אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ה"ניו יורק טיימס" מעמיד שוב למכירה את ה"בוסטון גלוב"

ה"ניו יורק טיימס" מעמיד שוב למכירה את ה"בוסטון גלוב"

הערכה היא שהמחיר ל"גלוב" יעמוד על כ-150 מיליון דולר. ה"ניו יורק טיימס" שילם עליו בשנת 1993 1.1 מיליארד דולר. בנוסף צפוי התאגיד למכור גם את ה"וורצ'סטור טלגרם אנד גאזט"

21.02.2013, 16:09 | מערכת כלכליסט

תאגיד ה"ניו יורק טיימס" מעמיד בפעם השנייה את עיתון ה"בוסטון גלוב" למכירה, כך מדווחת רויטרס. בנוסף, התאגיד ימכור נכסים נוספים כגון ה"וורצ'סטור טלגרם אנד גאזט". צעדים אלו הם במסגרת מהמאמץ להתמקד בהרחבתו של עיתון הדגל של הקבוצה. 

קראו עוד בכלכליסט

הערכות הן שהמחיר ל"גלוב" יהיה כ-150 מיליון דולר. ה"ניו יורק טיימס" שילם 1.1 מיליארד דולר עבור העיתון ב-1993. מקורות מהתעשייה מעריכים כי את העיתון ירכוש קונה מקומי – אולי יריב אסטרטגי כלשהו כגון עיתון מתחרים, למשל.

לאחר מכירתם של שני העיתונים, ייותר התאגיד עם עיתון הדגל שלו – ה"ניו יורק טיימס" - על מהדורתו הבין-לאומית וה"הרולד טריביון". בין שאר אחזקותיה של קבוצת המדיה לשעבר גם תחנות רדיו וטלוויזיה, מועדוני ספורט כמו קבוצת הבייסבול ה"בוסטון רד סוקס", תחנות כבלים ואתרי אינטרנט.

זהו הצעד המשמעותי הראשון שמבצע מנכ"ל הקבוצה מרק תומפסון לאחר מינויו לתפקיד בנובמבר. בשיחה הראשונה שערך עם אנליסטים לאחר מינויו, אמר תומפסון שמטרתו להפוך את העיתון למקור בין-לאומי לחדשות.

2 העיתונים: "בוסטון גלוב" ו"הניו יורק טיימס", צילום: בלומברג 2 העיתונים: "בוסטון גלוב" ו"הניו יורק טיימס" | צילום: בלומברג 2 העיתונים: "בוסטון גלוב" ו"הניו יורק טיימס", צילום: בלומברג

בשנה שעברה דיווח ה"גלוב" על ירידה של 0.8% בהכנסותיו, שהסתכמו ב-394.7 מיליון דולר. זאת בהשוואה לעלייה

של 2.6% ברווחיו של ה"ניו יורק טיימס", שהסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר באותה השנה.

ב-2009 העמיד ה"ניו יורק טיימס" את ה"גלוב" למכירה בשל ההפסדים שגרם העיתון לקבוצה אך החליט להמשיך ולהחזיק בו לאחר שהגיע להסכמים עם איגודי העובדים של ה"גלוב" שהובילו לקיצוצים בעיתון.

מכירה זו משקפת את השינויים העוברים על עולם העיתונות. גם קבוצת ה"טריביון" צפויה למכור את אחזקותיה ב"לוס אנג'לס טיימס", ב"שיקגו טריביון" ובעיתונים האחרים שבבעלותו.

תגיות