אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נילסן מסתכלת מעבר לטלוויזיה: נתוני סטרימינג יקבעו רייטינג בארה"ב

נילסן מסתכלת מעבר לטלוויזיה: נתוני סטרימינג יקבעו רייטינג בארה"ב

חברת הדירוג מקדמת מהפך בתפיסת הרייטינג: לראייתה, לא די בנתוני הטלוויזיה הביתית כדי לקבוע פופולריות של תוכניות - ולכן תתבסס גם על צפייה מקוונת. המהלך יאפשר לחברה לקבל פילוח מדויק יותר של הצופים עבור המפרסם

21.02.2013, 17:04 | עומר כביר
חברת נילסן, שמודדת את רייטינג שידורי הטלוויזיה בארה"ב, מתכוונת להרחיב את היקף המדידה שלה ולכלול גם צפייה בשירותי סטרימינג על גבי מכשירים כמו אייפד ואקסבוקס - כך מדווח עיתון חדשות הבידור האמריקני, הוליווד ריפורטר. המהלך מהווה עדות משמעותית לחשיבות הגדלה של צפייה מקוונת ולירידה בכוחה של הטלוויזיה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, ההחלטה התקבלה השבוע בתום עבודה בת שנה של ועדה מיוחדת, בה חברים נציגי רשתות הטלוויזיה הגדולות, תחנות טלוויזיה מקומיות, חברות הכבלים, סוכנויות פרסום ומפרסמים גדולים.

המהלך צפוי לצאת לפועל כבר בספטמבר הקרוב, עם השקת עונת הטלוויזיה ל-2014-2013. עד מועד זה מקווים בנילסן להתקין חומרה ותוכנה חדשה ב-23 אלף בתי אב, שיאפשרו לעקוב אחרי הרגלי הצפייה לא רק בטלוויזיה אלא גם במכשירים המאפשרים לצפות בשירותי סטרימינג דוגמת הולו ונטפליקס.

טלוויזיה? מי צריך טלוויזיה?, צילום: שאטרסטוק טלוויזיה? מי צריך טלוויזיה? | צילום: שאטרסטוק טלוויזיה? מי צריך טלוויזיה?, צילום: שאטרסטוק

בשלב הראשון צפויה המערכת לאפשר מעקב אחרי צפייה בממירים חכמים וקונסולות אקסבוקס 360 ופלייסטיישון 3, וכן באייפד ובכמה טאבלטים נוספים, כאשר בשלב השני צפוי היצע המכשירים שאת הצפייה בהם ניתן לנטר להתרחב משמעותית.

נילסן מסתכלת מעבר לטלוויזיה בקרוב: ציוצי טוויטר יקבעו רייטינג של תוכניות טלוויזיה הרשת החברתית ושירות הדירוג נילסן הודיעו על שיתוף פעולה ביניהם, במסגרתו תשפיע פעילות הגולשים באתר על ניתוחי רייטינג. המיזם יאפשר לחברות התוכן לדעת ברמת דיוק גבוהה מבעבר מה חושב הקהל על התוכניות שלהן יוסי גורביץלכתבה המלאה
בשלב זה אין פרטים רבים על המערכת ואופן עבודתה, והאם מדובר יהיה בפתרון שיאפשר לעקוב אחרי הרגלי צפייה גם כשהיא נעשית מחוץ לבית, על גבי טאבלט או סמארטפון שלא מחובר לרשת ה-WiFi הביתית. ואולם, לפי הדיווח ספקי שירותי הסטרימינג יתבקשו לקודד אותות מיוחדים לתכנים שהם משדרים, בדומה למה שעושות כבר היום רשתות השידור, כדי לאפשר לנילסן לנטר את הצפייה.

בנילסן סירבו להגיב לפניית הוליווד ריפורטר בנושא.

הטלוויזיה ממשיכה לצלול; הרשת - להמריא

המהלך מהווה סמן משמעותי בהתייחסות של עולם הטלוויזיה המסורתי לשינוי בהרגלי הצפייה. יותר ויותר משתמשים, בעיקר בגיל צעיר - שנחשב לנחשק על ידי מפרסמים, ממעטים לצפות בשידורי טלוויזיה ועוברים לשירותי סטרימינג. מספר גדול אף יותר עושה שימוש בממירים מקליטים (DVR) על מנת לצפות בסדרות בזמן שנוח לו.

לפני כמה שנים החלה נילסן לשלב בנתוני הרייטינג שלה גם צפייה באמצעות DVR (החברה מפרסמת כמה מדדים, למשל +1 שמודד את הצפייה בשידור עצמו וביום שלאחריו, או +7 שמודד צפייה עד שבוע אחרי השידור המקורי). למהלך זה הייתה השפעה דרמטית על נתוני הרייטינג: מספר רב של סדרות שזכו לדירוג נמוך בעת הצפייה עצמה קיבלו שדרוג משמעותי בנתוני הצפייה המועתקת.

לאור העובדה שמספר הולך וגדל של צופים בארה"ב מעדיפים לצפות בסדרות בשירותי סטרימינג - ואף להתנתק לחלוטין מחברות הכבלים לאור המבחר העצום שיש ברשת, צירוף שירותים אלו למדדי הרייטינג עתיד להעניק למפרסמים ולרשתות השידור תמונה מדויקת יותר של הצלחת התוכניות.

המרוויחות העיקריות צפויות להיות סדרות שפונות לקהל צעיר וטכנולוגי, שמטבע הדברים מעדיף להשתמש באמצעים מתקדמים יותר על מנת לצרוך את התכנים שלו. לא פעם, סדרות אלו זוכות לרייטינג נמוך כאשר נמדדת רק הצפייה המסורתית, שלא משקף את החשיפה האמיתית שלו זוכה הסדרה. כך, למשל, לפי נתוני נילסן 45% מהצופים בסדרת הקאלט המוערכת "פרינג'”, שסיימה השנה את עונתה החמישית והאחרונה, עושים זאת שלא בזמן השידור המקורי.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות