אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת הצגה: "החולה המדומה" בתיאטרון החאן צילום: יעל אילן

ביקורת הצגה: "החולה המדומה" בתיאטרון החאן

לוקח לקהל כמה דקות להישאב לסגנון, וכשזה קורה מפלס הצחוק הולך ומתעצם. להקת שחקני החאן המצוינת מתמסרת להרפתקה וניכר שהיא נהנית מכל רגע

26.02.2013, 09:30 | מאיה נחום שחל

מחזהו של מולייר בבימוי אודי בן משה בתרגום ניסים אלוני. עם ארז שפריר, אריאל וולף, אבי פניני, איתי זבולון, ניר רון, עירית פשטן, תמר אלקן, כרמית מסילתי־קפלן, יהויכין פרידלנדר וגאיה שליטא־כץ.

קהל היעד: כל המשפחה.

ארז שפריר בתפקיד אראגן. להקת שחקנים מצוינת, צילום: יעל אילן ארז שפריר בתפקיד אראגן. להקת שחקנים מצוינת | צילום: יעל אילן ארז שפריר בתפקיד אראגן. להקת שחקנים מצוינת, צילום: יעל אילן

 

דבר המבקרת: מחזהו האחרון של מולייר הוא סאטירה על רפואה ופחדים קטנים וגדולים. ארגאן, היפוכונדר עשיר שחייו סובבים סביב מחלותיו המדומות, מתכוון להשיא את בתו אנג'ליק לבנו של רופא בעל שם כדי לשריין לעצמו רופא משפחתי, וכדי שבתו תירש את הונו בעתיד. אלא שאנג'ליק מאוהבת בקליאנט, ובעזרת המשרתת טואנט ודודה בראלד נרקמת מזימה לשנות את התוכנית. המפגש השני בין מולייר לבן משה (אחרי "תעלולי סקפן") הוליד קומדיה אקסטרימית מסוגננת - ממיטת חולה משוכללת הנשלטת על ידי ארגאן באמצעות שלט, דרך התלבושות המקסימות, תנועת השחקנים על הבמה ועד עיצוב הדמויות.

בן משה הוא אשף הרעיונות והפרטים הקטנים, והשפה הבימתית שכבר מזוהה עמו מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש. הפעם הוא גם הביא את הילד שבו ליצירה, שהופכת לחוצת גילאים. לוקח לקהל כמה דקות להישאב לסגנון, וכשזה קורה מפלס הצחוק הולך ומתעצם. להקת שחקני החאן המצוינת מתמסרת להרפתקה וניכר שהיא נהנית מכל רגע. שפריר הוא ארגאן נפלא, פשטן מרתקת במשחק משובח ואינטליגנטי כטואנט, חבורת הצעירים מקסימה, ופניני מייצר את אחד משיאי הצחוק כשהוא פורץ בווירטואוזיות בדמותו של ד"ר דה קק, עם מחוות גופניות מוטרפות. ציטוט למזכרת: "כשהרופא חולה, החולה מבריא".

שורה תחתונה: עוד פנינה תיאטרונית מבית מולייר פינת אודי בן משה.

תגיות