אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבקר המדינה יבדוק את החלטת כץ לקדם פרויקטים במיליארדים צילום: חיים צח

מבקר המדינה יבדוק את החלטת כץ לקדם פרויקטים במיליארדים

מבקר המדינה יוסף שפירא פותח בחקירה הנוגעת להחלטת משרד התחבורה להוציא מכרזים לפרויקטים כמו שדה התעופה בתמנע, שקובעים עובדות בשטח לפני כינון ממשלה חדשה. שפירא יחקור גם את התערבות כץ במינויים בחברות ממשלתיות

28.02.2013, 06:58 | גולן חזני והדס שפר

מבקר המדינה יוסף שפירא פותח בחקירת על התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ - כך נודע ל"כלכליסט". במוקד חקירת המבקר יעמדו שני נושאים: התערבותו של כץ במינויים בחברות ממשלתיות תחת אחריותו, והחלטתו לקדם פרויקטים בהיקף של מיליארדי שקלים בתקופת בחירות.  

עוד בכלכליסט:

שמישהו יעצור אותו

 

בסוגיית המינויים יבדוק המבקר את התערבותו של כץ בדירקטוריון רכבת ישראל בניסיון להדיח את היו"ר אורי יוגב. התערבות זאת מצד כץ הביאה לכתיבת דו"ח חריף על-ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט. פרסום הדו"ח של ליכט, שהושלם עוד לפני הבחירות לכנסת, התעכב בשל לוח הזמנים הפוליטי והטענה כי דו"ח שכזה עלול לפגוע בכץ.

המבקר יבדוק את מעורבות כץ בנמל אשדוד

בנוסף, תיבדק על ידי מבקר המדינה מעורבותו של כץ בניסיונת למנות עובדים חדשים בנמל אשדוד באמצעות יו"ר הנמל גדעון סיטרמן, שמונה לתפקידו על ידי כץ. הפרשה מחוללת סערה בנמל אשדוד והביאה לנקודת רתיחה את יחסי העבודה בין היו"ר סיטרמן לבין ועד העובדים ומנכ"ל הנמל שוקי סגיס.

בסוגיית הפרויקטים יבדוק המבקר את החלטתו של כץ לדחוף את פרויקט שדה התעופה בתמנע, שהקמתו עלולה להכניס את רשות שדות התעופה לבור תקציבי של מיליארדי שקלים. משרד התחבורה מיהר לפרסם מכרזים ראשונים להקמת השדה, ובעקבות התנהלות זו החליט יו"ר ועדת הכספים של רשות שדות התעופה שאול מרידור להתפטר מתפקידו. מרידור משמש גם כסגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, האחראי בין היתר על פעילות משרד התחבורה.

גורמים ממשלתיים טענו כי משרד התחבורה ממהר להוציא מכרזים שונים הנוגעים לפרויקטים בתחום התחבורה, מחשש שעם כינון הממשלה החדש יבוצע קיצוץ בתקציב התשתיות. פרסום מכרזים שכאלה על ידי המשרד נועד ליצור עובדות בשטח ולהעניק לפרויקטים הללו הגנה מפני קיצוץ אפשרי בתקציב המדינה.

כפי שפורסם ב"כלכליסט" אתמול, במהלך הרבעון האחרון של שנת 2012 הוביל משרד התחבורה לחתימתם של הסכמים על שורה של פרויקטים, שלא היו יכולים להיחתם ב־2013. היקף הפרויקטים המדובר עומד על כ־10 מיליארד שקל, והיקף הקטעים מתוכם שמשרד התחבורה הוציא למכרז או חתם על חוזים לגביהם ברבעון האחרון של 2012 עומד על 3.5 מיליארד שקל. מרגע שפרויקט יוצא לדרך מן הסתם לא ניתן יהיה לעצור אותו משיקוליים תקציביים.

משרד התחבורה קידם את פרויקט כביש 1 ורכבת העמק

 

בין יתר הפרויקטים שקודמו בסוף 2012 נמצא פרויקט כביש שדרוג כביש ירושלים־תל אביב (כביש 1), בקטע שבין שער הגיא לכניסה לירושלים. היקף הפרויקט הכולל עומד על 2.5 מיליארד שקל, והחלק מתוכו שקודם על ידי משרד התחבורה ברבעון האחרון הוא בהיקף של 1.4 מיליארד שקל.

פרוייקט נוסף הוא של כביש 6. היקף פרויקט הכולל עומד על 1.5 מיליארד שקל מאזור מאחז ועד שוקת. החוזה שנחתם ברבעון האחרון של 2012 היה בסדר גודל של 300 מיליון שקל.

פרויקט נוסף הוא של מסילת העמק שהיקפו נאמד במילארד שקל. במקרה זה נחתמו בסוף 2012 חוזים של תחנות ועבודות הנדסיות. פרויקט נוסף הוא של כביש 65 - החלק האחרון בפרויקט זה שנחתם בסוף 2012 הוא בהיקף של 250 מיליון שקל. בכביש 531 קידם משרד התחבורה קטע בהיקף של מיליארד שקל בסוף 2012.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות