אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות ליסינג יוכלו למכור רכב חדש מ"יד אפס" צילום: יריב כץ

חברות ליסינג יוכלו למכור רכב חדש מ"יד אפס"

שר התחבורה חתם על תקנה שלפיה מחודש יוני יוכלו החברות למכור מכוניות חדשות ללקוחות מבלי שיד נוספת תירשם ברישיון הרכב שלהן

11.02.2013, 14:35 | תומר הדר

שר התחבורה ישראל כץ חתם היום (ב') על תקנה חדשה שלפיה מיוני 2013 יוכלו חברות ליסינג ובעלי תו סוחר למכור מכוניות חדשות לחלוטין ללקוחות מבלי שיד נוספת תירשם ברישיון הרכב שלהן.

קראו עוד בכלכליסט

כיום חברות הליסינג מוכרות ללקוחות מכוניות חדשות עם אפס קילומטרים על השעון, אך מכוניות אלה נמכרות כשברישיון

הרכב שלהן כבר מופיעה יד אחת, של חברת הליסינג, מה שמשפיע על ערכן בשוק המשומשות. מתחילת חודש יוני יוכלו חברות הליסינג וגם סוחרי רכב למכור מכוניות חדשות כשהלקוח יהיה היד הראשונה ברישיון הרכב, בדיוק כמו היבואנים.

מגרש ליסינג, צילום: יריב כץ מגרש ליסינג | צילום: יריב כץ מגרש ליסינג, צילום: יריב כץ

מהלך זה, המהווה חלק מהמלצות ועדת זליכה, אמור להוריד את מחיריהן של המכוניות החדשות ולהביא להגברת התחרות בשוק. על פי התקנה, המכונית החדשה תרשם תחילה ישירות על שם הסוחר המורשה, מבלי שיונפק לה רישיון רכב, והיא תוגדר כמכונית שרישיונה מופקד. בעלות הסוחר על המכונית לא תיכלל במניין הידיים של הרכב, ובעת העברת הבעלות ללקוח הפרטי הוא יירשם כ"יד" ראשונה. התקנה קובעת עוד כי בעל תו סחר יחויב לספק ללקוח את כל המידע שנמסר לו מהיבואן על המכונית ולתדרך אותו על תפעולה. אם יחלפו יותר מ-12 חודשים מיום יצור הרכב ובעל תו הסחר לא ימכור אותו, יירשם הרכב על שם בעל תו הסחר והוא יצוין כ"יד".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
למה שמישהו יקנה רכב מהיבואן אם יוכל לקנות מוצר זהה ב-10 אלף הנחה???
כיצד סוכנויות הרכב של היבואנים ימכרו רכבים אם חברות הליסיניג ימכרו רכב זהה, אותו מפרט, אותם רישומים, אותה אחריות ב-10 מאלף פחות?? שתי מערכות כאלו (סוכנויות למכירת רכב חדש ומכירות רכב חדש מליסינג) לא יכולות להתקיים זו לצד זו ללא בידול!!!
ב.ק.  |  12.02.13
8.
מבחן התוצאה
צריך לראות מה יקרה: או שהיבואנים יסגרו את מחלקות השיווק שלהם ומכירת כלי רכב תיעשה ע"י דילרים כמו חברות ליסינג או שהיבואנים יפסיקו לתת הנחות לחברות הליסינג. מה גם שלחלק מן היבואנים יש גם כיום חברות ליסינג שמוכרות כלי רכב חדשים יד0. אבל מה שלא ברור הוא איך יתבצע הרישום ? לכל יבואן יש קישור במחשב למכס ולרישוי והוא זה שרושם בפועל את הרכב. לחברות ליסינג וסוחרי רכב אחרים אין את זה אז איך יעשו רישוי על שם הלקוח ? היבואן יכול להתנות להם בעסקה שכל כלי הרכב שהסוחרים קונים ממנו יקבלו רישוי ע"ש הסוחר אחרת אין עסקה ואז מה יצא מכל זה ?! או שפשוט כל היבואנים יקימו חברות ליסינג משלהם שיהפכו לזרוע השיווק וכל השאר יידחקו לפינה עד שיקרסו. ומה יקרה עם כל הסוכנים המורשים שהיום בקושי מקבלים עמלה על כל רכב שהם מוכרים ?
נוסטרדמוס , על הקרקע  |  11.02.13
לכל התגובות