אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות הירוקים: בקרוב תוקם הרכבת לאילת צילום: ערן גרנות

למרות הירוקים: בקרוב תוקם הרכבת לאילת

הוועדה המחוזית דרום של משרד הפנים אישרה את הקמת מלוא תוואי מסילת הרכבת בין תל אביב לאילת

11.02.2013, 17:02 | תומר הדר

נסיעת בת שעתיים ברכבת לאילת כבר אינה חלום: הוועדה המחוזית דרום של משרד הפנים אישרה היום (ב') את הקמת מלוא תוואי מסילת הרכבת בין תל אביב לאילת.

קראו עוד בכלכליסט

אורכו של התוואי הוא כ-350 קילומטרים. התוואי עצמו אושר לפני כשנה, במסגרת החלטת ממשלה שקבעה שיש לחבר את אילת למרכז הארץ באמצעות צמד מסילות רכבת נפרדות, שהראשונה בינן תשמש להובלת מטענים מנמל אילת והשניה תשמש להובלת נוסעים. זהותו של הקבלן המבצע תיקבע בעתיד.

הקמת המסילה אושרה למרות חוות דעת של מנכ"ל האוצר לשעבר עזרא סדן, לבקשת הארגונים הירוקים, שלפיה הפרויקט יסב למדינה נזקים במיליארדי שקלים. "בסופו של יום, כינון מסילת ברזל לאילת הוא פרויקט כלכלי מובהק. כאשר פרויקט ממין זה מוליך, כמעט בוודאות, לכישלון כלכלי - אין לו תכלית"- כך עולה מהעבודה שפרסם באפריל 2012.

מלבד הבעיה הכלכלית, בחודשים האחרונים הועלו טענות מצד ארגוני סביבה לגבי תוואי הרכבת. עיקר המחלוקת היא בין הארגונים הירוקים לבין חברת נתיבי ישראל, האחראית על התכנון. המקטע האמצעי אמור לחבר את דימונה לאזור חצבה, כאשר המדינה מבקשת להניח את המסילה ב"ארץ המכתשים" – מכתש רמון, המכתש הגדול והמכתש הקטן, מרחב צין ונחל סייף; ואילו הגופים הירוקים דורשים לכרות מנהרה ארוכה שלא תפגע בתוואי השטח. לטענת המדינה, כריית מנהרה תייקר את הפרויקט ב-5 מיליארד שקל ותעכב את הביצוע בלפחות שנה.

תגיות