אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלוקסוס השתפר אבל האוליגרכים דורשים יותר

הלוקסוס השתפר אבל האוליגרכים דורשים יותר

בניסיון למשוך את העשירים החדשים של רוסיה וסין, שידרגה לקסוס את רכב היוקרה שלה, ה־460 LS. לצד איכות גימור מעולה ונסיעה שמבודדת את יושבי הרכב, היא מציגה גם שיפור באבזור. אלא שהמתחרות מגרמניה גורמות למכונית, שמוצעת למכירה בארץ ב־700 אלף שקל, להיראות מעט כבדה ומיושנת

25.02.2013, 08:04 | תומר הדר

ברוכים הבאים לליגה של הגדולים. ליגת־העל של יצרני הרכב היא בענף לימוזינות היוקרה, פלח שוק מצומצם ביותר שכרטיס הכניסה אליו עולה לפעמים כמו דירת 2 חדרים במרכז הארץ. בשונה מפלחי שוק אחרים, שבהם עשרות דגמי מכוניות מתמודדים על תשומת לבו של הלקוח, בפלח לימוזינות היוקרה קיים מספר מצומצם של מתמודדים: מרצדס S קלאס, אאודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ויגואר XJ. המשותף למותגים אלה הוא המוצא האירופי, אך קיימים גם יוצאי דופן כמו הלקסוס LS.

שוק רכבי היוקרה העולמי עבר בשנים האחרונות לא מעט טלטלות, בראשן המשבר הכלכלי במערב. כתוצאה מכך עבר חלק ניכר מהלקוחות שידם משגת מרכישה של מכונית פאר מארצות הברית ואירופה למדינות ברית המועצות לשעבר ולסין. עבור הלקוחות הוותיקים, אמריקאים בעיקר, לקסוס LS התאימה כמו כפפה: למרות המחיר הגבוה והסמל היפני, היה מדובר במכונית שאינה מיועדת להתבלט. אלא שהלקוחות החדשים בצדו השני של העולם, אלה שמחזיקים בכסף החדש, אינם בוחלים בהפגנת עושרם.

לקסוס LS 460 לקסוס LS 460 לקסוס LS 460

אם מוסיפים לכך את העובדה שהלקסוס LS מהדור הנוכחי הוצגה בפועל ב־2006, ניתן להבין מדוע הגיע הזמן להציג עוד שדרוג שלה, כזה שיסובב ראשים ברחובות מוסקבה ובייג'ינג. הבעיה היא שלימוזינות יוקרה הן מוצרים שבפיתוחם מושקעים מאות מיליוני דולרים, ובתקופות לא יציבות לא מומלץ ליצרן רכב להיכנס להשקעה בסדר גודל כזה. הפתרון הוא ביצוע מתיחת פנים.

מערכת מולטימדיה ב־80 אלף שקל נוספים

במסגרת מתיחת הפנים עוצבו מחדש החרטום וגם החלק האחורי באופן שמזכיר את ה־GS החדשה של לקסוס, שעברה אף היא שדרוג מקיף לאחרונה. בלקסוס אפילו מציעים לראשונה בתולדות הדגם גרסה בעלת ניחוח ספורטיבי: F SPORT. אלא שבניגוד ל־GS הנאה והספורטיבית של לקסוס, שלוע פעור מקדימה הולם את קוויה, הגריל החדש והבולט של ה־LS אינו הולם את הקווים הכלליים. גם הפנסים האחוריים מזכירים בעיצובם את פנסיהן של משפחתיות קוריאניות יותר מאשר מכונית יוקרה, ואינם הולמים את הלקסוס.

מבפנים, הדגם החדש של הלקסוס 460 LS הוא מופת של שקט ושלווה, מקום מפלט מהמולת היומיום, שבמקרה מסוגל גם לנוע בין ערים במהירויות גבוהות. כך היה גם בדגמים הקודמים של מכונית הפאר היפנית, שנולדה אי שם ב־1989.

מאז כל דגמי ה־LS ללא יוצא מן הכלל פעלו על פי אותה נוסחה: עיצוב שמרני, איכות גימור גבוהה ברמה פנאטית, ומערכות שליטה ובקרה קלות לתפעול גם למי שנכנס לראשונה בחייו ללקסוס LS. בזכות התמהיל הזה כבשה המכונית את כיסם של מאות אלפי לקוחות בעולם. אלא שבשנת 2013 ייתכן שזה לא מספיק.

בדגם ה־LS החדש קיים ממשק משתמש משודרג, מסך תצוגה בגודל 12.3 אינץ', שבלקסוס מגדירים כגדול ביותר בעולם, ומערכת שליטה ובקרה קלה לתפעול באמצעות מספר מצומצם של מתגים, המצויים כולם בקצות אצבעותיו של הנהג.

מערכת המתלים מתוחכמת והמנוע רב עוצמה מערכת המתלים מתוחכמת והמנוע רב עוצמה מערכת המתלים מתוחכמת והמנוע רב עוצמה

אם מתעמקים בקטלוג מגלים שגם בכלי רכב בסדר גודל שכזה ניתן לבחור בתוספות: כך למשל, מערכת מולטימדיה שכוללת כונן בלו ריי תוסיף למחיר הלקסוס 80 אלף שקל; מערכת הכוללת בקרת שיוט אקטיבית תעלה 45 אלף שקל; ומי שחושק בצבע מטאלי שיכסה את הרכב ייאלץ להיפרד מ־7,000 שקל נוספים. על הסטריאו המשובח, על ניחוח העור ועל המרווח הפנימי הנדיב אין טעם להרחיב. כבר מדובר במאפיינים שלקוחות לקסוס התרגלו לקבל בכל דורותיה הקודמים של ה־LS, ובדור הנוכחי הם לא השתנו במאום. עבור המקפידים על פרטים, ה־LS החדשה מצוידת במערכת תאורת אווירה מיוחדת, כנדרש ברחובות בייג'ינג, שמציפה את תא הנוסעים באור תכלכל.

מתחילים לחוש בסימני הגיל

לקסוס LS החדשה מצוידת גם במתלים עם אפשרות הקשחה. כך זה פועל: הנהג מלטף באצבעותיו כפתור עגלגל שנח בין המושבים. הכפתור שולח פקודה אל מחשב שממהר להורות על תוספת של לחץ אוויר, וזה מוזרק לארבע כריות מיוחדות שעליהן נתמך הרכב, במקום קפיצים רגילים. כתוצאה מכך, הכריות מתקשחות והנסיעה הופכת מעט פחות נוחה.

לאחר מכן הנהג מפעיל לחץ מתון באמצעות כף רגלו הימנית על דוושת הגז. חיישן הקורא את מידת ההטיה של הדוושה משדר מידע למצערת אלקטרונית שממוקמת לצד מנוע בעל שמונה בוכנות בנפח של 4,608 סמ"ק, והמנוע משחרר 382 כוחות סוס אל קרביה של תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות. הלקסוס הגדולה משוגרת קדימה. בדממה.

אלא שמעבר לפעולה השקטה ונטולת המאמץ שמספקים מערכת המתלים המתוחכמת והמנוע רב־העוצמה, בלקסוס המגודלת כבר ניכרים סימני הגיל. בניגוד למתחרות האירופיות, שבשנים האחרונות עשו צעדים מטאוריים בכל הקשור להתנהגות כביש וליכולת לגרום למכונית ענק להרגיש כמו רכב זעיר וזריז, בלקסוס טרם הצליחו לפצח את אותו גנום מסתורי של איזון בין גודל ובין נימוסי כביש מהוקצעים.

המחסור באיזון מתבטא לא רק בנסיעה במהירות גבוהה, אלא גם בנסיעה אטית יותר. זה לא שהמתלים של הלקסוס אינם מסוגלים לספוג מהמורות חלילה, וזה גם לא שהיא לא פועלת בחרישיות - אלה פשוט העובדה שהאירופים עושים זאת יותר טוב, עם יותר רגש ועם יותר תשומת לב לפרטים הקטנים. האיכות האירופית הופכת מתחרות כמו אאודי A8 או ב.מ.וו סדרה 7 למכוניות שמספקות תחושה אינטימית למרות גודלן הניכר.

מחיר של שש מכוניות משפחתיות חדשות

הלקסוס LS מתמודדת בפלח שוק מצומצם להפליא. לראיה, בשנה שעברה נמכרו במדינת ישראל כולה רק ארבעה דגמי לקסוס LS 460. המתחרה, מרצדס S 350, העלתה 19 מכוניות חדשות על כבישי הארץ. הלקוחות בפלח שוק זה נחשבים שמרניים במיוחד ולרוב מפגינים נאמנות גבוהה למותג.

היתרונות שהלקסוס מציעה מתבטאים בעיקר בתא הנוסעים. מדובר במכונית פשוטה לתפעול, שתא הנוסעים שלה מציע תערובת ייחודית: רמה גבוהה של עידון לצד קלות תפעול מרשימה. נוסף על כך, אף שמדובר כאן במכונית שמחירה כולל תוספות שקול למחירן של כשש מכוניות משפחתיות חדשות, הלקסוס LS עדיין נהנה מתדמית כמעט אנונימית, ודאי ביחס לחלק מהמתחרים הגרמניים.

הלקסוס אינה חפה מחסרונות. למרות מתיחת הפנים עדיין מדובר במכונית שגילה המתקדם ניכר, במיוחד בכל הנוגע לאיכות הנסיעה. עבור לקוחות פוטנציאליים שכיום נוהגים במכונית יוקרה גרמנית, יהיה מדובר בחוויה מעט קשה לעיכול.

לקסוס LS 460

מנוע: בנזין, נפח: 4,608 סמ"ק, הספק מרבי: 382 כ"ס, מומנט מרבי: 50.2 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית: 250 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־5.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 9.3 ק"מ לליטר, נתוני מבחן: 7.2 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 15

מחיר: 695 אלף שקל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות