אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהפך: מכירות המוזיקה ברשת צומחות, שיעור ההורדות צונח

מהפך: מכירות המוזיקה ברשת צומחות, שיעור ההורדות צונח

לפי דו"ח ארגון עולמי של תעשיית המוזיקה, לראשונה מאז 1999 רושמות החברות צמיחה במכירותיהן. זאת, בעקבות התפשטות החנויות המקוונות. הוצגו גם השירים הנמכרים ביותר ברשת; גנגנם סטייל רק במקום השלישי

27.02.2013, 11:46 | עומר כביר

מכירות המוזיקה עולות, ההורדות נבלמות: לראשונה מאז השקת נאפסטר בסוף המאה הקודמת מדווחות חברות התקליטים על עלייה שנתית במכירותיהן. זאת, על רקע דיווחים שלפיהם במהלך 2012 נרשמה ירידה משמעותית בהורדת קבצים פיראטית, כתוצאה ממעבר של גולשים לשירותי סטרמינג חוקיים.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדו"ח השנתי של ארגון IFPI שמייצג יותר מ-1,400 חברות מוזיקה ולייבלים מ-66 מדינות, ב-2012 עלו הכנסות תעשיית המוסיקה ב-0.3% לעומת2011 והסתכמו ב-16.5 מיליארד דולר. מדובר לכאורה בעלייה מינורית, אך זו הפעם הראשונה מאז 1999 - בה החל לפעול שירות שיתוף הקבצים נאפסטר - שתעשיית המוסיקה מדווחת על עלייה בהכנסות.

כבר מזמן לא "עולם של דיסק אחד", צילום: shutterstock כבר מזמן לא "עולם של דיסק אחד" | צילום: shutterstock כבר מזמן לא "עולם של דיסק אחד", צילום: shutterstock

השיר הפופולרי ביותר: Call Me Maybe

העלייה התאפשרה בזכות צמיחה של 9% במכירות המוזיקה הדיגיטלית, שקיזזו ירידה של 5% במכירות המדיה הפיזית. בסך הכול היוותה המדיה הדיגיטלית 34% מהכנסות תעשיית המוסיקה ב-2012, עם מכירות של 5.6 מיליארד דולר.

סיבה אפשרית לצמיחה הינה ההתפשטות הגלובלית של חנויות ושירותי סטרימינג חוקיים: בינואר 2011 רק ב-23 שווקים פעלו שירותים של גורמים בינלאומיים גדולים, בעוד שכיום הם נמצאים במאה שווקים (ביניהם ישראל, אליה נכנסה אייטיונס של אפל בסוף השנה שעברה).

עם חנויות כאייטיונס, המשתמשים מעדיפים לקנות עם חנויות כאייטיונס, המשתמשים מעדיפים לקנות עם חנויות כאייטיונס, המשתמשים מעדיפים לקנות

בחלוקה פנימית בעולם הדיגיטלי, חנויות המוזיקה המקוונות עדיין מספקות את רוב ההכנסות: 70%, שמייצגים עלייה שנתית של 12%. מספר האנשים שמשלמים על שירותי סטרימינג דוגמת ספוטיפיי זינק ב-44% והוא עומד על כ-20 מיליון איש.

אגב, אם תהיתם מה היה הסינגל הדיגיטלי הנמכר ביותר ב-2012, ייתכן שתופתעו לגלות שלא היה זה גאנגנם סטייל. הסרטון הנצפה ביותר בהיסטוריה של יוטיוב (1.36 מיליארד צפיות) מכר רק 9.7 מיליון עותקים והגיע למקום השלישי. במקום הראשון נמצא הלהיט המעצבן Call Me Maybe של קרלי ריי ג'ספן עם 12.5 מיליון עותקים ולאחריו Somebody That I Used to Know של Gotye עם 11.8 מיליון עותקים.

למה להוריד כשאפשר לקנות?

העלייה בהכנסות תעשיית המוסיקה כתוצאה מהמעבר לשירותי מוזיקה חוקיים באים באה במקביל לירידה ניכרת בהורדת מוזיקה פיראטית. לפי סקר של חברת NDP Group שנערך בארה"ב, במהלך 2012 הורדת המוסיקה בשירותי שיתוף קבצים ירדה ב-17% לעומת 2011. שיעור השירים שהורדו רשם ירידה גדול יותר של 26%.

בשיאם, ב-2005, 20% מהגולשים בארה"ב מעל גיל 13 (33 מיליון) הורידו מוסיקה בשירותי שיתוף קבצים. בשנה שעברה הגיע שיעור השימוש בהם ל-11% בלבד (21 מיליון איש). “40% מהצרכנים שהורידו מוסיקה בשירותי שיתוף קבצים במהלך 2011, הפסיקו לחלוטין או הורידו פחות מוסיקה השנה", נכתב בדו"ח החברה. “הסיבה העיקרית לכך היא עלייה בשימוש של שירותי סטרימינג חוקיים וחינמיים. למעשה, כמעט חצי מאלו שהפסיקו את או קיצצו בהורדות השירים שלהם ציינו כסיבה עיקרית את שירותי הסטרימינג".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות