אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה בוחן את יבוא המכונית החשמלית העירונית

בלעדי לכלכליסט

משרד התחבורה בוחן את יבוא המכונית החשמלית העירונית

המשרד הקים ועדה שתערוך שימוע ליבואנים שירצו לשווק בארץ דגמים של רכב חשמלי זעיר, שעדיין אסור לשימוש בארץ. היבואנית הראשונה שתציג את טיעוניה היא קבוצת קרסו, שכבר הביאה ארצה למטרות ניסוי מכונית חשמלית זעירה של רנו

27.02.2013, 06:58 | תומר הדר

משרד התחבורה הקים השבוע צוות לבחינת נושא היבוא של כלי רכב חשמליים לשימוש עירוני, כך נודע ל"כלכליסט". אתמול הודיע משרד התחבורה לכל יבואני הרכב כי במסגרת הוועדה יתקיימו שימועים למי מהם שמעוניין לייבא בעת הקרובה מכוניות חשמליות.  

קראו עוד בכלכליסט

כלי רכב חשמליים, המכונים גם קוואדרסייקל, הם בעלי מבנה זעיר וארבעה גלגלים, ומשקלם ללא סוללות חשמליות ומטען אינו עולה על 400 ק"ג. רכבים אלה נפוצים למדי בערים אירופיות ומיועדים בדרך כלל להסעת נהג ונוסע.

כיום יבוא מכוניות הקוואדרסייקל לישראל אסור על פי חוק. אחת הסיבות לכך היא שרכבים אלה כלל אינם מוגדרים בתקינה הישראלית. כמו כן, בשונה ממכוניות נוסעים, חלק מן הקוואדרסייקלים אינם מצוידים בכריות אוויר וגם מוגבלים במהירותם המרבית, מה שעשוי להגביל את יכולתם לנסוע בכבישים בין־עירוניים.

לדברי גורמים המקורבים למשרד התחבורה, המשרד עשוי לקבוע כי תנועת רכבי קוואדרסייקל תיאסר בכבישים בין־עירוניים.

רנו טוויזי. נמצאת בארץ למטרות ניסוי רנו טוויזי. נמצאת בארץ למטרות ניסוי רנו טוויזי. נמצאת בארץ למטרות ניסוי

יבואנית הרכב הראשונה שטענותיה יובאו בפני הוועדה היא קבוצת קרסו, יבואנית רנו, שהביאה ארצה לאחרונה כמה

מכוניות קוואדרסייקל חשמליות. זהו הדגם היחיד שיובא עד עתה לישראל, למטרות ניסוי בלבד בשלב זה.

הדגם שייבאה קבוצת קרסו לארץ היא רנו טוויזי, מכונית דו־מושבית שאורכה 2.32 מטרים ומשקלה עם הסוללה הוא 450 ק"ג. טוויזי מסוגלת לנסוע 100 ק"מ בין טעינות ומגיעה למהירות מרבית של 45 עד 80 קמ"ש, בהתאם לגרסה. בצרפת מוצעת הטוויזי בכ־7,000 יורו.

בעבר הודיעו כמה עיריות כי בכוונתן לרכוש רכבים כאלה ולהשכירם לפי שעה. בין היתר הביעה עניין במכוניות עיריית תל אביב, שמפעילה בעיר בהצלחה מודל של השכרת אופניים.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
ראיתי את הטוויזי באיטליה - תאמינו לי...
היום הייתי קונה אותה. בדיוק ולא מעבר למה שצריך הנוסע העירוני. קטנה מאד, זרירה, 2 נוסעים, 4 גלילים ועם תג מחיר מפתה במיוחד. חבל רק שבארץ טייקונים שברו לנו את הפוטנציאל ליהנות באמת מרכב חשמלי ומכרו את נשמתנו למונופול טעינה בעיני טיפשי. אם אפשר יהיה לטעון את הרכב בכל שקע - זו תהיה הצלחה. ואם החשמל יעלה הרבה יותר ממה שהוא באמת עולה - חבל על המאמץ - נישאר עם הבנזין המוכר והטוב.
אין כמו מראה עיניים  |  03.03.13
20.
חכמים בלילה
צודק מתי . הגיע הזמן לעשות רוטציה בסגל הפקידים במשרד התחבורה. לא פטרו את נושא הקלנועית שגורמות להפראות תנועה , כל מטומטם רוכש קלנועית ללא כל ידע בחוקי תנועה , אודות לפקידים במחלקת התקינה שאין להם כל מושג בעיניני תחבורה. מי שיחליט בנושא הרכב החשמלי.הם רק היבואנים שיש להם אינטרסים כלכלים למכור.
זאב , ערבה  |  02.03.13
19.
העיריות בגוש דן יכולות להשכיר רכבים אלו ע"פ תעריף של 10 שקלים לחצי שעה
אין הגיון בקניה ובאחזקת מכונית העומדת 90% מהזמן בחניה ... אפשר להביא 500 כלים כאלו ולהשכיר בעשרות תחנות אוטומטיות המשולבות בהשכרת תלת אופן .... תמורת 10 שקלים לחצי שעה, אפשר לנוע לכל מקום בעיר .... מי ירצה לקנות רכב, להחזיק מכונית ולחפש חניה ... תוך שנתיים 50% מהמכוניות בעיר ייעלמו מחיינו ... אלפי דונמים של חניה יהפכו לגינות מוריקות .... כיום אפשר לשכור רכב לנסיעה בין עירונית תמורת 200 שקל ליום ...
יורם מראשון  |  02.03.13
לכל התגובות