנוסף, היא הרחיבה את פעילותה הבינלאומית והפכה מחברה אירופית לחברה גלובלית, כשכיום רק כ־38% מהכנסותיה מגיעים מאירופה לעומת 50% משווקים מתפתחים. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2012 הציגה החברה הכנסות של 15.7 מיליארד יורו - צמיחה של כ־8.3% לעומת התקופה המקבילה ב־2011, וצמיחה אורגנית של כ־5.6%. בנוסף, הציגה דנונה תזרים תפעולי נקי של כ־900 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2012.

מוצרי תינוקות של דנונה, צילום: בלומברג מוצרי תינוקות של דנונה | צילום: בלומברג מוצרי תינוקות של דנונה, צילום: בלומברג

הסיכון: התחרות הגבוהה בתחום והתחרות עם החברות המקומיות בשווקים השונים הן עזות. בנוסף, החברה מתמודדת עם עלייה במחירי חומרי הגלם ועם התחזקות היורו.

השורה התחתונה

למה לקנות - דנונה מציגה צמיחה מהירה והיא מעמיקה את פעילותה בשווקים המתעוררים

הממליץ הוא אריאל קורינאלדי, מנהל מחלקת המחקר ביובנק

ברזיל פודס (BRFS)

ברזיל פודס מסאו פאולו היא קונצרן עיבוד המזון והמשקאות העשירי בגודלו בעולם. מבחינת הכנסות, מדובר בחברה השנייה בגודלה בברזיל.

הסיכוי: לחברה 60 מפעלים בברזיל ועוד ארבעה ברחבי העולם, והיא מעסיקה כ־130 אלף עובדים. לברזיל פודס קו מוצרים מגוון הכולל, בין היתר, מזון לקמעונאים, מזון לבע"ח, שמנים צמחיים, נתחי בשר, מוצרי מעדנייה ומזון מעובד. 60% ממכירות החברה מתבצעים בברזיל.

לפני כחודש הודיעה החברה כי היא מתכננת להרחיב את פעילותה במזרח התיכון כחלק מתוכנית אסטרטגית. תוצאותיה הכספיות של ברזיל פודס ל־2012 היו אמנם מאכזבות מעט, אך אסטרטגיה חדשה להפחתת התלות בשוק הברזילאי תוך הגדלת היצוא, וכן יציבות שוק המזון, צפויות לאפשר לה להציג תוצאות יפות כבר ב־2013.

הסיכון: ברזיל פודס תלויה בשווקים המתעוררים, כך שאם הצמיחה בשווקים אלו תקטן משמעותית, החברה תיפגע באופן ישיר.

השורה התחתונה

למה לקנות - ברזיל פודס מתכננת להרחיב את התלות בשוק הברזילאי, וליהנות מיציבות שוק המזון

הממליץ הוא זיו ספיר, סמנכ"ל השקעות מגדל שוקי הון

יוניליוור (UN)

יוניליוור היא אחת מחברות הצריכה הבסיסית המובילות בעולם, עם מותגים מוכרים כמו ליפאון, קנור, דאב ובן אנד ג'ריס. לחברה נוכחות משמעותית בשווקים מתעוררים המהווים כמחצית מהכנסותיה, בעוד שאירופה מהווה רק כרבע מההכנסות.

הסיכוי: הכנסות החברה הסתכמו ב־2012 ב־51.3 מיליארד יורו, צמיחה של כ־10% ביחס ל־2011. יוניליוור צפויה ליהנות בשנים הקרובות מצמיחה מהירה יחסית בשוק הקוסמטיקה והניקיון ובשווקים מתעוררים. הכנסות החברה צפויות לצמוח בשיעור שנתי של כ־5% בשנתיים הקרובות, והרווח למניה בכ־8% לשנה.

מדף של יוניליוור בסופרמרקט, צילום: בלומברג מדף של יוניליוור בסופרמרקט | צילום: בלומברג מדף של יוניליוור בסופרמרקט, צילום: בלומברג

התזרים השנתי של יוניליוור עומד על 4 מיליארד יורו, כשהחוב נטו עומד על כ־7.5 מיליארד יורו. החברה נסחרת במכפילי רווח של 17.5 ו־16.0 ל־2013 ו־2014 בהתאמה ומחלקת דיבידנד של 3.3%. לשם השוואה, הממוצע הענפי של מכפילי הרווח עומד על כ־18.5 ותשואת הדיבידנד על כ־2.5%.

הסיכון: הסביבה הכלכלית המאתגרת באירופה, תחרות קשה בארה"ב וחשיפה למט"ח.

השורה התחתונה

למה לקנות - יוניליוור מחלקת דיבידנד של כ־3.5% בשנה ונהנית מצמיחה בתחום הקוסמטיקה

הממליץ הוא יונתן חדד ממיטב

ג'נרל מילס (GIS)

ג'נרל מילס האמריקאית עוסקת בייצור ובשיווק מוצרי חלב, מזון מעובד ומצרכי מזון בכל העולם. בין המותגים הידועים ניתן למצוא את יופלה והאגן דאז. החברה נסחרת לפי שווי של 27.2 מיליארד דולר.

הסיכוי: במחצית הראשונה של 2012 רשמה ג'נרל מילס עלייה של 5% בהכנסות ל־8.9 מיליארד דולר, והרווח התפעולי עלה ב־17% לרמה 1.6 מיליארד דולר בהשוואה לתקופה המקבילה. החברה נהנתה מהשקה מוצלחת של מוצרים חדשים ומהמשך העמקת הפעילות בשווקים הבינלאומיים, המהווים כבר 38% מהכנסותיה, כשבאוגוסט רכשה את יצרנית המזון יוקי הברזילאית ב־857 מיליון דולר. החברה נסחרת במכפיל של 15 ל־2013, נמוך ביחס למתחרות, וזאת למרות שקצב הצמיחה של החברה אינו נמוך יותר והביצועים התפעולים שלה אפילו טובים יותר. אפשרויות הצמיחה של החברה לשנים הקרובות כוללות את חשיפת מותגי המזון שלה למעמד הביניים המתהווה בשווקים הצומחים.

הסיכון: עלייה במחירי חומרי הגלם ושחיקה ברווחיות, תחרות גבוהה, מיתון בכלכלות המתעוררות.

השורה התחתונה

למה לקנות 38% ממכירות ג'נרל מילס מגיעים משווקים מתעוררים, והיא מציגה מגוון של מוצרים חדשים

הממליץ הוא ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל איילים קרנות נאמנות

פוסט (post)

חברת פוסט עוסקת בייצור, שיווק והפצה של דגני בוקר בארה"ב ובקנדה. בין מותגי החברה ניתן למצוא את גרייט גריינס, בראן פלייקס והאני ברנצ'ס. אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה הוא החשיפה לשווקים מתעוררים, שאחראים לכ־20% מהכנסות פוסט. שיעור הצמיחה במכירות בשווקים אלו עומד על 15% בממוצע בחמש השנים האחרונות.

דגני הבוקר של פוסט, צילום: בלומברג דגני הבוקר של פוסט | צילום: בלומברג דגני הבוקר של פוסט, צילום: בלומברג

הסיכון: פוסט נסחרת לפי שווי של 1.22 מיליארד דולר. אף שהשיגה ב־2012 הכנסות של 958 מיליון דולר, הרווח הנקי עמד על 49 מיליון דולר בלבד, מה שמעמיד את מכפיל הרווח של החברה על 25.8 (גבוה מאוד ביחס לממוצע בענף שעומד על 15). הכנסות החברה ירדו ברבעון האחרון בכ־30% על רקע התחרות הגוברת מול קלוגס וג'נרל מיילס. בקופת החברה 58 מיליון דולר, כשהחוב שלה נאמד ב־945 מיליון דולר והיא ייצרה תזרים חופשי של 56 מיליון דולר בלבד ב־2012.

הסיכוי: הצמיחה העולמית המהירה תוכל לייצר לחברה ולתעשייה כולה המשך צמיחה מהירה בעשור הקרוב.

השורה התחתונה

למה למכור התחרות העזה חתכה את הכנסות פוסט, והתזרים ב־2012 עמד על 56 מיליון דולר בלבד

הממליץ הוא אבי מועלם, מנהל השקעות ראשי באלומות ספרינט

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות