אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת אוליב על המדף צילום: תומי הרפז

רשת אוליב על המדף

ל"כלכליסט" נודע כי גולן עינת ואבי שחר, בעלי רשת הסנדביצ'יות והפסטות הפועלת באמצעות זכיינים, מנסים למכור אותה לפי שווי של 5 מיליון שקל. במקביל מנהלים השניים מו"מ לפתיחת 4 סניפים כדי להשביח את הרשת

18.02.2013, 08:50 | אורנה יפת

רשת הסנדביצ'יות והפסטות אוליב עומדת למכירה: ל"כלכליסט" נודע כי בעלי הרשת אבי שחר וגולן עינת (המחזיק גם בבעלות חלקית על ארומה תל אביב) מנסים למכור אותה, לפי שווי של 5 מיליון שקל. אוליב מונה 11 סניפים וגלגלה ב־2012 מחזור מכירות שנתי של כ־25 מיליון שקל.

הסניף הראשון של הרשת נפתח ב־2002 ברחוב לילינבלום בתל אביב וכעבור חמש שנים הצטרף אליו סניף נוסף ברחוב קרליבך. ב־2009 החלה הרשת לחלק זיכיונות לסניפיה ופתחה סניף ראשון בזיכיון ברמת החייל. כיום פועלת הרשת באמצעות זכיינים בלבד.

סניף אוליב ברחוב קרליבך בתל אביב. "הניסיון של הרשת להיכנס לקניונים לא מצליח בינתיים", צילום: תומי הרפז סניף אוליב ברחוב קרליבך בתל אביב. "הניסיון של הרשת להיכנס לקניונים לא מצליח בינתיים" | צילום: תומי הרפז סניף אוליב ברחוב קרליבך בתל אביב. "הניסיון של הרשת להיכנס לקניונים לא מצליח בינתיים", צילום: תומי הרפז

אחת הבעיות בפעילות אוליב בשנים האחרונות נעוצה בניסיונה לחדור לקניונים, מהלך שבינתיים אינו מצדיק את עצמו. ככל הידוע, שלושת הסניפים שמפעילה אוליב בקניון עיר ימים בנתניה, בקניון G ביקנעם ובמרכז ויצמן בתל אביב אינם רושמים רווחיות גבוהה מספיק. לפני כשנה סגרה הרשת את הסניף שפתחה בקניון שרונים בהוד השרון ולפני כמה חודשים נסגר גם הסניף שהפעילה הרשת בסינמה סיטי ראשון לציון, שהיה פתוח לתקופה קצרה בלבד.

גורמים בענף המסעדנות טוענים כי הניסיון של אוליב לחדור לקניונים היה מועד לכישלון, מאחר שקהל היעד שאליו פונה הרשת מורכב בעיקר מבליינים צעירים, בעוד שבקניונים מסתובב בעיקר קהל יעד של משפחות. כדי לנסות לקרוץ בכל זאת לקהל זה מתכוונת הרשת להכניס לסניפיה בשבועות הקרובים תפריט עסקי אטרקטיבי שיציע למשפחות מנות עסקיות במחיר מופחת.

"יש סניפים ברשת שיכולים לעשות מחזור של 7,000 שקל בשעות הצהריים", אומר מקורב לרשת. "הזכיינים אמנם מרוויחים, אבל לא מספיק ביחס להשקעה שלהם שיכולה להגיע ל־800–900 אלף שקל בכל סניף".

אוליב נוסדה על ידי גור מלקום ודודו שרעף, שניהם יזמים מתחום המסעדנות והקפה, שהקימו בעבר את בית הקפה־מסעדה "אוליב קופי בר" ברחוב בוגרשוב בתל אביב. לאחר מכן פתחו השניים את רשת אוליב כרשת נפרדת, ולפני כשנה יצאו מהרשת והעבירו את חלקם בה לאבי שחר.

אף שהרשת כבר נמצאת על המדף, מנסים בעליה להשביח אותה על ידי הרחבת פריסתה, אולי כדי לקבל עליה מחיר גבוה יותר. כעת מתנהל מו"מ לפתיחת ארבעה סניפים חדשים של הרשת בקיסריה, חיפה, באר שבע ואשדוד.

אוליב נאבקת בשוק תחרותי, שבו פועלות גם רשתות הקפה, שחלקן נאלצו להחליף בעלים או להכניס שותף בשנים האחרונות. גולן עינת, בעלי אוליב, ביצע בשנתיים האחרונות שתי רכישות משמעותיות: ב־2010 נכנס כשותף ב־50% ברשת ארומה תל אביב שהיתה בבעלות מלאה של סהר שפע תמורת 40 מיליון שקל. לפני כחודשיים רכש 50% גם מרשת רולדין, שבבעלות קובי ואבי חקק, לפי שווי של 75 מיליון שקל. 

רשת אוליב

תחום פעילות: רשת מסעדות, פסטה וסנדביצ'ים

בעלים: גולן עינת ואבי שחר

מספר סניפים: 11, כולם פועלים בזכיינות

מחזור מכירות ב־2012: 25 מיליון שקל*

* על פי הערכות

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות