אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בני ברק: פינוי ציר אבוחצירא יעלה 30 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

בני ברק: פינוי ציר אבוחצירא יעלה 30 מיליון שקל

החברה הכלכלית בני ברק תשלים בשבוע הבא את פינוי הפולש האחרון מהקרקע שבאזור המוסכים בעיר. בתכנון: כביש שיחבר את שכונת אם המושבות עם רחוב ז'בוטינסקי. בשלב הבא תיאלץ החברה להתמודד עם כ־130 פולשים נוספים

28.02.2013, 07:33 | שירלי ששון-עזר

החברה הכלכלית בני ברק תשלים בשבוע הבא את פינוי ציר אבוחצירא, שנתפס במשך עשרות שנים על ידי פולשים, כך נודע ל"כלכליסט". עלות הפינוי כ־30 מיליון שקל, כ־20 מיליון שקל מתוכם ישולמו כפיצוי למפונים וכ־10 מיליון שקל יוקצו להריסת המבנים ולהוצאות נוספות כגון תשלום לעורכי דין, לשמאים, למפקחים, למודדים וכו'. אורך הכביש הוא 1.1 קמ"ר. נתיבי איילון, החברה המבצעת של הפרויקט, מעריכה כי העלות של עבודות התשתית ושל הביצוע התת־קרקעי היא כ־70 מיליון שקל.

חצר אחורית מוזנחת

רחוב אבוחצירא ממוקם בלב אזור המוסכים של בני ברק, מאחורי קניון איילון, ומחבר בין רחוב ז'בוטינסקי בדרומו לצומת אם המושבות ולרחוב אבא הלל. בעיריית בני ברק סימנו כמטרה את הסדרת הציר התחבורתי באזור כבר בסוף שנות התשעים, עם הפקדתה של תוכנית בניין עיר שלפיה יהפוך האזור מחצר אחורית מוזנחת למתחם תעשייה ותעסוקה שיתחרה ברמת החייל ובמתחם הבורסה.

בשנת 2010 החלה החברה הכלכלית של בני ברק לקדם את התוכנית להרחבת הכביש ברחוב אבוחצירא וברחוב הירקון. ההסדרה וההרחבה של צירי תנועה אלה הכרחיות במיוחד כיום, מכיוון שמדובר בצירים המרכזיים שעתידים לשמש את הבאים למתחם העסקים החדש של העיר, ה־BBC. המתחם, המשתרע על פני כ־100 דונם, יכלול בתום הבנייה עשרה מגדלי משרדים בשטח כולל של כ־250 אלף מ"ר. שני המגדלים הראשונים: בסר 2 ומגדל אפריקה ישראל כבר בשלבי אכלוס מתקדמים. שבעה בניינים נוספים של החברות צ'מפיון מוטורס, דן, הכשרת היישוב, אשטרום, קבוצת חג'ג' ובסר מצויים בהליכי בנייה.

סוגיית הפלישות לקרקע היא סוגיה שהרשות המקומית בני ברק כבר מתמודדת עמה כמה שנים. לדברי שמעון שלום, מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, מדובר בכ־150 פולשים בשני הרחובות הללו בסך הכל. שמעון מסביר כי חלק מהפולשים החזיקו בדירות של חברת עמידר ועשו בהן שימושים שונים לא חוקיים כמו מפעל זכוכית, בית דפוס ודוכני מזון. עוד הוא אומר כי חלק מהפולשים אינם רשומים כלל כדיירים מוגנים, והם פלשו לקרקע, השתמשו בה ותפסו חלקים נכבדים מהכביש, דבר ששינה את תוואי הכביש והפך אותו לעמוס יותר.

לשחרר את הפקקים

השלב הראשון לפינוי הפולשים, שיגיע לסיומו בשבוע הבא, כולל את פינוים של כ־25 פולשים. הסדר ה"פינוי־פיצוי" רלבנטי לדבריו של שלום רק לגבי הפולשים שהחזיקו בידיהם מסמכים המעידים על הסכמים עם עמידר. מול שאר הפולשים, הוא מסביר, מנהלת כיום החברה הכלכלית מאבק בבתי המשפט, ואין בכוונתה לפצות אותם תמורת פינוי הקרקע.

יריב כץ, מנהל תחום התשתיות בחברת וקסמן גוברין גבע, המנהלת את הפרויקט, מסר ל"כלכליסט" כי עבודות הבנייה בכביש צפויות להסתיים בתחילת שנת 2014 ולשחרר עומסי תנועה מהרחובות בן גוריון ואבא הלל.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
הם קיבלו כסף ל124 מחזיקים ולא 150, ולמפונים מציר הטבון ,ש10 מפונים ולא 30
! ניהול ותאום תכנון: ביצוע פעולות ניהול ותיאום תכנון להגדלת זכויות בנייה )בתכנית סטטוטורית( עד למתן תוקף. ! פעולות ארגון וסיוע לתושבי המתחם: קיום מגע שוטף עם תושבים/בעלי זכויות בנכסים ותהיה זמינה לצורך מתן ההסברים הדרושים על אופי הפרויקט ועקרונותיו, על מצב התכנון בכל שלביו ועל האפשרויות העומדות בפניהם כתוצאה מן התכנון החדש וכמתחייב ממנו. ! ניהול תכנון עבודות הפיתוח ומוסדות ציבור במתחם שאוכרז ופיקוח על הביצוע: סיוע לרשות המקומית בכל הקשור בתכנון ובביצוע עבודות הפיתוח, התשתיות ומוסדות ציבור כמתחייב מן הפרויקט, כולל: סיוע בהתקשרות עם המתכננים ועם הקבלנים, ניהול ותיאום התכנון, בדיקת פוליסות הביטוח והערבויות של הקבלנים, פיקוח הנדסי צמוד על הביצוע ועל איכותו, עמידה בלוחות זמנים, הוצאת היתרי בנייה, אישור תשלומים לקבלנים, פיקוח על מסירת העבודות לרשות ועל ביצוע עבודות בדק ותיקון הליקויים. iknqen icia didz ,melyz lk oiprl dnizgd zekf ik ,ybcei .zeyxd ly dnizgd ! ניהול פיננסי ודיווח: ניהול תקציבי הפרויקט עבור הרשות המקומית בחשבון נפרד שהרשות תפתח לשם כך, מעקב אחרי השמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה והגשת דו"חות כספיים לרשות, לפחות כל שלושה חודשים ובכל עת שתדרוש הרשות וכן לפי הנחיות הוועדה )ראה פרק 6 להלן - מעקב, דיווח ובקרה(. `le zinewnd zeyxl `dz oeayga dnizgd zekf wtq zxqdl .zldpnd dxagl
משה , מתחם ירקון  |  02.03.13
20.
תשאלו אותי אני גר שם ומכיר את כולם
כולם שם עד היום היו המשלמי המסים של הדוסים שהיו בפטור ממסים, אשר התקיימו מאזור התעשייה ,והאיש אשר מכר אותנו יעקב אשר ,גדל ובנה את בתו מכספי המתחם ,והיום אחרי 10, 20 ,30, 40, 50 ,67 שנים של דיירים בהסכמה בשתיקה של המנהל מקרקיעי ישראל ועיריית בני ברק, שכל המסים שהשחיקו למרומים ליוקר המסים היו נותנים לחם לעניים וכיסוי חובותיהם בגלל פטור ממסים ,היום הגיעו, תייקונים כמו החברות שמופיעות בכתבה, אז הפכנו אותנו ציפסים ,לא שווים יותר, והפכו אותנו לפולשים בהסכמת העירייה ,את כל כספינו שמנו באדמה, טיפחנו כל מה שהחזקנו ,ועם היינו צריכים לדעת שהבית ממזמן אין בו חזקה, היינו פונים למקבלי החלטות ודורשים משכנתאות לרכישת דירה או עסקים ,ומי שהביא אותנו להפסדי זמן שאנחנו לא יכולים לבכות עליו שיכולנו לממש זכות לקרקע חליפית ,ולאהתריע אותנו ממזמן הוא נהנה מהמסים והוא צריך לפצות על עצם שתיקתו והפסד זמן לקבל זכות בזמן כאשר היינו צעירים ,והיום אחרי שהתבגרו במקום וגידלו ילדים והילדים הביאו נכדים ולא היה דורש ואת כל כספם השקיעו בממתחם
משה , בני ברק רחוב הירקון  |  01.03.13
18.
"פולשים"
עירית בני ברק מעדיפה לקרוא פולשים לדיירי המקום ונכון שאולי בזמן המעברה בפרדס כץ נעשו פלישות שלא כחוק אבל זה לא הפריע לעירית בני ברק במשך כל שנים האלה לחיב אותם בארנונה מופקעת בניגוד לפרדס כץ חצי תושבי בני ברקמקבלים הנחות בארנונה ועכשיו אשים שחיים שם 40 שנ ויותר הולכים לאבד את הבית שלהם!!!! את מקור הפרנסה העיקרי מידיעה אישית מדובר בבני אדם!!!!! אז במקום להצדיק תמיד את המערכת נסו לחשוב שזה קורה לכם!!!!
זהבה , פרדס כץ  |  28.02.13
לכל התגובות