אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שמחון: "אנחנו מתגייסים למילואים שלושה ימים בברצלונה" צילום: רותי לוי, ברצלונה

שמחון: "אנחנו מתגייסים למילואים שלושה ימים בברצלונה"

מכון היצוא חנך בכנס המובייל בברצלונה מתחם של 500 מ"ר בו מציגות 110 חברות ישראליות. רמזי גבאי, יו"ר המכון: "ב-2012 יצאה ישראל כ-4 מיליארד דולר, מתוכם 2.6 ציוד תקשורת והיתר תוכנות תקשורת. אין ספק שזהו אחד מקטרי המשק"

25.02.2013, 14:41 | רותי לוי, ברצלונה

מכון היצוא חנך לפני כשעה את הביתן הישראלי בכנס המובייל בברצלונה במעמד שר התמ"ת שלום שמחון. "ישראל נמצאת בתערוכה בנוכחות גבוהה כמעצמת תקשורת לכל דבר", אמר שמחון. מהנתונים שהציג השר, תואמו יותר מ-2,000 פגישות לחברות הישראליות.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי שמחון, הוא נפגש הבוקר עם נציגי ענקית התקשורת ההודית בהרטי אשר רכשה ציוד תקשורת בישראל ביותר מ-100 מיליון דולר וצפויה להכפיל את רכישותיה בשנים הבאות. "אני רואה בנוכחות בברצלונה שליחות לאומית, אנחנו מתגייסים למילואים לשלושה ימים" הוסיף שמחון.

 מימין: יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, שר התמ"ת שלום שמחון, צילום: רותי לוי, ברצלונה מימין: יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, שר התמ"ת שלום שמחון | צילום: רותי לוי, ברצלונה  מימין: יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, שר התמ"ת שלום שמחון, צילום: רותי לוי, ברצלונה

יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי אמר בטקס: "בשנת 2012 יצאה ישראל כארבעה מיליארד דולר מתוכם 2.6 ציוד תקשורת והיתר תוכנות תקשורת. אין ספק שזהו אחד מקטרי המשק".

כנס המובייל בברצלונה, ה-MWC הוא האירוע החשוב ביותר בתעשיית הטלקום העולמית. כ-1,500 חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים מציגים את מוצריהם ליותר מ-67 אלף מבקרים מ-205 מדינות. המשלחת הישראלית מונה כ-110 חברות והיא, כהרגלה, חסרת פרופורציה לגודלה של המדינה הקטנה מהמזרח התיכון. המשלחת הישראלית מדורגת כחמישית בגודלה אחרי ארצות הברית, בריטניה וצרפת.

רמזי גבאי נואם בפתיחת הביתן של מכון היצוא, צילום: רותי לוי, ברצלונה רמזי גבאי נואם בפתיחת הביתן של מכון היצוא | צילום: רותי לוי, ברצלונה רמזי גבאי נואם בפתיחת הביתן של מכון היצוא, צילום: רותי לוי, ברצלונה

המשלחת המפוצלת של ישראל

החברות הישראליות מגיעות כשתי משלחות נפרדות - הגדולה שבהן היא של מכון הייצוא, שהקים מתחם לאומי בשטח של כ-500 מ"ר; השנייה של איגוד המובייל הישראלי (IMA), מלכ"ר שמאגד סטארט-אפים שפועלים בזירת הסלולר.

בכל שנה עולה מחדש גם הסכסוך הנושן בין שני הגופים הללו אשר בעטיו נוצרה ההפרדה המלאכותית בין הביתנים הישראליים. באופן פרדוקסלי, כמה חברות ישראליות החליטו לשלם עבור נוכחות בשני הביתנים. העלות לשטח תצוגה למשך ארבעת ימי התערוכה בביתן מכון הייצוא היא מסובסדת ונעה בין 2,850 ל-5,400 יורו, העלות דרך IMA נעה בין 4,000 ל-12 אלף יורו. 

הכתבת היא אורחת יורוקום בתערוכה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות