אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותגים הפרטיים המשיכו לצמוח ב-2012 צילום: אריה בר

המותגים הפרטיים המשיכו לצמוח ב-2012

מול הקיפאון בשוק, מכירות המוצרים שמשווקות הרשתות בעצמן גדלו

14.02.2013, 09:16 | גיל קליאן

המותגים הפרטיים של רשתות השיווק ממשיכים לצבור נתח שוק מול המותגים האחרים של חברות המזון. כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט". את שנת 2012 חתמו המותגים הפרטיים עם צמיחה של 5.6% במכירות, בעוד ששוק המזון כולו צמח ב־0.8% בלבד.

2012 בשוק המזון הכללי התאפיינה בירידה בכמות ההשקות ובקיפאון שנמשך כמעט כל השנה במחירי המוצרים בעקבות המחאה החברתית. נתוני נילסן מראים שבמהלך השנה הצרכן הממוצע בסופר הקטין את גודל הסל, אך הגדיל את תדירות הקנייה. נתח השוק של החנויות המוזלות עלה ל־48% ב־2012 לעומת 47.2% ב־2011. במקביל, השוק המצרפי של שופרסל ומגה ירד ל־43.9% לעומת 45.2% ב־2011, בעוד שרשתות הדיסקאונט הקטנות יותר הגדילו את נתחן בשוק מ־37.4% ב־2011 ל־38.9% ב־2012.

הצרכן הפך ב־2012 לחסכן ומחושב יותר - מגמה שמיטיבה עם המותגים הפרטיים, שבונים על רצונו של הצרכן לעבור ממותג ותיק ומוכר למותג זול יותר. הקמעונאים היטיבו לנצל מגמה זו: ב־2012 הושקו 819 מוצרים חדשים במותגים פרטיים, עלייה של 16% לעומת 2011. מנגד, מותגי המזון שלא שייכים לרשתות השיקו 5,317 מוצרים חדשים ב־2012 - ירידה של 2.1%. "בסופו של דבר, הצרכן שואל את עצמו למה לא לצרוך מוצר משתלם באופן קבוע", אומר מנכ"ל רשת ברנד פור יו, המשווקת את מוצרי "המותג" לרשתות רמי לוי, ויקטורי, מחסני השוק ואחרות.

נתח השוק הכספי של המותגים הפרטיים צמח ל־6.6% לעומת 6% ב־2011 כשהוא ממשיך מגמת צמיחה רציפה שהחלה ב־2008 (ראו גרף). מהנתונים עולה עוד שספקי המזון שלא נמנים עם עשרת הספקים הגדולים הגדילו את נתח השוק שלהם ל־44.5% ב־2012, לעומת 44.1% ב־2011.

תגיות