אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם דניקה פטריק אחראית על הצמיחה של NASCAR? צילום: אם סי טי

האם דניקה פטריק אחראית על הצמיחה של NASCAR?

למעלה מ-65% מהאוהדים החדשים יחסית של נסקאר מביעים היום הרבה יותר התעניינות בספורט בהשוואה לשנה שעברה

25.02.2013, 20:55 | סוכנויות הידיעות

למעלה מ-65% מהאוהדים החדשים יחסית של נסקאר מביעים היום הרבה יותר התעניינות בספורט בהשוואה לשנה שעברה. כך על פי "פורבס". 

זהו אחד משלל ממצאים שעלו מ"סקר מעורבות הצרכנים: אוהדי נסקאר", שפרסמה חברת טיילור בנובמבר 2012, זו השנה החמישית. הנתון המבטיח הזה מראה כי נסקאר מוצאת דרכים חדשניות לגרום למעורבות בקרב האנשים שמגלים את הספורט.

קראו עוד בכלכליסט

דניקה פטריק. "בסופו של דבר, האוהדים מגיעים למסלול או צופים במרוצים לא בשביל הספונסרים הם באים בשביל הנהגים",, צילום: אם סי טי דניקה פטריק. "בסופו של דבר, האוהדים מגיעים למסלול או צופים במרוצים לא בשביל הספונסרים הם באים בשביל הנהגים", | צילום: אם סי טי דניקה פטריק. "בסופו של דבר, האוהדים מגיעים למסלול או צופים במרוצים לא בשביל הספונסרים הם באים בשביל הנהגים",, צילום: אם סי טי

אחד הרכיבים המרכזיים להצלחה האחרונה של נסקאר בעירוב האוהדים, נובע מהמחויבות של הספורט לפקח על כל הדיונים הקשורים למותג. בינואר, נסקאר (בשיתוף עם HP) חשפו במטה בשרלוט, צפון קרולינה מרכז חדש ויחיד מסוגו למעורבות אוהדים והמדיה (Fan and Media Engagement Center). ישנה הבנה עמוקה שאוהד נסקאר של היום, וחשוב מכך, האוהד של מחר הוא שונה ומלהיב יותר עבור הספורט והספונסרים מאשר כל דור קודם. "אוהדי נסקאר הם צעירים יותר, מגוונים, מחוברים יותר למדיה החברתית ומהווים קהל מתוחכם יותר מבעבר", אמר כריסטיאן אלפונסי, שעומד בראש מחלקת התכנון האסטרטגי בטיילור בראיון לאתר של פורבס. "בחנו כיצד מערבים את אוהדי הדור הבא, בייחוד ההיספאנים ודור Y. גילינו שנסקאר תוכל לפתוח שלל הזדמנויות לפעילות הספונסרים בספורט. הספונסרים יכולים לתפוס את מאגר האוהדים של נסקאר כמייצגים נאמנים של אמריקה".

וישנה כמובן את דניקה פטריק. לאחר שזכתה במקום הראשון במוקדמות, דניקה קיבלה את עמדת הפתיחה הטובה ביותר בדייטונה 500. אך מה פירוש הזכייה במוקדמות בדייטונה עבור דניקה והצמיחה של נסקאר? "לדניקה יש איכות של כוכבת, הזכייה במוקדמות בדייטונה מחזקת את מעמדה כמתחרה אך היא מוסיפה גם לדרמה של הנרטיב של נסקאר 2013", אומר ג'ון פלאק נשיא וסנכ"ל התפעול בג'סט מרקטינג אינטרנשיונל. "ואלה לא החדשות הטובות היחידות שיצאו מסוף השבוע. מכונית Gen-6 נראתה מעולה, בעוד שהמצלמות המשופרות - בייחוד Gyro-Cam – אפשרו לנו לראות את ניצחונה חסר התקדים של דניקה כפי שלא נראה מעולם. ציפינו שמאמצי נסקאר להגביר את חווית האוהדים באמצעות התפתחויות טכנולוגיות ושיווק דיגיטלי לספק את הסחורה, והם אכן עשו זאת. זו עומדת להיות שנה מלהיבה עבור נסקאר".

אלפונסי הדגיש גם הוא את ההרגשות סביב ההישג של דניקה בשילוב עם היכולת הייחודית של נסקאר ליצור קשר עם האוהדים. "בסופו של דבר, האוהדים מגיעים למסלול או צופים במרוצים לא בשביל הספונסרים הם באים בשביל הנהגים", הסביר. "אנחנו תופסים את ההישג ההיסטורי של דניקה כמעורר עניין רב בקרב האוהדים מדור המילניום, מעבר לזכייה בלבד".

באופן כללי, ניתן לומר כי משתתפים כעת בנסקאר כמה נהגים בעלי אישיות גדולה במיוחד, כולל בין השאר את דניקה ג'יימי ג'ונסון, ג'ף גורדון,בראד קסלווסקי וקייסי קהיין (Kasey Kahne).

"הכוח השיווקי והנוכחות במדיה החברתית שיש להם הם עצומים", מוסיף פלאק. "כך שכל פעם שהם עולים לכותרות , מדובר בדברים גדולים עבורם, עבור הספונסרים ועבור נסקאר".

בשלב זה הזרקורים מופנים לדניקה פטריק, מישהי שהוכיחה כי אין לה שום בעיה לעלות לכותרות. ליותר מ-720 אלף העוקבים אחריה בטוויטר אין בעיה עם תשומת הלב שהיא דורשת, וגם לנסקאר בטח שלא איכפת.

תגיות