אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל הרכבת: "מספר הנוסעים עלה, הטמענו את ערך השירות" צילום: יובל חן

מנכ"ל הרכבת: "מספר הנוסעים עלה, הטמענו את ערך השירות"

בועז צפריר סיכם את פעילות רכבת ישראל ב-2012. לדבריו ההכנסות עמדו על 2.1 מיליארד שקל, והושג שיפור בזמנים: "הנהגים קיבלו הוראה לנסוע במהירות המרבית"

11.02.2013, 12:26 | תומר הדר

"שנת 2012 נחשבת לשנת מפנה ברכבת ישראל", כך אמר היום (ב') בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, באירוע לסיכום שנת 2012. "בשנת 2012 קידמנו שינויים מבניים, הטמעת תרבות ארגונית וניהולית חדשה. הטמענו את ערך השירות והטכנולוגיה והמשכנו בפיתוח התשתיות של רכבת ישראל".  

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, בשנה שעברה עלה מספר הנוסעים מ-36 מיליון ל-40 מיליון לאחר קיפאון של שנתיים -"פועל יוצא של הבשלת הקווים והתחנות". עוד סיפר כי תקציב הפיתוח של הרכבת היה 41 מיליארד שקל ב-2012. הוא הוסיף כי "ב-2012 הפעלנו כ-400 רכבות ליממה. אנו נוסעים על 1,200 קילומטרים וכיום מופעלות 53 תחנות נוסעים. קיים גם גידול ישיר בפידיון הישיר מהנוסעים. מעבר לזאת נרשם גידול בקווים".

לדברי צפריר, בקו הנסיעה מתל אביב לירושלים קוצר זמן הנסיעה ב-20 דקות: "קו זה הפך להיות זניח ונהגי הקטרים עברו הכשרה מיוחדת לנושא כדי שיוכלו לנסוע במהירות גבוהה יותר. הציבור הצביע ברגליים ובקו נרשמה עלייה של 50% בהיקף הנוסעים".

"הציבור הצביע ברגליים", צילום: עמית שעל "הציבור הצביע ברגליים" | צילום: עמית שעל "הציבור הצביע ברגליים", צילום: עמית שעל

"הלקוחות נדרשו לעלות מהר יותר"

"במחצית הראשונה של שנה שעברה עמד שיעור הדיוק ברכבת ישראל על 92%", אמר צפריר, "ביולי אוגוסט הוכנסה תוכנית עבודה חדשה שבה הלקוחות נדרשו לעלות מהר יותר לרכבת והנהגים קיבלו הוראה לנסוע במהירות המרבית האפשרית. הטמעת הנוהל ארכה זמן ומאוקטובר כבר היינו בכיוון חיובי. בממוצע השנתי צוינו 90% דיוק בהשוואה ל-86% בשנת 2011. בשעות השיא הפערים בדיוק גדולים מאוד: שעות השיא הושפעו מנוכחות מנהלים בתחנות ובחדרי הפיקוד".

על עובדי הרכבת אמר צפריר: "כיום ברכבת ישנם כ-300 מנהלים, מהם 40 בכירים. אנו מבצעים רפורמה בארגון הכוללת שינוי של תרבות הניהול. בוצעו הגדרות מחודשות של בחינות הכניסה לרכבת, של מלאי החלפים. כיום אנו עוסקים בבניית חטיבת הנוסעים בעיקר בהיבטי סידורי העבודה, משמעת העבודה, סידורי משמרות הוגנים וגם חלוקה מחודשת של תקבולים. כך, כל נהג רכבת רשאי לנהוג בכל רחבי הארץ. חטיבת המטען של הרכבת שהיתה מוזנחת שנים רבות זוכה לתשומת לב ניהולית. אנו גם מייחסים להסכם הקיבוצי החדש חשיבות גבוהה: עובדים רבים קיבלו תוספות שכר ניכרות. כיום ברכבת מועסקים 2,535 עובדים. בשנת 2013 צפוי המספר לעלות ל2,700".

לאחר מכן התייחס לעבודות הפיתוח: "בשנת 2013 יושקעו בפיתוח 3.8 מיליארד שקל. ב-2012 הסתכם הפיתוח בין היתר בהפעלת הקו לבאר שבע, הפעלת תחנת יבנה מערב, הגדלת מספר הרכבות באיילון ל-14. ב-2013 יוכפל התוואי בין עכו לנהריה, יומשך פיתוח הרכבת החשמלית, שיסתיים ב-2017, כמו גם הקמת הקו המהיר לירושלים שתסתיים ב2017".

עוד הדגיש צפריר כי כיום עומדות ההכנסות מהובלת מטענים על כ-140 מיליון שקל בשנה. ב-2020 צפויות ההכנסות לעמוד על 500 מיליון שקל. בשנה הנוכחית צפויה הרכבת להכנסות בגובה 2.1 מיליארד שקל הודות להארכת שעות הפעילות, הוספת רכבות והגדלת מספר הנוסעים.

"רכבת חברתית"

"בשנים האחרונות ככל שהרכבת התפתחה כמות הנוסעים גדלה, וכך גם גדל הגירעון", אמר צפריר, "עשינו כמה תיקונים בנושא אשר תקפים לרבעון הראשון של 2013. בחודשים הקרובים ייחתם הסכם סובסידיה חדש. רכבת ישראל היא רכבת חברתית ולאו דווקא כלכלית. ברור שיש קווים שממשלת ישראל צריכה לממן והיא רואה את המימון עין בעין עם הנהלת הרכבת. בנושא השילוב עם תחבורה ציבורית, הרכבת לקחה על עצמה להוביל שדרוג ניכר של התיאום בין התחבורה הציבורית לרכבת".

תגיות