אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להשקיע בגוגל של סין: חברות התקשורת שמרשתות את המזרח צילום: בלומברג

להשקיע בגוגל של סין: חברות התקשורת שמרשתות את המזרח

4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות תקשורת בשווקים מתעוררים

28.02.2013, 08:00 | ענת ציפקין

ביידו (BIDU)

 

  , צילום: בלומברג צילום: בלומברג   , צילום: בלומברג

ביידו מספקת שירותי חיפוש באינטרנט בשפה הסינית ומכונה "גוגל הסינית". שירותי החברה כוללים חיפוש בדפי אינטרנט, חדשות, תמונות וקובצי מולטימדיה באמצעות קישורים לאתרים חיצוניים. החברה נוסדה ב־2000 ומרכזה בבירת סין, בייג'ינג. ביידו אף רשמה היסטוריה בכך שהיתה לחברה הסינית הראשונה הנכללת במדד נאסד"ק.

הסיכוי: ביידו שולטת בשוק החיפושים באינטרנט בסין עם נתח שוק של 76%, בעוד שגוגל שנייה לה עם נתח של 17%. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 33 מיליארד דולר, מכפיל הרווח החזוי שלה עומד על 13.83, ומכפיל הצמיחה עומד על 0.57. ב־2012 הציגה ביידו עלייה של 42% בהכנסות וצמיחה של 36% ברווח הנקי שהסתכם בשנה זו ב־1.7 מיליארד דולר.

הסיכון: החברה רשומה בסין ולכן היא פחות אטרקטיבית למשקיעים מחוץ למדינה בשל אמות המידה הפיננסיות השונות מהמקובל במערב.

הממליץ: אבי מועלם, מנהל השקעות ראשי באלומות ספרינט.

השורה התחתונה: למה לקנות השליטה של ביידו בשוק האינטרנט בסין והיא מציגה צמיחה המרשימה בהכנסותיה

טלנור (TEL.OL)

 

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

טלנור הנורבגית מציעה חשיפה מעניינת לשווקים המתפתחים. אמנם, 40% מהכנסות חברת הטלקום מגיעות מסקנדינביה, אך היתרה נובעת משירותי טלקום בתאילנד, מלזיה, בנגלדש, פקיסטן, הודו, סרביה, הונגריה ומונטנגרו.

הסיכוי: טלנור רשמה צמיחה בכל הפרמטרים בשנים האחרונות: המניה נסחרת כיום בשיא כל הזמנים ובשווי של 35 מיליארד דולר; היא צופה כי ב־2013 מכירותיה יעלו ב־3%–5% לרמה של 19 מיליארד דולר; בנוסף, התזרים החופשי שלה לאחר השקעות של 2.8 מילארד דולר.

ממשלת נורבגיה מחזיקה בכמעט 60% מהחברה, עובדה שמסייעת לה מבחינת מגבלות הרגולציה בנורבגיה.

הסיכון: טלנור חווה תהליך של הפחתות מחירים בדנמרק ובשבדיה. מאחר שבשווקים המתעוררים מספקת החברה שירותים במחירים נמוכים מאוד, הסיכון במדינות אלו קשור בהפסדים במכרזים ואי־קבלת תדרים.

הממליץ: יותם עירוני, מחלקת המחקר של אלטשולר שחם.

השורה התחתונה: למה לקנות טלנור נהנית מצמיחה צפויה של כ־5% במכירות ב־2013 ומחשיפה גבוהה לשווקים מתעוררים. 

צ'יינה מובייל (CH1)

 

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

צ'יינה מובייל היא חברת התקשורת הסלולרית המובילה בסין והגדולה בעולם עם שווי שוק של כ־220 מיליארד דולר ויותר מ־650 מיליון משתמשים. החברה מגייסת כ־5–7 מיליון מנויים בחודש.

הסיכוי: צ'יינה מובייל הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחה מרשימה של כ־11% במכירות וברווח הנקי, כשהצפי לשנים הבאות עומד על צמיחה של כ־7% בשנה. סין נמצאת בשלבים מוקדמים של חדירה בתחום הטלפונים החכמים, מגמה שתתמוך ביכולת החברה להציג צמיחה מרשימה. צ'יינה מובייל משלמת דיבידנד שנתי של 3.8%, והיא נסחרת במכפיל רווח של כ־11 לעומת מכפיל ממוצע של 13.

הסיכון: הפעילות בסין עלולה להיות מושפעת מגחמות המשטר הסיני. יתר על כן, התשתית שעליה עובדת החברה נשלטת בידי המדינה, כשעלות החכירה או תנאיה עשויים להשתנות בהתאם לשיקולי הממשל.

הממליץ: יניב אהרון, מנהל השקעות בתמיר פישמן.

השורה התחתונה: למה לקנות צ'יינה מובייל צופה צמיחה של כ־7% בשנים הקרובות, והיא מובילת שוק הסלולר הסיני.

מובייל טלס' (MBT)

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

מובייל טלסיסטמס היא ספקית שירותי תקשורת ברוסיה ובמדינות חבר העמים לשעבר.

הסיכוי: בתשעת החודשים הראשונים של 2012 שמרו הכנסות החברה על יציבות לעומת התקופה המקבילה ב־2011, ברמה של 9.6 מיליארד דולר, ואילו ה־EBITDA טיפס ב־4% ל־4 מיליארד דולר. פעילות החברה מתאפיינת במינוף נמוך וביכולת לייצר תזרים מזומנים חופשי חזק שתומך במדיניות דיבידנד של 4.2%. לחברה הזדמנויות צמיחה במדינות חבר העמים לשעבר. לאור זאת, צופה מובייל עלייה של 5%–7% בהכנסות ב־2013–2015 וצמיחה של 25% בדיבידנד השנתי. למרות ביצועיה הטובים, החברה נסחרת במכפיל רווח תזרימי עתידי של 4.5 ל־2013, בעוד שהממוצע בחברות התקשורת בשווקים מתעוררים הוא 5.2.

הסיכון: תחרות גבוהה ואובדן נתח שוק, איומים רגולטוריים, השקעות בתשתיות לשירותים מתקדמים.

הממליץ: ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל באילים קרנות נאמנות.

השורה התחתונה: למה לקנות מובייל טלסיסטמס צופה עלייה של 25% בדיבידנד וצמיחה בחבר העמים לשעבר.

צ'יינה יוניקום (CHU)

 

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

צ'יינה יוניקום היא חברת התקשורת השנייה בגודלה בסין, והיא נמצאת בשליטת ממשלת סין (70%) החברה משרתת כ־400 מיליון מנויים, אך סובלת מתחרות קשה צ'יינה מובייל. צ'יינה יוניקום הצליחה לרשום שיעורי צמיחה ממוצעים שנתיים של 20% בהכנסות בעשור האחרון, אך היא תתקשה להמשיך כך לאור התחרות הגוברת ומבנה הבעלות בחברה. בנוסף, החדשות על שיתוף פעולה אפשרי בין אפל לצ'יינה מובייל ב־2013 עשויות לפגוע בקצב גיוס המנויים. כמו כן, סגמנט התקשורת הקווית והאינטרנט המהווה כשליש מההכנסות עדיין מושפע מתוצאות המיזוג עם צ'יינה נטקום ב־2008 ומציג צמיחה שלילית של 4% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות. המניה נסחרת במכפיל רווח חזוי גבוה מ־20 ל־2013 ומחלקת דיבידנד של 1% בלבד.

הסיכוי: המחיר המניה ירד לאחרונה ועשוי לתקן למעלה בהינתן דו"חות טובים מהצפוי או העלאת תחזיות.

הממליץ: משה אוזקרגוז, אנליסט מניות חו"ל.‏

השורה התחתונה: למה למכור מניית צ'יינה יוניקום מציעה ערך נמוך ותמחור יקר יחסית בענף התקשורת הסיני.

תגיות