נשיות כמנוע צמיחה
איך אנדר ארמור, חברה מאצ'ואיסטית מבולטימור, מתכננת לעקוף את אדידס ונייקי? להתחבר לצד הנשי שלה "עם רכיב הניו יורק־לוס אנג'לס הזה"
אנדר ארמור (Under Armour), שנוסדה על ידי שחקן פוטבול לשעבר, הצליחה מאז הקמתה למשוך ספורטאים שרופים, בייחוד גברים. אולם נקודת היתרון הזו הופכת כעת למכשול. כדי לשמור על הצמיחה המהירה שהובילה לכך שמאז הנפקתה ב־2005 הוכפלו המכירות בכל שלוש שנים, החברה מנסה כעת לפתות גם את הנשים על ידי התמקדות באופנה ו"החלשת" המותג.
בשבוע שעבר פתחה אנדר ארמור חנות בעיר מוצאה, בולטימור. החנות נוטשת את אווירת חדר ההלבשה המסורתית של החברה לטובת אור טבעי, צבעים עליזים ופי עשרה יותר בובות ראווה. הפנייה לנשים היא למעשה חלק מהמאמצים להתרחב מעבר לבגדים המיועדים לאימונים ולהפוך לנייקי או לאדידס הבאה.
קראו עוד בכלכליסט
"אפלות וגבריות"
"החנויות של המותג היו תמיד גבריות למדי, אפלות וכבדות", מסביר הנרי סטפורד, סגן נשיא בחברה שמפקח על הקונספט החדש. לדבריו, החנות החדשה תהיה "מאוזנת יותר במובן זה שתלהיב הן את הלקוחות הגברים שלנו והן את הנשים". בדומה למותגים אחרים, אנדר ארמור ככל הנראה הולכת בעקבותיה של לולולמון אתלטיקה (Lululemon Athletica), יצרנית בגדי אימונים יקרים מוונקובר, שמצליחה בכל שנתיים להכפיל את המכירות שלה בזכות חנויות הכוללות אולמות יוגה, ויותר מוכרות ממוכרים. גאפ השיקה גם כן רשת חנויות בשם אתלטה (Athleta), שמציעה שיעורי יוגה והיא בעלת סגנון נשי מובהק. פוט לוקר גם כן בוחנת אפשרויות לעצב את הרשת לנשים, ליידי פוט לוקר בסגנון לולו. בעוד שצפי הצמיחה בהכנסות של אנדר ארמור גבוה פי שניים משל נייקי ואדידס, ההתמקדות של הרשת צרה מכדי שתוכל להפוך למותג בינלאומי. החברה תצטרך להקפיד על שיעור הצמיחה במכירות, שטיפס בשנה שעברה ל־25%, כדי לשמור על הפרמיה הזו. המניות נסחרות בשיעור הגבוה פי 2.8 מהמכירות. מכפיל זה כפול פי שניים מהמכפיל של מדד Consumer Discretionary של S&P 500.מניות אנדר ארמור עלו ב־1.3% ל־49.55 דולר במסחר בניו יורק. ב־12 החודשים האחרונים המניה התחזקה ב־18% בהשוואה לעלייה של 13% במדד S&P 500.
"הבעיה אינה המוצר"
במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר, שבמהלכה הוכרז על קמפיין שיווקי חדש ועל כלי למעקב אחר ביצועים, מנכ"ל ומייסד החברה קווין פלאנק צחק על העבר הגברי של החברה והקרין את Protect This House: פרסומת בכיכובם של גברים שריריים המפזמים בחדר משקולות, ששמה את המותג על המפה כששודרה לראשונה לפני עשור. "איני יכול לשקר, זה מי שהיינו", הוסיף. בשנה הנוכחית אנדר ארמור צפויה לרשום מכירות של יותר מ־2 מיליארד דולר, זינוק של פי שניים מ־2010. עם זאת, בשנה שעברה חטיבת הנשים המוערכת ב־400 מיליון דולר ייצגה פחות ממחצית המכירות של הגברים, זאת אף שקטגוריית בגדי הספורט לנשים בארצות הברית רחבה ב־10%, כך לפי הנתונים של NPD גרופ."התפיסה הכללית היא שאנדר ארמור גרועה בכל הקשור לנשים", אומר ניית'ן בראון, סגן מנהל תיקי השקעות בוודל אנד ריד פייננשל בקנזס, בעלת המניות השלישית בגודלה באנדר ארמור, שמחזיקה ב־6.7 מיליון מניות. "הנקודה המעניינת היא שבכל שנה קטגוריית הנשים ממשיכה לצמוח כאחוז מהחברה", הוסיף. "אם המוצר כל כך גרוע, אבל הוא צומח בקצב מהיר יותר מעסק הבסיס, חשבו מה היה קורה לו היו מוציאים מוצר מוצלח?".
לדבריו, בגדי הנשים של אנדר ארמור דווקא השתפרו מבחינת צורה ומראה. לפיכך כעת חשוב לגרום ליותר נשים להכיר במותג. החנות החדשה, והסניף הבא שצפוי להיפתח בהמשך השנה, אמורים לעזור לקדם זאת. מרבית הפריטים של אנדר ארמור נמכרים ברשתות ספורט גדולות. אולם אלה לא נחשבים כיעדים מועדפים על נשים, וכך גם לא 100 הסניפים המוזלים או חמשת הסניפים המציעים פריטים במחירים מלאים. "הבעיה עם עסקי הנשים אינה המוצר", טוען מייקל בארון, סגן נשיא בבארון קפיטול, מחזיקת המניות החמישית בגודלה באנדר ארמור, עם 3.8 מיליון מניות, "הבעיה היא ההפצה".
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה